Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:51
Ik zoek een?
Ik zoek een televisie. 55 inch

Wat is je budget?
Budget zo goedkoop mogelijk rond de 800 euro, als er geld bespaard kan worden dan graag .

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Extra TV in de slaapkamer. Zal vooral netflix op worden gekeken met een NVIDIA shield. Daarnaast zal er op worden gegamed met de shield.

Wat heb je zelf al gevonden?

Ik heb best veel varianten bekeken, en ben gestrand op een sony en samsung.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1TelevisiesSamsung QLED 55Q60R Zwart€ 839,-€ 839,-
1TelevisiesSony KD-55XE8599 Zwart€ 721,-€ 721,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.560,-

Tevens zag ik deze televisie tegenkomen:

https://tweakers.net/pric...lips-55pus6503-zwart.html

refurbished voor maar 425 euro. Merk je 50 HZ vs 100HZ heel erg? Geen idee hoeveel hertz mijn ouders beneden hebben namelijk. Voor 425 kan ik direct een shield erbij kopen en dan bespaar ik nog geld t.o.v de modellen boven!

Iemand toevallig betere opties? We zijn niet heel picky aangezien we beide vooral op onze PC gamen en de TV een extratje is.

Gr.

[ Voor 9% gewijzigd door d0nny41 op 23-08-2019 22:01 ]

Alle reacties

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:37
Als deze echt 100 Hz is dan wellicht ook een optie ?

Dit ; pricewatch: Sharp LC-60UI9362 Zwart

Wel erg net prijsje...trouwens mits echt 100 Hz

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Rij naar Duitsland en haal er daar één voor tussen de 300 en 500 euro bij een electronica zaak of de plaatselijke supermarkt. Real heeft er altijd een hele zwik staan. Prima tv's, vaak wel van voor ons onbekende merken zoals JTC en Blaupunkt. Maar Sharp en Samsung's zijn daar ook prima voor die prijs te krijgen. Veel goedkoper dan in Nederland.

Voor de prijzen die jij noemt heb je in Duitsland een 65 of 70 inch LG of Samsung UHD HDR tv.

[ Voor 16% gewijzigd door Seth_Chaos op 05-09-2019 09:29 ]

• d0nny41
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:18:
Als deze echt 100 Hz is dan wellicht ook een optie ?

Dit ; pricewatch: Sharp LC-60UI9362 Zwart

Wel erg net prijsje...trouwens mits echt 100 Hz
ff wat reviews van opzoeken als die er zijn dan.
Seth_Chaos schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:25:
Rij naar Duitsland en haal er daar één voor tussen de 300 en 500 euro bij een electronica zaak of de plaatselijke supermarkt. Real heeft er altijd een hele zwik staan. Prima tv's, vaak wel van voor ons onbekende merken zoals JTC en Blaupunkt. Maar Sharp en Samsung's zijn daar ook prima voor die prijs te krijgen. Veel goedkoper dan in Nederland.

Voor de prijzen die jij noemt heb je in Duitsland een 65 of 70 inch LG of Samsung UHD HDR tv.
Uhm, zijn er ook ook goede Duitse webshops? Ik woon helemaal in Amsterdam en heb geen eigen auto..

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:43
d0nny41 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:29:
Uhm, zijn er ook ook goede Duitse webshops? Ik woon helemaal in Amsterdam en heb geen eigen auto..
Jazeker, Sommige modellen worden door Amazon.de vervoerd naar Nederland. Meestal staat dat erbij. Tevens zijn er ook webshops in Duitsland die naar Nederland verschepen, maar ik weet niet welke! kwestie van even googlen!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

d0nny41 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 21:58:
Merk je 50 HZ vs 100HZ heel erg? Geen idee hoeveel hertz mijn ouders beneden hebben namelijk.
Ik stond voor deze keus toen ik een nieuwe TV ging halen en ja, dit merk je wel echt. 100 Hz is bij snelle beelden veel, veel vloeiender.

Als ik nu naar een 50Hz paneel kijk dan merk ik het meteen :X

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-10 17:12
Je wilt het waarschijnlijk niet horen, maar als je al bereid bent €800,- uit te geven voor een TV, waarom dan niet toekomstproof zijn en voor €200,- euro meer een mooie OLED halen?

• WiLLoW_TieN
En als het het echt goedkoop maar wel 4K en groot moet ; pricewatch: Philips 58PUS6203 Zwart

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
d0nny41 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 21:58:
Ik zoek een?
Ik zoek een televisie. 55 inch

Wat is je budget?
Budget zo goedkoop mogelijk rond de 800 euro, als er geld bespaard kan worden dan graag .

