Nieuwe open-ear koptelefoon (€200)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:40

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Beste lui van CAK :*)

Ik ben op zoek naar een nieuwe headphone aangezien die van mij nu serieus wel op leeftijd beginnen te raken.
Lees: Al gehersoldeerd jaren terug en nu krijg ik gewoon kuren.
En, well, na 5 jaar is het wel eens tijd voor wat nieuws ;)

Ik gebruik zelf deze.
pricewatch: Beyerdynamic DT 990 (250 Ohm) (Zilver, Zwart)
Icm een SBZ.
pricewatch: Creative Sound Blaster Z (retail)

En eigenlijk zoek ik gewoon iets vergelijkbaars.
De belangrijkste eisen blijven ongeveer bij open-ear en "bruikbaar op niet SBZ".
Waarom open-ear?
Ik wil graag wel horen wat er om me heen gebeurd + het wordt altijd zo'n sauna met mijn oren na een paar uur.
Comfort is ook erg belangrijk, ik wil niet na een paar uur "druk" voelen. De DT990 doet dit OK.

Als ik die eisen meeneem met een budget van rond de 200 kom ik uit op deze twee
pricewatch: Audio-Technica ATH-AD700X (Zwart)
pricewatch: AKG K712 PRO (Oranje, Zwart)
en flink wat beyerdynamic.

Of er moeten nog wat koptelefoons zijn die niet in de PW staan.

Iemand nog een mening hierover :9

Ho, whoeps, ik heb niet gekeken naar gaming headsets. Deze hebben echter geen filters voor open-ear. Zit daar misschien iets tussen...

[ Voor 8% gewijzigd door Thomg op 23-08-2019 19:18 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Misschien een rare gedachte, maar waarom niet weer een DT990 Pro? :P

Anderzijds;
pricewatch: Sennheiser HD 599 (Ivoor)
pricewatch: Sennheiser HD 569 (Zwart)
pricewatch: Beyerdynamic DT 880 Edition (32 Ohm) (Zilver, Zwart) (250Ω is misschien iets minder verstandig, die lust namelijk wel wat power).

De DT880 Edition is qua draagcomfort iets 'minder strak' dan een Pro (de DT880 is erook in een Pro versie). De oorkussens zijn overigens wel iets minder diep. Als ik een directe vergelijking moet maken tussen mijn DT770 Pro en DT880 Ed, dan is de DT880 Ed (puur gericht op comfort) voor mij duidelijk de winnaar.

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Is vooral het mentale van "hetzelfde kopen" denk ik :+

De 569 zie ik niet zo zitten, gesloten (!).

De 599 vind ik wel een interessante, ik maak me dan alleen een beetje zorgen dat dit op z'n best een side- of misschien wel een downgrade is.

Ook dat kan hem tussen de oren zitten hoor.

De DT990Pro 250O heb ik ook wel eens aangesloten op de telefoon en dat ging eigenlijk gewoon prima.
Als alternatief heb ik sowieso nog de SBZ (maar soundcard).
Misschien weet ik botweg niet beter hoor :o

Nu biedt deze wel een dedicated DAC bijv.
pricewatch: Steelseries Arctis Pro (bedraad) + GameDAC

Maar dan vraag ik me weer af hoe het hem zit met geluidskwaliteit.
Mics op headsets is whatever aangezien ik dit heb. pricewatch: Audio-Technica AT2020USB+

Edit: O wow! Rrings meet het tempeatuurverschil!
https://www.rtings.com/he...s/beyerdynamic/dt-990-pro
Als minimum wil ik dan iets vergelijkbaars, mogelijk dat closed dan wel kan.

[ Voor 9% gewijzigd door Thomg op 23-08-2019 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 00:20
Met zowel de Audio Technica AD700 als A900 als met de AKG AK7xx (massdrop) ervaring. Nu zelf een DT990 (250 ohm) in gebruik.

Persoonlijk beviel de AKG me het minste. De Beyer voelt kwalitatief iets beter dan de Audio Technica's maar die heeft het bij mij een jaar of 8 volgehouden..

