wie heeft er ervaringen met lucht gekoelde peltier

Pagina: 1
Acties:

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 07:39
wie heeft er ervaringen met lucht gekoelde peltier, zo ja wat zijn je bevindingen ?

ik heb goede koeling in mijn kast dus kom niet met dat verhaal dat het binnenin te warm zou worden a.u.b.

b.v.d.

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09-2025

Hazzz-E

Que?

Er zijn mensen die hun peltier koelen met een alpha koelblok. De slot versies dan.

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 10:58

WiD

Kort samengevat: best doenbaar voor PIII, heel misschien doenbaar voor Athlon, maar eerlijk gezegd denk ik het niet. Die dingen produceren gewoon te veel warmte. Dat krijg je alleen met waterkoeling weg.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:27
ik heb zoiets met een lullig blokje :( en het werkt vor geen meter :( en de peltier zit helaas verdomd goed vast op de heatsink
krijg um er met geen mogelijkheid af ;(
als iemand een idee heeft hoe mij peltier er af te krijgen graag :)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 14:28
Op zondag 29 juli 2001 19:56 schreef ernst het volgende:
ik heb zoiets met een lullig blokje :( en het werkt vor geen meter :( en de peltier zit helaas verdomd goed vast op de heatsink
koe-voet >:)

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:24
Op zondag 29 juli 2001 19:15 schreef hilbren het volgende:
wie heeft er ervaringen met lucht gekoelde peltier, zo ja wat zijn je bevindingen ?

ik heb goede koeling in mijn kast dus kom niet met dat verhaal dat het binnenin te warm zou worden a.u.b.

b.v.d.
Ik heb een 72 Watt Peltier op mijn Pentium III gehad, in kombinatie met een FAP3125 (Alpha, slot 1 koeler). Werkte als een jekko, maar ook al heb je goede koeling in je kast, het wordt er echt bloedheet!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

wie heeft er ervaringen met lucht gekoelde peltier?
Ja, ik wel. Als je geen hele grote luidruchtige koeler hebt kan je je vingers aan de koelrib branden. :(

Alu blokje van >50 graden is niet grappig

Je moet dus je nachtrust opgeven of moeite doen om aan een waterkoelsysteempje te komen.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Op zondag 29 juli 2001 19:56 schreef ernst het volgende:
AMD + peltier met luchtkoeling = NO GO

Geen inspiratie

Verwijderd

JE zit snel al op een 100 watt aan warmte, dit is met een normale luchtkoeler maar lastig weg te werken. De meeste blokken zitten van 0,4C/w tot 0,6 C/W. Dit etekend dus dat je blokje 40 of 60 graden warmer word dan de omgeving. Met een MAX temperauur verschil van 60 graden zal het dus niet veel nut hebben.

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 07:39
Op zondag 29 juli 2001 21:09 schreef A3-D het volgende:

[..]

Ik heb een 72 Watt Peltier op mijn Pentium III gehad, in kombinatie met een FAP3125 (Alpha, slot 1 koeler). Werkte als een jekko, maar ook al heb je goede koeling in je kast, het wordt er echt bloedheet!
ik heb een celly II 800@900 (zonder spannings verhoging) ik denk dat ik geen 72 Watt peltier nodig heb, mijn moederbord is nu 29 graden en cpu is 35 graden en ik heb net Quake III gespeeld

Verwijderd

Ik had een slot p3 600 en een alpha p3125s met een tommy leufken peltier kit ervoor!

werkte perfect! ik kon kon toen die 600 zo op 800 clocken.. als ik slim was geweest had ik nieuwe geheugen gekocht zodat ik stabiel boven de 133Mhz FSB kon... ach jah... toen toen toen :(

De cpu was stressed 4 graden celcius! echt w00t! vooral voor toen! ( 1998/9 )

Dat systeem was gewoon een monster hehehe.

Met p3 gaat peltier&luchtkoeling wel... maar met AMD ... ik zou het niet proberen
Pagina: 1