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Extra TV in de slaapkamer. Zal vooral netflix op worden gekeken met een NVIDIA shield. Daarnaast zal er op worden gegamed met de shield.

Wat heb je zelf al gevonden?

Ik heb best veel varianten bekeken, en ben gestrand op een sony en samsung.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1TelevisiesSamsung QLED 55Q60R Zwart€ 839,-€ 839,-
1TelevisiesSony KD-55XE8599 Zwart€ 721,-€ 721,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.560,-

Tevens zag ik deze televisie tegenkomen:

https://tweakers.net/pric...lips-55pus6503-zwart.html

refurbished voor maar 425 euro. Merk je 50 HZ vs 100HZ heel erg? Geen idee hoeveel hertz mijn ouders beneden hebben namelijk. Voor 425 kan ik direct een shield erbij kopen en dan bespaar ik nog geld t.o.v de modellen boven!

Iemand toevallig betere opties? We zijn niet heel picky aangezien we beide vooral op onze PC gamen en de TV een extratje is.

Gr.
100hz merk je wel ja. Ik zit in hetzelfde schuitje, maar dan met een budget van 600 euro. 'Budget' vind ik trouwens meer rond 500-600 passen, 800 gaat meer naar QLED/OLED toe en dan verdient OLED zeker de voorkeur w/b spetterende kleuren/contrast, dan zou ik zoals aangegeven 200 euro meer uitgeven. QLED krijg de voorkeur dan weer als je vooral een hoge helderheid nodig hebt, maar bij een slaapkamer betwijfel ik dat. De goedkoopste QLED heeft overigens niet zo'n spectaculaire helderheid, dat begint ook pas rond 1000 euro. Ikzelf zou nooit voor refurbished kiezen, maar als je de garantie genoeg vindt is dat ook een optie.

Je kunt nu kiezen tussen IPS & VA panelen: dat is dus kiezen tussen goede kleuren met matige zwartwaarden, goede kijkhoeken & IPS glow, of goede zwartwaarden en kleuren met matige kijkhoeken van een VA.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• d0nny41
Ten eerste bedankt voor alle reactie's!
Brammos85 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:03:
Je wilt het waarschijnlijk niet horen, maar als je al bereid bent €800,- uit te geven voor een TV, waarom dan niet toekomstproof zijn en voor €200,- euro meer een mooie OLED halen?
Naja, ik moet er ook nog een shield + sound bar + tv meubel bij halen. Ik zit te twijfelen om de shield gewoon te skippen aangezien mijn TV ongeveer 1 meter naast mijn PC komt te staan, dus dan is het niet heel veel moeite om mijn PC direct op de TV aan te sluiten om soms een spelletje te spelen.

Maar welke OLED is precies 1000 euro? En heb ik dan geen last van inbranden bij goedkopere modellen?
ByteMe_ schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:40:
[...]

100hz merk je wel ja. Ik zit in hetzelfde schuitje, maar dan met een budget van 600 euro. 'Budget' vind ik trouwens meer rond 500-600 passen, 800 gaat meer naar QLED/OLED toe en dan verdient OLED zeker de voorkeur w/b spetterende kleuren/contrast, dan zou ik zoals aangegeven 200 euro meer uitgeven. QLED krijg de voorkeur dan weer als je vooral een hoge helderheid nodig hebt, maar bij een slaapkamer betwijfel ik dat. De goedkoopste QLED heeft overigens niet zo'n spectaculaire helderheid, dat begint ook pas rond 1000 euro. Ikzelf zou nooit voor refurbished kiezen, maar als je de garantie genoeg vindt is dat ook een optie.

Je kunt nu kiezen tussen IPS & VA panelen: dat is dus kiezen tussen goede kleuren met matige zwartwaarden, goede kijkhoeken & IPS glow, of goede zwartwaarden en kleuren met matige kijkhoeken van een VA.
Ik denk dat helderheid wel belangrijk is though. Ookal is het de slaapkamer, ik ben hier vaak aangezien ik thuis woon. overdag zal ik eerder boven TV kijken als beneden wanneer ik met mijn vriendin ben. De TV komt ook direct naast een raam..
Zag die net in de mediamarkt, op zich vond ik het beeld wel redelijk..

Mij viel de https://tweakers.net/pric...ny-kd-55xf8505-zwart.html positief op voor rond de 800 euro in mediamarkt.

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-10 21:25
Een LG B8 of C8 kun je voor rond de 1000 euro op de kop tikken, neem hiervoor een kijkje in het OLED prijzen topic.

