Hey allemaal,
Hieronder een opzet voor een (bijna) nieuwe PC; neem een aantal onderdelen mee. Ik zou het fijn vinden als jullie wat feedback kunnen geven op de keuzes voor de voeding, RAM en mobo. Overige aan/opmerkingen natuurlijk ook welkom
- Ben niet van plan om te overklokken
- Hoef geen PCIE4
- Doeleindes is gamen (1080p) en softwaredeveloping
- 500 - 600 eu (budget)
De volgende componenten van mijn oude pc neem ik mee naar de nieuwe:
De componenten die ik daarbij wil voegen:
RAM
Qua RAM blijkt 3600 op cl16 het beste te zijn i.c.m. de Ryzen 3000, maar deze zijn vrij prijzig.
De RAM in de tabel ben ik veel tegengekomen, maar die van de best buy guide ook.
Mobo
Heb veel gekeken naar mobo's, maar vond het lastig hierin een keuze te maken. De MSI B450 Tomahawk MAX out of the box ig iig ready voor Ryzen 3000.
Voeding
De BitFenix Formula Gold 450W staat in desktop best buy guide aangegeven. Hier staan echter andere voedingen geadviseerd wat mij wel erg aan het twijfelen maakt.
Hieronder een opzet voor een (bijna) nieuwe PC; neem een aantal onderdelen mee. Ik zou het fijn vinden als jullie wat feedback kunnen geven op de keuzes voor de voeding, RAM en mobo. Overige aan/opmerkingen natuurlijk ook welkom
- Ben niet van plan om te overklokken
- Hoef geen PCIE4
- Doeleindes is gamen (1080p) en softwaredeveloping
- 500 - 600 eu (budget)
De volgende componenten van mijn oude pc neem ik mee naar de nieuwe:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Videokaarten | ASRock Phantom Gaming D Radeon RX580 8G OC | € 211,- | € 211,- |
| 1 | Behuizingen | Thermaltake Element G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 120GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 211,- | ||
De componenten die ik daarbij wil voegen:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 204,90 | € 204,90 |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 91,90 | € 91,90 |
| 1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 450W | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 512GB | € 60,96 | € 60,96 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 531,71 | ||
RAM
Qua RAM blijkt 3600 op cl16 het beste te zijn i.c.m. de Ryzen 3000, maar deze zijn vrij prijzig.
De RAM in de tabel ben ik veel tegengekomen, maar die van de best buy guide ook.
Mobo
Heb veel gekeken naar mobo's, maar vond het lastig hierin een keuze te maken. De MSI B450 Tomahawk MAX out of the box ig iig ready voor Ryzen 3000.
Voeding
De BitFenix Formula Gold 450W staat in desktop best buy guide aangegeven. Hier staan echter andere voedingen geadviseerd wat mij wel erg aan het twijfelen maakt.