Super WiFi Booster, de I Booster.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.275 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opaben
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09-2023
Er wordt tegenwoordig reclame gemaakt voor een super wifi booster, een collega vroeg me of dit de oplossing was voor zijn probleem, ik weet het niet maar misschien kunnen jullie me wel helpen, het gaat om dit ding:

Advertorial URL verwijderd

De beloftes die er gedaan worden zijn geweldig en ik zou er bijna zelf ook 1 kopen, ik gebruik nu zelf een wifi versterker van TP link die het naar mijn idee prima doet maar zeker niet het hele huis bestrijkt.

op de website hierboven staat onder meer dit:
Wat is iBooster?
De gemiddelde gebruiker van thuisinternet zal minstens één keer per dag een dip in de WiFi ervaren. Slecht internetbereik is in het gemiddelde huis in de Benelux een groot probleem. iBooster is ontworpen en geproduceerd om dit probleem op te lossen. Het claimt dat het makkelijk te installeren is, zich eenvoudig verbindt met uw huidige netwerk en daar werkt als een repeater. Het resultaat: twee keer zo groot netwerkbereik en een constantere en betrouwbaardere verbinding. Maar wat nog veel belangrijker is, is dat u door iBooster te gebruiken u per direct kunt stoppen met betalen voor een nog hoger abonnementsbedrag aan uw internetprovider om in staat te zijn om gewoon een video op normale snelheid te streamen.

Volgens een fotootje van speedtest die erbij staat zou hij de snelheid bijna met een factor 4 verhogen.

Heeft iemand een mening over dit apparaat of ervaringen ermee? Ik zie uit naar de antwoorden van het geachte forum, alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door MisteRMeesteR op 23-08-2019 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Fake natuurlijk. Je snapt hopelijk ook wel dat een wifi repeater je internet echt niet ineens supersnel maakt. Als je toch je geld wilt uitgeven, kan je beter een goede wifi router kopen.
https://www.mimikama.at/a...-wifi-kein-neues-produkt/
https://www.watchlist-int...-nicht-was-es-verspricht/

[ Voor 66% gewijzigd door Microkid op 23-08-2019 19:50 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sorry, maar als een artikel begint met "Computerexperts zijn het erover eens" dan kun je je browsertab direct wel sluiten.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
"iBooster werkt door uw WiFi bereik te verdubbelen op hogere frequenties dan die van de router die uw provider levert."

Dit lijkt me duidelijk 8)7

Ik sluit me aan bij de reacties hierboven. Duidelijk fake, weggegooid geld. Zo te zien verkopen ze gewoon een WiFi repeater, maar die vermenigvuldigd niet magisch je internet snelheid. Er zijn op het forum hier genoeg adviezen te vinden over hoe je WiFi bereik / signaal / snelheid / roaming in je woning kunt verbeteren, maar magie is dat niet, en een hogere snelheid halen dan je internetprovider je geeft is simpelweg niet mogelijk (behalve door een sneller abbonement te nemen...).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:38

Oekol

waka waka hey hey

"Maar wat nog veel belangrijker is, is dat u door iBooster te gebruiken u per direct kunt stoppen met betalen voor een nog hoger abonnementsbedrag aan uw internetprovider om in staat te zijn om gewoon een video op normale snelheid te streamen."
Interessant 🙈😀

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:21

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Hoop nonsens voor een veredelde repeater als je het mij vraagt.
iBooster werkt door uw WiFi bereik te verdubbelen op hogere frequenties dan die van de router die uw provider levert.
HARD SCHREEUWEN dus, zullen je buurtjes leuke vinden op hun 2,4GHz netwerk:
Eigenschappen

Frequentie: 2.4 GHz
Draadloze snelheid: 300 Mb/s
Interface: één 10/100 Mb/s WAN/LAN RJ45 poort
Persoonlijk zie ik de discussiewaarde niet echt van dit topic en zet ik er een slotje op.

www.google.nl

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.