Plex en Nas Last Try

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-09 14:39
Mijn vraag

Ik wil het nog 1x proberen, omdat het altijd zo mooi gewerkt heeft en het me helemaal gek maakt!

Op mijn PC draai ik de plex media Server.
Op mijn Nas DS216J staan al mijn films.
Op mijn Shield heb ik de Plex app geïnstalleerd.
Op mijn PC tevens de webapp geïnstalleerd.

Eerder kon ik via mijn Shield de films bekijken die ik via de NAS streamde. Er stond dus voor alle duidelijkheid geen Plex op mijn Nas. De Plex app op mijn Shield en op mijn PC zagen de bestanden die op mijn NAS stonden en via de Mediaserver op mijn PC kon ik de NAS benaderen (deze zag hij als server) en kon ik mappen aanmaken. Sinds een aantal weken ziet hij niet meer de server van de NAS (die ik moviecenter heb genoemd), maar alleen nog mijn PC als server. Plex ziet de NAS dus niet meer als server wat ik ook doen. Voorheen nooit geen problemen gehad. Ik sta op het punt de pc te formatteren, maar daar heb ik eigenlijk nog niet zoveel zin in.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Plex, Shield,Windows 10, DSM

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Al meerder keren PLex opnieuw geinstalleerd. De NAS gereset. de modem gereset.

Beste antwoord (via timster82 op 23-08-2019 16:38)

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De Nvidia Shield functioneert zowel als Plex Server als Plex Player: https://support.plex.tv/a...-server-on-nvidia-shield/

Dus de installatie van Plex Media Server op je PC zou helemaal niet nodig moeten zijn. Je NAS functioneert als een databron voor de Plex Media Server op je Shield. Daarnaast functioneert je Shield ook als Player en kan je vanaf je PC met je Shield connecten via de webapp.

Dus even de instructies hierboven volgen en dan zou het moeten werken. Misschien dat het wel handig is om je Shield even een factory reset te geven.

[ Voor 6% gewijzigd door Luit op 23-08-2019 16:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De Nvidia Shield functioneert zowel als Plex Server als Plex Player: https://support.plex.tv/a...-server-on-nvidia-shield/

Dus de installatie van Plex Media Server op je PC zou helemaal niet nodig moeten zijn. Je NAS functioneert als een databron voor de Plex Media Server op je Shield. Daarnaast functioneert je Shield ook als Player en kan je vanaf je PC met je Shield connecten via de webapp.

Dus even de instructies hierboven volgen en dan zou het moeten werken. Misschien dat het wel handig is om je Shield even een factory reset te geven.

[ Voor 6% gewijzigd door Luit op 23-08-2019 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
Ik ga het even proberen en laat het je weten. Bedankt alvast :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timster82
Luit je bent voor mij de absolute held van de dag!! Zo lang ben ik hier al mee bezig!! 1000 maal dank!