TV mee naar de camping, maar welke content?

Pagina: 1
Acties:
  • 444 views

• Fustje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-11 17:48

Fustje

Koel bewaren

Topicstarter
Hi mede-Tweakers,

Binnenkort ga ik met de sleurhut op vakantie en neem, vooral tot genoegen van mijn zoontje, een 22" TV'tje mee. Nu ben ik al een tijdje aan het nadenken over wat we tijdens de vakantie met het TV'tje kunnen of willen doen...

In eerste instantie dacht ik gewoon m'n Chromecast erin. Dit heeft wat beperkingen en nadelen:
  • Ik heb (nog) geen decicated Accesspoint. Deze kan/wil wellicht niet gebruik maken van de camping-wifi vanwege bijvoorbeeld beveiliging, of hoge tarieven, of te lage bandbreedte, of....
  • Hotspotten op mobieltje kan, maar moet ik in de buurt van de caravan blijven (2 abbo's met 14GB per maand is dan wel weer voldoende om een vakantie lang te streamen lijkt mij) en je bent afhankelijk van de mobiele dekking op je kampeerplekje. Als je van telefoon wilt switchen moet je ook de Chromecast weer opnieuw instellen...
Voor offline content heb ik nog wel een bluray spelertje liggen, maar die is niet vreselijk compact en we hebben op wat Disney films na niet bijzonder veel content die geschikt is voor een kindje van bijna 4 jaar. O-) Hij kijkt meestal Netflix of YouTube filmpjes, vandaar dat mijn eerste idee dan ook streaming was.

De camping van de komende vakantie heeft zelfs kabel TV aansluiting, maar daar zal voornamelijk de Duitse TV op vertegenwoordigd zijn. Geen idee hoe kindvriendelijk de Duitse zenders zijn, maar voor toekomstige vakanties wil ik hier ook niet van afhankelijk zijn.

Wellicht hebben jullie nog een goed idee of hebben jullie een soortgelijk probleem al uitgedacht?

Toch een (camping) AP of een mediaspelertje aanschaffen? (Al zal zo'n spelertje dan ook weer thuis gevuld moeten worden met iets..? :/ )

TL;DR: Met welke (online/offline) content kan ik mijn zoontje gerust bij de TV zetten op de camping? :)

Na openen beperkt houdbaar

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-11 23:31
Ten eerste ik zou de tv lekker thuis laten :P

Mijn input over content:
Bij Netflix kun je heel veel offline bekijken door het te downloaden, pak een tablet of telefoon en download x aantal series/films die je zoontje kijkt, daar zal hij vast zoet mee zijn.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Pinguu
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-02-2024
Het eerste wat in mij op komt: Netflix films thuis downloaden op een tablet of laptop en dan via Chromecast streamen naar je TV?

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-11 17:02
Pinguu schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 15:45:
Het eerste wat in mij op komt: Netflix films thuis downloaden op een tablet of laptop en dan via Chromecast streamen naar je TV?
Dit inderdaad, maar dan zou ik dus gewoon de tablet meenemen.
Dat hebben wij ook gedaan, netflix en amazon prime laten best veel lokaal zetten.
Daarnaast kan je je tablet aan je hotspot van je telefoon koppelen. Zodra de hotspot aan staat verbindt de tablet automatisch :) .

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:10

Koppensneller

winterrrrrr

Pinguu schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 15:45:
Kan dat wel? Standaard pakt een Chromecast namelijk gewoon een webstream op nadat je op je telefoon/tablet hebt aangegeven wat je wil kijken. Dat wordt dus niet tussen apparaten op je lokale netwerk gestreamd.

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:37
Klopt. Netflix streamt altijd via internet. Ook al staat het offline.

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-11 11:49
Fustje schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 15:40:
Hij kijkt meestal Netflix of YouTube filmpjes, vandaar dat mijn eerste idee dan ook streaming was.
Is een goedkope tablet aansluiten op de camping-WiFi (of van tevoren wat netflix-content offline downloaden op de tablet) dan geen beter idee?

Denkt terug aan de tijd dat ik vroeger op de camping in Frankrijk me ook zonder TV prima vermaakt heb

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-11 09:54
Behalve een opsomtopic, wat verwacht je hier? Dit zijn toch echt dingen die je zelf moet bepalen. Anders kan je genoeg inspiratie opdoen in bv FTM. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.