iPhone onbekend dataverbruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:54
Momenteel verblijf ik in Ierland en ik werd vanmorgen onaangenaam verrast toen ik wakker werd. Ik had drie berichten ontvangen van KPN: u heeft 50%, daarna 75% en daarna 100% van ie data verbruikt. Dat is dus vannacht gebeurd.

Ik heb een iPhone XS die, zoals elke andere nacht, aan de lader lag. Ik heb geprobeerd te achterhalen waar de >5GB aan downloads voor zijn gebeurd, maar niks kunnen vinden. Ook geen idee wat het zou kunnen zijn verder, heb in principe alle grote dataverbruikapps uitstaan voor data over mobiel netwerk (geen app updates bijv).

Wat me wel opviel is dat mijn geheugen van de iPhone voor de categorie “andere” een stuk hoger leek (en nu overigens terug is op oude niveau). Dit weet ik omdat ik toevallig gisteren im t vliegtuig mn tel geheugen heb opgeschoond toen ik erachter kwam dat ik 20GB aan podcasts had die ik niet luister. En nee, podcasts zijn nu niet de reden voor het verbruik ;)

Iemand enig idee? Ik vind het wel irritant, want heb nog nauwelijks data. En ik vind het vooral vreemd.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Beste antwoord (via VidaR-9 op 23-08-2019 09:57)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

whitedrag152 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:07:
Lastig te zeggen, mijn iphone melde wel dat er een nieuwe update is. Misschien is deze gedownload.
Welke update moet dat zijn dan, iOS12.4 is al tijdje uit. het is nu wachten op 12.4.1 en voor de 6S en nieuwer iOS13.

@VidaR-9 al bij batterijverbruik gekeken ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 14:29
Lastig te zeggen, mijn iphone melde wel dat er een nieuwe update is. Misschien is deze gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:18
Of de iPhone is opnieuw gaan settelen na je opschonen van data.
Maar ook app updates ed kunnen natuurlijk gewoon als je dat niet goed heb uit gezet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

whitedrag152 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:07:
Welke update moet dat zijn dan, iOS12.4 is al tijdje uit. het is nu wachten op 12.4.1 en voor de 6S en nieuwer iOS13.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Heb je veel foto's gemaakt en iCloud sync aan staan? Als je dan over 4G de foto's richting iCloud stuurt gaat je data best hard heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kijk eerst eens welke apps gebruik mogen maken van je databundel. Daarna kun je pas dingen uitsluiten.

Kan een reservekopie zijn, kan iCloud sync zijn, kunnen allerlei andere zaken zijn... En het kan ook zijn dat de SMS van KPN vertraagd is en dat het al overdag gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Misschien deze functie even uitzetten: https://support.apple.com/en-us/HT205296 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesis1650
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-09 21:23
Heb je misschien een "oud" KPN abonnement? Zo eentje waarbij je EU-GB's minder zijn dan je NL-GB's.
Dit is mij een (miss twee) jaar geleden ook overkomen toen ik in Duitsland zat.
Bleek toen dat ik alleen in NL een bundel had van 20GB, en in het buitenland 5GB (Buiten de EU helemaal niks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 14:29
Hackus schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:42:
[...]

Dat is hem, zou best kunnen dat die al een poosje uit is. Poos op vakantie geweest, hier gaf hij er al een melding over. Echter geen goede wifi verbinding daar en/of de telefoon niet aan de oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Thanks allen!! Erg nuttige zaken om allemaal eens te checken.

@Hackus Batterijverbruik is erg goed tip! Ik kon daar zien dat "foto's" zonder scherm 45min heeft gedraaid. Dus waarschijnlijk heeft hij daar het een en ander gesynchroniseerd. Dat zou wel een verklaring kunnen zijn, vooral omdat ik gisterochtend richting Ireland ben gevlogen en er in het vliegtuig achter kwam dat ik geen muziek op mijn tel had staan (Apple Music). Dus gaan kijken naar geheugen en dit was zo goed als vol. Vervolgens podcasts opgeschoond a 20GB en wat foto's verwijderd ook.

Wellicht dat mijn telefoon nu weer meer foto's lokaal heeft gezet ipv in de cloud, omdat ik weer voldoende geheugen heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:56
O podcasts opgeschoond. Zet vooral bij je podcasts dat ze alleen via wifi mogen updaten.

Heb wel eens serie podcasts opnieuw binnen gekregen, omdat de maker ze elders had gestald, en dat wordt dan gezien als "nieuw" en werd opeens lekker via 4g binnen getrokken, bij een serie podcasts kan dat hard gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 20:37
Je kunt dat toch gewoon nakijken?

https://support.apple.com/nl-nl/HT201299

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Nee, want dat was bij mij nooit gereset :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
iCloud Drive mobiele data laten gebruiken klinkt wel als de meest voor de hand liggende oorzaak. En dat kan je gewoon uitzetten.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1