Zoals al door andere Tweakers is aangegeven kan je beter een paar honderd euro extra uitgeven en voor een OLED tv kiezen. Bij normaal gebruik heb je geen last van inbranden, OLED tv's hebben een speciale 'pixel refreshing' functie wanneer je de tv op stand-by zet. De helderheid is ook geen issue tenzij je overdag (op zonnige dagen) zonder vitrage gebruik wilt maken van de tv.

Waneer je toch besluit om voor een budget LCD tv te kiezen kun je het beste voor een VA paneel kiezen, over het algemeen geldt; hoe hoger het contrast, hoe indrukwekkender de beleving.

De Sony XF8505 heeft een IPS paneel. De Philips zou ik links laten liggen op LCD gebied en zeker in het budget segment vanwege de slechte motion handling, slechte kleuren out of the box welke slecht instelbaar zijn etc.

Mocht je bij jouw eerder genoemde budget willen blijven dan zou ik je een van deze 2 tv's adviseren.

pricewatch: Sony KD-55XF7004 Zwart

pricewatch: Samsung UE55NU7170 Zwart

Zowel de Sony als de Samsung hebben een VA paneel, mijn voorkeur zou dan uitgaan naar de Sony XF7004 i.v.m. de betere motion handling en upscaling en vaak (out of the box) natuurlijk kleurweergave.

• WiLLoW_TieN
Kan 1 van de TV goeroe's evt. antwoorden of de 60" Sharp nu echt een 100Hz panel is ?

Deze ; pricewatch: Sharp LC-60UI9362 Zwart

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-09 14:00
d0nny41 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 17:16:
Ten eerste bedankt voor alle reactie's!

[...]

Naja, ik moet er ook nog een shield + sound bar + tv meubel bij halen. Ik zit te twijfelen om de shield gewoon te skippen aangezien mijn TV ongeveer 1 meter naast mijn PC komt te staan, dus dan is het niet heel veel moeite om mijn PC direct op de TV aan te sluiten om soms een spelletje te spelen....
Ik meende gisteren in het OLED prijs topic (lees de waarschuwingen even goed) dat een B8 momenteel voor ~€880 gaat. Ik adviseer je dus omdat dat zeeeker te overwegen, want die kwaliteit is zo'n stap meer dan alle TV's die je momenteel overweegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
B8 idd voor iets van €888, excl.€30 verzendkosten. Maar enkel vanwege een aktie in het filiaal in België en een 'pricematch' hier dus voor hoelang nog. Vergeleken met de Q60R een véél betere keus iig ...
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 5 september 2019 @ 19:40:
Kan 1 van de TV goeroe's evt. antwoorden of de 60" Sharp nu echt een 100Hz panel is ?

Deze ; pricewatch: Sharp LC-60UI9362 Zwart
Géén 100Hz paneel https://hdtvpolska.com/bo...full=1#odwzorowanie-ruchu

[ Voor 18% gewijzigd door apis29 op 05-09-2019 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
apis29 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 20:17:
B8 idd voor iets van €888, excl.€30 verzendkosten. Maar enkel vanwege een aktie in het filiaal in België en een 'pricematch' hier dus voor hoelang nog. Vergeleken met de Q60R een véél betere keus iig ...

[...]

Géén 100Hz paneel https://hdtvpolska.com/bo...full=1#odwzorowanie-ruchu
Zijn we Pools hier tegenwoordig? :D

Voor als je liever Engels leest :p

Ik vind die kwaliteitsmeters ook behoorlijk misleidend. Sony bijvoorbeeld heeft bij een televisie Motionnogwat 400hz. Vroeger zou ik denken dat het een erg snel paneel is. Maar daarboven stond weer 50hz.

Jammer dat die B8 actie hier niet in de buurt was. Je moet er echt geluk mee hebben. Daar is overigens een van de weinige shops waar het nog voor gewoon 1000 euro te koop is. Meeste shops doen al 1200+.

Ik denk ook dat dat de richting is waar je naar moet kijken: een LCD met goede eigenschappen, wellicht een Samsung MU7000 2e hands, deze verslaat de rest rond deze prijsreeks met gemak, MAAR je hebt geen lange garantie, dat risico moet je willen nemen. Anders is het kiezen tussen 'Goed genoeg' (LCD) en 'Geweldig' (OLED)

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• d0nny41
Ik koop liever geen tweedehands.. Of er moet nog een redelijke garantie op zitten + onbeschadigd.

Als ik die LG voor 888 kan krijgen dan ga ik hem halen. Ik heb KE rotterdam gecontacteerd, nu hopen !!

Edit: de b8 is niet meer voorradig. ):

[ Voor 9% gewijzigd door d0nny41 op 06-09-2019 11:19 ]

Pagina: 1