AD700 is zeker een fijne headset, voelt naar mijn inziens nog 'opener' aan dan de Beyerdynamic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Wat bedoel je hier precies met open?
Als we het hebben over headsets kan dat zoveel dingen betekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
@Thomg Ah, even over de pricewatch: Sennheiser HD 569 (Zwart) heen gekeken, ze gebruiken dezelfde type behuizing blijkbaar nu ook voor gesloten modellen. Mijn fout :z

DAC? Tegenwoordig zijn onboard geluidskaarten op moederborden, of die van mobiele telefoons al van prima kwaliteit. Ik denk wel dat als je van een DT990 Pro naar bijv een Steelseries hoofdtelefoon gaat, dat je misschien dan wel weer verlangd naar je oude Beyerdynamic.

De pricewatch: Sennheiser HD 599 (Ivoor) is zeker een leuke hoofdtelefoon. Mijn ervaring is dat dat model iets strakker kan zitten en iets kleinere oorschelpen heeft als je deze vergelijkt met een Beyerdynamic model. Sennheiser heeft een iets andere 'sound' dan een Beyerdynamic. Beide zijn heel persoonlijk.

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Voelt alsof de soundstage nog iets ruimer is (voelt zo.. vast reviews te vinden of het echt zo is) daarin tegen heeft hij iets minder bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Haha ik ben echt zo'n banaan als het aankomt op muziektermen.
Ik zal wel eens wat opzoeken wat dit precies betekent!
De bas spreekt wel op zich aan de andere kant.
Niet dat dat een negatief iets is, de bas op de 990Pro is soms ronduit irritant. Die druk op die tedere oortjes.

De steelseries was meer een wilde werp van headsets die er op z'n minst ok uitzagen van het "gaming headsets" segment :+

Wel oef dat je strakker zegt, deze voel ik vrij sterk en bij deze zijn de "hinges" al bijna kapotgebroken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Ohja, de 599 had een vriend van me. Klonk prima maar zou niet mijn aankoop zijn, voelt een maatje kleiner dan de rest. (ook geen fan van de kleur maar ja, dat zie je er niet als je hem op hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Als ik de twee vergelijk in de draad zegt rtings dit:
https://www.rtings.com/he...?usage=4997&threshold=0.1
Sennheiser lijkt hier duidelijk de winnaar, al helemaal als je de prijs ook meeneemt.

Soundstage van AD700X en 990Pro is blijkbaar allebei... Shite.

Beyer is wel beter :+

Als ik de 599 vergelijk met de 990Pro
Ga ik vooral vooruit op soundstage en comfort, de rest is een sidegrade / zeer milde downgrade.

De 599 lijkt me vooralsnog wel de grootste kanshebber.

Edit: Wat vinden we van deze?
https://drop.com/buy/mass...58x-jubilee-headphones-eu

[ Voor 30% gewijzigd door Thomg op 23-08-2019 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Ligt meer aan de test methode en de punten die je vergelijkt dan dat het daadwerkelijk zo'n verschil is qua audio kwaliteit. De score wordt gebaseerd op hetgeen wat zij verwachten voor 'perfectie, dat wil niet zeggen dat het voor jou ook beter is.

De samenvattingen onder 'Sound' geven een beter beeld denk ik. Kan je ook direct zien waarom ik de AD700 als 'opener' ervaarde. (Treble could be piercing on certain tracks)

Betrof bij mij wel de AD700, niet de AD700x
The AD700X is an above-average sounding pair of open-back over-ear headphones. They have a good Bass and an open sounding Soundstage due to their open-back design. However, they lack a bit of sub-bass, tend to sound Mid-Rangy and their Treble could be piercing on certain tracks.
The Sennheiser HD 599 are very good sounding open-back headphones with an extended bass, good mid-range, and a well-balanced treble (see our recommendations for the best audiophile headphones). They also perform consistently across multiple individuals and have a relatively open and spacious Soundstage. However, their Distortion and Imaging performance can be improved, and like most other Sennheiser headphones, they tend to sound a bit muddy in the low-mid/high-bass area.
The Beyerdynamic DT 990 Pro are a very good sounding and impressive pair of open-back headphones. They have a consistent, well-extended and excellent Bass Range, especially for an open-back design. Also, their mid-range is nearly flawless and their Treble is very well-balanced. However, like most open headphones, they still lack a little bit of sub-bass, and their Treble tends to be sharp and sibilant. Additionally, due to their open-back design, they have a relatively open and spacious Soundstage.
Zal vooral wat reviews lezen (of even wat topics doornemen op bv https://www.head-fi.org/)

