Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies laptop voor studie (€600-1100)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:32
Wat ga je met je laptop doen?
Gewoon studie dingen (office en wat dingen) misschien incidenteel een spel spelen.

Wat is je budget?
max 1100 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja elke dag naar school, dus zoek wel een laptop van max 14 inch en niet te zwaar (niet zwaarder dan 1,5 kg) en een minimale accuduur van 6 uur

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee niet echt, had wel een paar asus laptops gevonden maar daar zat usb 2.0 op.. wel een beetje ouderwets en raar voor deze prijs categorie eerlijk gezet. Tevens vraag ik me af of 8gb future proof is,veel van deze laptops kun je de ram niet upgrade helaas.

Wat ik zelf al gevonden heb
https://www.bol.com/nl/p/...qZZNHrw_0.17.ProductTitle

https://www.bol.com/nl/p/...dWshIIA_0.14.ProductTitle

https://www.bol.com/nl/p/...2/#product_specifications (erg intressant maar wel een amd).

[ Voor 4% gewijzigd door dutchnltweaker op 23-08-2019 20:21 ]

Alle reacties

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Wat voor games wil je spelen? Je kunt ook tweedehands kijken. Dan heb je voor een fractie van de prijs een prima laptop. Als je eens een beetje met de filters speelt en vervolgens de interessante laptops googled voor reviews, kun je ook vinden wat de bouwkwaliteit, het toetsenbord, de accuduur doen. Ik heb goede ervaringen met zakelijke laptops 2de hands kopen. Enige nadeel is dat die natuurlijk haast nooit een dedicated gpu hebben. Als je nieuw gaat kijken zou ik minstens iets met een Nvidia mx150 kopen. Daarmee is er toch nét wat meer grafische kracht voorhanden.

[ Voor 13% gewijzigd door hoi1234 op 24-08-2019 21:14 ]

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Welke studie? veel Uni'sverzorgen een laptop project waardoor je voor een sterk gereduceerd tarief met een zeer degelijke service een goede laptop kan aanschaffen.
Verder kan je zelf eerst eens beginnen met ipv een rits bol links, je wensen/eisen in de pricewatch te zetten.
Ik heb hier een voorzetje voor je. Verander de filters naar eigen behoefte:
categorie: Laptops

• dutchnltweaker
hoi1234 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:12:
Wat voor games wil je spelen? Je kunt ook tweedehands kijken. Dan heb je voor een fractie van de prijs een prima laptop. Als je eens een beetje met de filters speelt en vervolgens de interessante laptops googled voor reviews, kun je ook vinden wat de bouwkwaliteit, het toetsenbord, de accuduur doen. Ik heb goede ervaringen met zakelijke laptops 2de hands kopen. Enige nadeel is dat die natuurlijk haast nooit een dedicated gpu hebben. Als je nieuw gaat kijken zou ik minstens iets met een Nvidia mx150 kopen. Daarmee is er toch nét wat meer grafische kracht voorhanden.
Niet hele zware games hoor. tweedehands? mhmm ga toch voor mijn gevoel voor iets nieuws, niet dat 2ehands slecht is maar voor een laptop voel ik me daar toch iets prettiger bij.

Trouwens MX150 is helaas schaars in de configuratie die ik wil.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 24-08-2019 22:36 ]

• Bram34
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-11 13:12
Deze heb ik zelf. Ik vind het een topding. Met name voor mijn studie. Soms zit ik een lange periode zonder laadpunt. Met de juiste instellingen red ik het 10u.

HP pavilion x360

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Bram34 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:12:
Deze heb ik zelf. Ik vind het een topding. Met name voor mijn studie. Soms zit ik een lange periode zonder laadpunt. Met de juiste instellingen red ik het 10u.

HP pavilion x360
Best wel een leuk ding. 't is alleen een retour gestuurde laptop en de oplader ontbreekt. Je zou dus weer een oplader moeten aanschaffen en je weet niet wat er mee gebeurt is.

• Bram34
Ik zie het! Excuus.

Ging er vanuit met die prijs dat het gewoon een nieuw exemplaar was.
Zelf aangeschaft voor rond de €700.

• michielRB
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Slechts een i3 en slechts 4GB geheugen... ik vind ruim EUR820,- een belachelijk hoge prijs voor een dergelijk ondermaats apparaat.

• Bram34
michielRB schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 09:54:
Slechts een i3 en slechts 4GB geheugen... ik vind ruim EUR820,- een belachelijk hoge prijs voor een dergelijk ondermaats apparaat.
Ik denk dat jij ook niet goed heb gekeken ;)
Het is een i5, 8gb RAM, 256gb SSD, Nvidia 940mx 2gb.
Daarnaast leuke extra's. Verlicht toetsenbord, pennetje voor touch, goede accuduur, redelijke speakers (B&O).

• dutchnltweaker
Bram34 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 13:24:
[...]

Daarnaast leuke extra's. Verlicht toetsenbord, pennetje voor touch, goede accuduur, redelijke speakers (B&O).
Tnx maar wel 2e kansje.., heb dit model al eens eerder gehad.. Alleen maar problemen mee gehad, 2 nieuwe laptops en uiteindelijk geld terug dus die mijd ik liever. :+

• michielRB
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Bram34 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 13:24:
[...]

Oeps... je hebt gelijk:
Kies je model
Core i3 |4GB | 128GB | Intel HD Graphics 620
Core i5 | 8GB | 256GB | NVIDIA GeForce 940 MX (2GB)
de 2e was aangeklikt en niet de eerste... die eerste is EUR435,- wat een stuk reëler is voor dergelijke specs...

• dutchnltweaker
Zit nu met deze keuzes:
pricewatch: HP Spectre x360 13-ap0100nd alleen qua design leuke laptop alleen hoor ik dat de prestaties minder zijn dan andere i5 van de zelfde generatie.

pricewatch: Lenovo Yoga 730-13IWL (81JR009PMH) de yoga 720 gehad, was een leuke laptop maar naar een tijd screen bleeding... I7 is wel erg interessant voor die prijs.

pricewatch: HP Envy x360 13-ar0350nd Minpunt AMD? of niet. Videokaart is weer wel oke. (wel lekker 16 gb ram).

pricewatch: Asus ZenBook 13 UX331FN-EG037T prijs (niet duur) formaat en mx150 grafische kaart.

pricewatch: HP Envy 13-aq0701nd Prijs (niet duur) 750 nu.

(heb bij bol nog een kortingsbon en die mag op).

[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 26-08-2019 09:13 ]

Pagina: 1