Eerstkomende maand toch geen tijd voor computers (ah vakantie) maar ik wil daarvoor of vlak daarna een nieuwe computer kopen (best wel low budget tunderbird ding). Nu is mijn vraag kan ik dat beter nu of over een maandje doen? Volgens gozertje bij computerwinkel gaan de prijzen misschien ietsjes stijgen namelijk...
De prijzen van sommige onderdelen stijgen soms even, maar gemiddeld zal je pc over een maand een stuk goedkoper zijn.
Verwijderd
Als ik op dit moment er aan zat te denken om een nieuwe PC te kopen, dan zou ik nog een paar maandjes wachten.
1) Het is zomer, dus je zit er toch niet zo vaak achter.
2) Na de zomer wanneer je er weer vaker achter zit, is er ook weer nieuw spul. Waardoor het systeem wat je nu zou kopen dan weer stukken goedkoper is
3) In de herfst komt (als het goed is) de eerste Athlon 4 voor de destop uit
voor mij genoeg reden om nog effen te wachten.
1) Het is zomer, dus je zit er toch niet zo vaak achter.
2) Na de zomer wanneer je er weer vaker achter zit, is er ook weer nieuw spul. Waardoor het systeem wat je nu zou kopen dan weer stukken goedkoper is
3) In de herfst komt (als het goed is) de eerste Athlon 4 voor de destop uit
omdat er dan weer iets op de markt is wat weer nieuwer is. Daardoor daalt de prijs van het andereOp zondag 29 juli 2001 19:15 schreef Nikel het volgende:
De prijzen van sommige onderdelen stijgen soms even, maar gemiddeld zal je pc over een maand een stuk goedkoper zijn.
Slapende honden bijten niet
Neuh, waarom? Als de prijzen stijgen is het wel wat anders.Op zondag 29 juli 2001 19:30 schreef BAZZA het volgende:
Wanneer WIN XP uit is zal het geheugen misschien weer wat duurder worden...
Toch
Het enigste wat ik kan vertellen is dat het geheugen van Infineon misschien zal stijgen.
Ze hebbe namelijk slechte jaarcijfers en ze draaien verlies, wegens de lage prijs van de DRAM chips. Best kans tot ze de prijs gaan verhogen.
Ze hebbe namelijk slechte jaarcijfers en ze draaien verlies, wegens de lage prijs van de DRAM chips. Best kans tot ze de prijs gaan verhogen.
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
het sdram geheugen zal sterk dalen en de low budget tbirds (1000 en lager) worden steeds goedkoper dus een maandje wachten is niet erg
sdram maakt plaats voor Rdram en DDR ram
sdram maakt plaats voor Rdram en DDR ram
Verwijderd
Omdat toch veel bedrijven meer geheugen nodig hebben dus de vraag groter word...Op zondag 29 juli 2001 20:23 schreef JJJ het volgende:
[..]
Neuh, waarom? Als de prijzen stijgen is het wel wat anders.
Maar over het algemeen denk ik dat COmputer aperatuur wel goedkoper gaat worden.
Computerhardware wordt op lange termijn altijd goedkoper maar ik dacht dat er een tijdelijke overproductie van procs en ram was waardoor die nu nog wat goedkoper waren.
Dan toch maar computertje in de vakantie kopen want dan heb ik nog tijd om het in elkaar te zetten en te installeren. Maar eerst een maandje echt vakantie dan maar
Want in tegenstelling tot velen hier doe ik computertje bouwen niet voor m'n plezier.
Oke maar eer die weer goedkoop zijn is het december. Om nou een half jaar op iets nieuws te wachten is zinloos want ook over een half jaar is er weer iets nieuw in zicht.3) In de herfst komt (als het goed is) de eerste Athlon 4 voor de destop uit
Dan toch maar computertje in de vakantie kopen want dan heb ik nog tijd om het in elkaar te zetten en te installeren. Maar eerst een maandje echt vakantie dan maar
Want in tegenstelling tot velen hier doe ik computertje bouwen niet voor m'n plezier.
Die opmerking dat als WinXP uitkomt het geheugen duurder wordt makes sense...
Het vraagt gewoon meer geheugen dus er zal flink wat geupgrade moeten worden links en rechts. De vraag zal stijgen en dus ook de prijs.
Dat het geheugen een nieuwe standaard gaat krijgen is allemaal leuk en aardig maar voordat veel bedrijven zich daar aan gaan wagen (of uberhaupt weten dat het bestaat) ben je weer een tijdje verder. Geheugen zou ik dus nu even kopen.
Toch?!?
Het vraagt gewoon meer geheugen dus er zal flink wat geupgrade moeten worden links en rechts. De vraag zal stijgen en dus ook de prijs.
Dat het geheugen een nieuwe standaard gaat krijgen is allemaal leuk en aardig maar voordat veel bedrijven zich daar aan gaan wagen (of uberhaupt weten dat het bestaat) ben je weer een tijdje verder. Geheugen zou ik dus nu even kopen.
Toch?!?
#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5
Verwijderd
Je beziet het verkeert. De T-bird zit nu aan het einde van zijn "levensloop". Als je een Athlon 4 koopt in (december) dan heb je een CPU die nog in zijn kinderschoenen staat. Waarbij je (als het goed is) over een jaar tot een half jaar nog een nieuwe CPU kan kopen.Op maandag 30 juli 2001 00:25 schreef Arthur_ het volgende:
[knip]
[..]
Oke maar eer die weer goedkoop zijn is het december. Om nou een half jaar op iets nieuws te wachten is zinloos want ook over een half jaar is er weer iets nieuw in zicht.
[knip]
Economisch denken heet dat
Verwijderd
Op dit moment liggen er nog immense voorraden bij de producenten. Deze slinken echter heel snel.
Denk zelf dat over een paar maanden (2 of 3) het einde van de prijsdalingen wel in zicht is.
En na de zomer zal de vraag ook weer toenemen (het halve bedrijfsleven ligt nu plat), dan krijg je de release van Win XP (waarvan de minimum hardware eisen ook niet mals zijn) die ook een extra vraag naar aonderdelen zal opleveren en dan is er nog de traditionele kerstdrukte op de pc markt.
(de markt voorspellen blijft koffie dik kijken btw)
Maar ja: je kunt wel blijven wachten omdat je het nieuwste van het nieuwste wil hebben, maar dan heb je over 100 jaar nog geen pc.
Denk zelf dat over een paar maanden (2 of 3) het einde van de prijsdalingen wel in zicht is.
En na de zomer zal de vraag ook weer toenemen (het halve bedrijfsleven ligt nu plat), dan krijg je de release van Win XP (waarvan de minimum hardware eisen ook niet mals zijn) die ook een extra vraag naar aonderdelen zal opleveren en dan is er nog de traditionele kerstdrukte op de pc markt.
(de markt voorspellen blijft koffie dik kijken btw)
Maar ja: je kunt wel blijven wachten omdat je het nieuwste van het nieuwste wil hebben, maar dan heb je over 100 jaar nog geen pc.
Pagina: 1