Toon posts:

Hitachi, Goed spul?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gepost door hilko Zaterdag 29 Juli 2000 - 15:57
Er is maar 1 merk SUPER MONITOR! en dat is Hitachi. Vooral als je het hebt over 19" en groter.
Dus ik mis hier ABSOLUUT de Hitachi in het keuze rijtje.
Hitachi is zelfs de nr#1 leverancier van 19" beeldbuizen (groter dus dan Panasonic en Sony en Philips)

Gepost door Femme Maandag 31 Juli 2000 - 05:18
Tja, Hitachi's zijn amper verkrijgbaar in Nederland. Slechte distributie?

Gepost door CyberJunk86 Maandag 7 Augustus 2000 - 12:34
Ok, ik luister, vertel verder a.u.b.
Ik ben nu aan het onderhandelen met Jörg.nl over een Hitachi 17". Hoe zijn de 17" monitoren van Hitachi?
Qua kleur e.d.?
Ik heb een pdf-file van de hitachi site gerukt (en krijg er zo als het goed is nog een opgestuurd) en de specs liegen er niet om. Dit betreft de CM-643-ET
Maar, is het een fijne monitor?
Femme: Is inderdaad niet bij elk lokaal winkeltje tekoop, maar daar hebben we internet voor, toch?

Ik hoorde van de man bij Jörg.nl dat de Hitachi beeldbuizen ook in vele andere A-merk monitoren voorkomen. (EIZO, Samsung e.a.) Klopt dat?

Wie heeft er ervaring met Hitachi?
Is 650 een goede prijs (incl. verzend kosten) voor de CM643ET?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
iiyama haalde haar bolle beeldbuizen bij Hitachi. Tegenwoordig bij Toshiba. Ik denk wel redelijke kwaliteit. Misschien eens zoeken naar een review op cnet of zdnet?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan geen reviews vinden zo 1,2,3 over deze Hitachi monitor.
Maar ik wil ook eigenlijk even van mede tweakers horen wat ze er van vinden.
Dus, wie heeft hier ervaring mee?

Verwijderd

Topicstarter
Ohja, het is een zogenaamde CRT monitor...
'tisdat ?

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
in april 1998 heeft computer totaal een 19" test gedaan, 21" was toen onbetaalbaar en 19" kwam net. de prijzen varieerden van 1620 tot 3000 piek. op een (sony) na zaten in alle geteste moni's (9 stuks) hitachi beeldbuizen. dus CTX, Targa, Princeton, Iiyama, Philips, Hitachi zelf, Eizo, Nokia. allemaal hitachi buizen.

sony gebruikte een eigen beeldbuis.

crt= cathode radiation tube dacht ik

Verwijderd

Topicstarter
k, dan tnx voor de info. :)

Hoe zit het met Belinea b.t.w?

• edward2
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb zelf via pc privé een gatewaymonitor ,VX900 met 19" hitachi beeldbuis, helaas wel een vissekom en geen trinitron maar over de beeldkwaliteit ben ik zeker te spreken beslist niet minder dan de Iiyama.

Niet op voorraad.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben uiteindelijk toch maar overstag gegaan voor de Belinea 103040... De prijs daarvan was net iets gunstiger m.b.t. wat je er voor terug krijgt (in resolutie), en naar een Belinea heb ik vaker (met plezier) zitten kijken.
Mjammie... eind v/d week lekker nieuw monitortje aan de deur :) :P :)
Kan ik eindelijk die BAGGER 800x600@60Hz Yakumo K$*@!ZOOI de keet uit trappen! :) :) :)

• aatos
  • Laatst online: 29-08 07:38
uhm uit die test bleek trouwens ook dat een goed merk beeldbuis geen garantie is voor een goeie moni. bijvoorbeeld de goedkoopste die ze hadden getest was echt brak, de voeding was niet zwaar genoeg waardoor wisselingen van frquenties vaak met veel misbaar gepaard gingen enz. ik kan me ook niet voorstellen dat zo'n moni het lang uithoudt.

wat ik zelf heb gedaan is een tweedehands eizo kopen (20" trinitron 4 jaar oud voor 800 piek met zeer hoge inruil (250 voor een kapotte proview 17"))
ik heb dus een groot scherm van een topmerk wat gemaakt is om lang mee te gaan voor toch weinig geld.

voor en nadelen van tweedehands

de voordelen:

-prijs/kwaliteit is goed (maar je moet er wel voor zoeken)

de nadelen:

-geen of zeer beperkte garantie
-soms lelijk design (bij die van mij niet)

Verwijderd

Ohja, het is een zogenaamde CRT monitor...
CRT, Cathode Ray Tube. Beeldbuis-monitor dus.
LCD, Liquid Crystal Display, Vloeibaar crystal beeldscherm. Zit op laptops en shit (en soms ook aan typmiep machines)
Pagina: 1