Vanmorgen onderstaande pc in elkaar gezet maar krijg bij het opstarten een rode LED bij de CPU.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
CPU gedemonteerd en gekeken of pinnetjes beschadigd waren, dit was niet het geval. Ook zat er geen koelpasta in de socket en heb ik bij de 2de installatie de CPU een beetje aangedrukt..
Wederom een rode LED op de CPU.
Geheugen gecondoleerd en getest met 1 reepje (ondertussen ook de rest; GPU cardreader enz. Los gekoppeld en opgestart, weer niks..
Geheugen in mijn eigen pc getest en werkt zonder problemen, dus kapotte RAM kan ik uitsluiten..
CMOS gerest gedaan en ook dit mocht niet helpen..
Iemand nog tips om het moederboard en/of CPU uit te sluiten? Ik heb helaas niet de mogelijkheid om de processor uit te wisselen in een andere pc (amd vs intel)
Relevante software en hardware die ik gebruik:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 127,50 | € 127,50 |
1 | Moederborden | MSI B450M Gaming Plus | € 76,90 | € 76,90 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 OC 6G | € 243,- | € 243,- |
1 | Behuizingen | Thermaltake Versa H15 Closed | € 36,99 | € 36,99 |
1 | Ventilatoren | Noctua NF-F12 PWM, 120mm | € 17,95 | € 17,95 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16 | € 85,05 | € 85,05 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 52,77 | € 52,77 |
1 | Geheugenkaartlezers | Raidsonic IB-863a-B | € 27,05 | € 27,05 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 667,21 |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
CPU gedemonteerd en gekeken of pinnetjes beschadigd waren, dit was niet het geval. Ook zat er geen koelpasta in de socket en heb ik bij de 2de installatie de CPU een beetje aangedrukt..
Wederom een rode LED op de CPU.
Geheugen gecondoleerd en getest met 1 reepje (ondertussen ook de rest; GPU cardreader enz. Los gekoppeld en opgestart, weer niks..
Geheugen in mijn eigen pc getest en werkt zonder problemen, dus kapotte RAM kan ik uitsluiten..
CMOS gerest gedaan en ook dit mocht niet helpen..
Iemand nog tips om het moederboard en/of CPU uit te sluiten? Ik heb helaas niet de mogelijkheid om de processor uit te wisselen in een andere pc (amd vs intel)
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..