Persoonlijk wil ik nog een x de pricewatch: Philips Fidelio X2 (Zwart) kopen. Helaas nergens meer (voor een normale prijs) te krijgen, maat van me heeft hem ooit voor 200 gekocht. Top headset. (heb je nu echter niet veel aan..)
Daar zou ik wel blij van worden :)

[ Voor 5% gewijzigd door kever678 op 23-08-2019 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Jammer dat de Fidelio x2 een nogo is.

Ik denk dat het nu neer komt op de jubilee of de 599.
Iemand nog een sterke mening over het een over de ander?

Edit: nog wat reviews gelezen. Velen zeggen dat het een sidegrade is.
Huh, misschien moet ik dan toch wat serieuzer overwegen om gewoon dezelfde te kopen. Niet al te fair om een nieuwe DT990 pro te vergelijken met degene die al 10000 uren gedraaid heeft.

[ Voor 46% gewijzigd door Thomg op 23-08-2019 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Tja, het gras is niet altijd groener...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonder.h
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
kever678 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:58:
Persoonlijk wil ik nog een x de pricewatch: Philips Fidelio X2 (Zwart) kopen. Helaas nergens meer (voor een normale prijs) te krijgen, maat van me heeft hem ooit voor 200 gekocht. Top headset. (heb je nu echter niet veel aan..)
Thomg schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 21:45:
Jammer dat de Fidelio x2 een nogo is.
Fidelio X2 is op dit moment 'gewoon' ~€205 op amazon.de (en de afgelopen weken ook rond 210)

Let wel dat er (op z'n minst) 2 versies/revisies van de X2 zijn "X2/00" en "X2/HR", niet zeker welke je zou moeten willen hebben. Lijkt om de X2/HR te gaan pricewatch: Philips Fidelio X2HR (Zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Als je het budget kunt oprekken naar 250,- is de Sennheiser HD6xx ook een uitstekende optie

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Ik hou de koptelefoons van deze draad in de gaten mbt deals.

Beetje weerhouden om nu te "upgraden" met het idee dat ik waarschijnlijk een refresh doe.

Als de koptelefoons uit elkaar knalt van ellende is dat wel anders natuurlijk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Thomg schreef op woensdag 4 september 2019 @ 07:40:
Ik hou de koptelefoons van deze draad in de gaten mbt deals.

Beetje weerhouden om nu te "upgraden" met het idee dat ik waarschijnlijk een refresh doe.

Als de koptelefoons uit elkaar knalt van ellende is dat wel anders natuurlijk :+
Als je nog steeds op zoek bent, Philips X2 Is nu €119 bij Amazon :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
https://i.imgur.com/EDs7Rod.png

:+

Maar wel attent hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Lijkt mij ook een fijn ding, wist niet dat massdrop mogelijk was met free shipping?! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Definieer "gratis".

Er zijn Amerikaanse opties en Europese, Europese zijn standaard 20$ of meer duurder.
Maar dan vervolgens wel "Free shipping" zeggen.

Heh :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phiemstra
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15-08 19:53
Santee schreef op zondag 24 november 2019 @ 19:21:
[...]

Als je nog steeds op zoek bent, Philips X2 Is nu €119 bij Amazon :)
Ik heb deze gekocht, maar ga hem weer terug sturen. Ik vind de highs erg scherp. Dit zorgt ervoor dat bepaalde geluiden, bv in Apex, erg schril en scherp voelen. Niet een fijne ervaring. Verder prima headset met zeer mooi geluid.

Zit zelf over de HD 599 na te denken.
Pagina: 1