Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

koper/aluminiumleiding split airco, kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• verbouwer
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 15-10 19:13
Beste Tweakers,

Ik heb een split-airco systeem gekocht dat ik nu aan het aanleggen ben.
Ik heb via ebay aircoleiding 1/4 3/8 gekocht met flare-fittingen en dat leg ik nu aan.
https://www.ebay.com/itm/...c803879fff126b8%7Ciid%3A1
Nu blijken alleen de uiteinden van koper te zijn en de binnenpijp van aluminum.
Is dat erg? volgens mij is dat in nederland niet gebruikelijk.

Maar waarom maken ze zoiets dan? als men dat zo in india of pakistan zo aanlegt, dan moet het hier ook wel gaan?
Of was dit een miskoop? mijn fout herstellen zal lastig gaan omdat het plafond al dicht is...

Graag jullie hulp!!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 15:16

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

WVB >> WG

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Flappie
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 10-12 23:08
@koevlaas2 weet daar wel antwoord op denk ik :)

• koevlaas2
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 22:08
Is het een 'merk' airco ?
Als het lekdicht word en blijft en het aluminium lost niet op door het koudemiddel (weet ik niet) is er m.i geen man over boord.

7580 Wp, Ecodan 7,5 , WTW ventilatie, Daikin FTXM35M (3x)

• verbouwer
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 15-10 19:13
Dank voor de reacties. Het merk airco doet er toch niet echt toe welke leidingen gebruikt worden? Het is overigens een goedkope R32 airco van nog geen €500. Olympia Nexya S4.

Ik kwam er pas achter omdat ik de leiding doormidden heb gesneden, maar nu heb ik dan wel aan één kant twee aluminium flares geperst ipv koper.
Ik hoop dat het niet gaat lekken. Ik kan ook vrijwel niets vinden op internet met mensen die aluminium leidingen en flares gebruiken op split airco's.
Als ik de forums afzoek ben ik voor mijn gevoel de enige met aluminium leidingen. Muv auto airco's

Nog meer mensen met een mening?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True