Jaren 80 jaren huis met een zolder gekocht. Deze zolder is volgens de documentatie voorzien van 'isolatie', maar hoe en wat weet ik niet. Over de gordingen ligt 'naakt' spaanplaat. We hebben de woning laten keuren, en daar is geen opmerking geplaatst over de dakisolatie, dus die is kennelijk goed (genoeg). Echter, het geheel is niet netjes afgewerkt, met als belangrijkste probleem een kleine kier waar je zo door naarbuiten kijkt (!). De zolder is als opslag gebruikt maar wij willen er een (de
) slaapkamer van maken, en daarvoor moet een wand geplaatst worden (de ketel in de slaapkamer is niet zo leuk).
Uiteraard gaat de spuit op de kier (en evt andere kieren die ik kan vinden), en omdat ik liever niet naar de spaanplaten kijk dacht ik in eerste instantie aan een gipsplaat erover. Ik twijfel echter of ik niet meteen wat kan naisoleren. De winter moet nog komen en het zou jammer zijn dat we in februari erachter komen dat de gipsplaten er weer af mogen. We kunnen ook nog even nietsdoen (behalve de kieren) en in de winter beslissen of het nodig is.
Nu de wand, die moet zeker nu geplaatst worden. Als we nu niet naisoleren dan komt deze tegen de spaanplaten. Is dat een heel grote koudebrug mocht naisolatie later nog geplaatst moeten worden of kan dat best?
Uiteraard gaat de spuit op de kier (en evt andere kieren die ik kan vinden), en omdat ik liever niet naar de spaanplaten kijk dacht ik in eerste instantie aan een gipsplaat erover. Ik twijfel echter of ik niet meteen wat kan naisoleren. De winter moet nog komen en het zou jammer zijn dat we in februari erachter komen dat de gipsplaten er weer af mogen. We kunnen ook nog even nietsdoen (behalve de kieren) en in de winter beslissen of het nodig is.
Nu de wand, die moet zeker nu geplaatst worden. Als we nu niet naisoleren dan komt deze tegen de spaanplaten. Is dat een heel grote koudebrug mocht naisolatie later nog geplaatst moeten worden of kan dat best?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos