Toon posts:

Besturingssysteem op overgezette M2 SSD wordt niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

• Reinhard
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 29-11 09:26
Ik heb een nieuw moederbord ( Aorus Z390 Ultra ) aangeschaft en daarbij mijn Samsung 970 EVO Nand SSD NVMe M.2, waarop de boot met Windows 10 van mijn oude systeem stond, overgezet van mijn oude naar het nieuwe moederbord. ( geplaatst in slot M2A, van de drie slots die de Aorus heeft) Verder zijn 6 SATA drives aangesloten.

Bij het opstarten wordt echter geen besturingssysteem gevonden.
Ik heb alle SATA-drives losgekoppeld, andere sloten geprobeerd, maar geen resultaat.

Heb ik ergens iets vergeten in de bios aan te passen? De drive wordt wel gewoon gezien.
Of moet ik alles weer opnieuw installeren?

Jullie tips worden zeer op prijs gesteld

Win10 Pro 64, Z390 Aorus Ultra, i9900K, Watercooling, RTX3090, HTC Vive, Valve Index. Oculus Quest 2

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online
De SSD is wel ingesteld als bootdevice in de BIOS? Anders kun je met Windows 10 installatiemedia ook proberen om problemen te detecteren en op te lossen. Mogelijk dat de bootloader opnieuw moet worden ingesteld. Ik weet niet exact hoe diekp die integratie tegenwoordig is met een UEFI BIOS.

[Voor 70% gewijzigd door GENETX op 23-08-2019 10:28]

• Reinhard
GENETX schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:26:
De SSD is wel ingesteld als bootdevice in de BIOS? Anders kun je met Windows 10 installatiemedia ook proberen om problemen te detecteren en op te lossen. Mogelijk dat de bootloader opnieuw moet worden ingesteld. Ik weet niet exact hoe diekp die integratie tegenwoordig is met een UEFI BIOS.
Yup, heb hem als boot ingesteld.

Win10 Pro 64, Z390 Aorus Ultra, i9900K, Watercooling, RTX3090, HTC Vive, Valve Index. Oculus Quest 2

• Luckei
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 04-12 21:48
Ik zou toch gaan voor een verse installatie, dan weet je zekerder dat alles naar behoren werkt.
Kost even wat meer moeite dan plug-and-play, maar dan heb je uiteindelijk minder kans op gedoe.

• syberjunky
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 02-12 17:35
Heb je al geprobeert op te starten met een usb waar windows 10 opstaat.het kan zijn dat de bootloader beschadigt is beste windows opnieuw installeren.

[Voor 35% gewijzigd door syberjunky op 23-08-2019 11:04]

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Reinhard Nieuwe OS, en later back-up terugzetten van je foto's, muziek etc

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 04-12 03:47

AzzKickah

06-CENSORED

Volgens mij moet je met Startup Repair een heel eind kunnen komen.

In plaats van meteen een nieuwe OS installatie aan te raden. Probeer eerst eens wat. Alles wegflikkeren kan altijd nog.

• Sebazzz
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 11:53
Het probleem hier is dat de boot entry voor de Windows Boot Manager in de nvram van je UEFI wordt gezet. Bij een nieuw moederbord zet je die niet over. Ik denk dat de standaard opstartherstel van Windows je moet kunnen helpen.

USB stick flashen met Windows setup en vanuit daar de reparatie uitvoeren.

[Website en online portfolio] [Return: realtime retrospective tool] [PokerTime planning poker]

• Reinhard
Sebazzz schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:10:
Het probleem hier is dat de boot entry voor de Windows Boot Manager in de nvram van je UEFI wordt gezet. Bij een nieuw moederbord zet je die niet over. Ik denk dat de standaard opstartherstel van Windows je moet kunnen helpen.

USB stick flashen met Windows setup en vanuit daar de reparatie uitvoeren.
Goed advies. Ik heb dat dus maar gedaan. Daarna een backup eroverheen.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SSD al in bovenste slot gedrukt (M2M) ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee