Iemand die toegang heeft tot biologische diepvries producten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RL600
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-06 20:59
Beste allen,

Ik heb een gekke vraag :) Sporten vind ik leuk om te doen en haal ik vee voldoening uit. Regelmatig gebruik ik bijvoorbeeld sites als Musclemeat.nl om makkelijk grotere hoeveelheden te kopen voor de diepvries aangezien dit erg makkelijk is op dagelijks basis.

Nou ben ik zelf steeds meer richting de biologische kant aan het gaan. Nou is biologische diepvries verkrijgbaar maar erg weinig. De grote supermarkten hebben hier en daar wat erwten en spinazie, maar dan houdt het erg snel op.

Bijvoorbeeld ardo ( die onder andere ook veel supers bevoorraad) heeft pagina’s vol met biologische diepvries producten. Dus het is er wel! Ik heb contact gehad met zowel Sligro en hanos. Sligro heeft haast niks. Hanos heeft meer, maar eigenlijk alleen de producten die de supermarkt ook heeft op een paar naar. Zelf heb ik ook gebeld met ardo, maar die doen (logisch ook) niet aan het verkopen aan particulieren. Ook de grossiers willen niet meedoen aan kleinere hoeveelheden aanleveren van een product buiten de collectie.

Bij deze mijn vraag, wie o wie hier kan mij helpen (of in de goede richting duwen) en mij aan een groter assortiment helpen aan biologische diepvries producten. Zakken tussen de 1-2,5kg is prima. Vooral de groene groenten (spinazie, erwten, bonen, etc.) is makkelijk aan te komen, maar een wortel, champignon, bloemkool of paprika haast niet.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:03

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Maar waarom moet het allemaal diepvries zijn, heb je geen koelkast of zo? Vers is toch wel lekkerder, al zal je dan inderdaad vaker kleinere porties moeten kopen.

Vers zal het assortiment echter wel groter zijn en je kunt het natuurlijk ook altijd zelf invriezen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knorretje-
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-06 14:03

Knorretje-

How do you spell love – Piglet

Heb je je al laten informeren bij supermarkten wat er bestelbaar is? Zij zijn namelijk best vaak in de gelegenheid om producten te bestellen die niet in de schappen staan / in het assortiment zitten.

Edit: je moet dan wel een hele collo/tray bestellen. Ik weet niet of dit onder kleine hoeveelheden valt voor je.

[ Voor 22% gewijzigd door Knorretje- op 23-08-2019 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Het gaat grootgrutters gewoon om geld. Ze verkopen waarom wordt gevraagd. En dat houdt dus schijnbaar op bij spinazie en erwten. Als je meer in de schappen wilt zien, dan is de truc om ze te overtuigen dat er vraag naar is...
Je zou bij de bezorgdiensten van de diverse supermarkten kunnen kijken. Om te beginnen zit je dan niet vast aan wat er in je buurt aangeboden wordt, en ten tweede komen die bestellingen vaak uit een grotere, centraal magazijn... en daar zou het zomaar praktischer kunnen zijn voor de leverende grootgrutter om die groenten in zijn assortiment te hebben.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Zag laatst een filmpje van die hele lange brede gast uit nederland die in films speelt, die deed iets met voeding. Dat eens opzoeken?

Google maar naar dutch giant.

[ Voor 11% gewijzigd door hjs op 23-08-2019 08:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:53

Honesty

kattenneus!

https://musclemeat.nl/over-ons
hjs schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 07:59:
Zag laatst een filmpje van die hele lange brede gast uit nederland die in films speelt, die deed iets met voeding. Dat eens opzoeken?

Google maar naar dutch giant.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 19:34

Croga

The Unreasonable Man

Jester-NL schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 07:49:
Je zou bij de bezorgdiensten van de diverse supermarkten kunnen kijken. Om te beginnen zit je dan niet vast aan wat er in je buurt aangeboden wordt, en ten tweede komen die bestellingen vaak uit een grotere, centraal magazijn...
Helaas gaat dat alleen op voor Albert Heijn (en zelfs dan nog maar beperkt; die hebben lokale magazijnen voor meerdere winkels). Jumbo, Coop, leveren allemaal gewoon rechtstreeks uit één van de filialen. (been there, done that, grote faal :-( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RL600
@bvk puur gemak absolute aanrader!

@Knorretje- ben inmiddels langs geweest bij meerdere supermarkten. Wordt amper serieus genomen, behalve bij jumbo! Daar zouden ze het “bespreken” en wordt het mogelijk ik het assortiment opgenomen. Dat wacht ik af. Wie weet wat dat brengt. De afnames gaan per pallet van 540kg, 1 doos is 10kg (meestal), dit is natuurlijk niet haalbaar voor mij ;)

@hjs yup musclemeat.nl ;) veel producten heel handig, maar niet biologisch. Heb daar wel eens gevraagd, maar wederom moet het in bizar grote hoeveelheden voor een consument. Kan hijzelf verder weinig aan doen, maar is gewoon hoe het gaat.

@Croga jij hebt goede ervaringen bij ah? Zal daar dan toch nog eens druk zetten kijken wat dat oplevert.

Maar zat ook te denken misschien zijn er instellingen hier die biologische diepvries kopen en kan ik daarvan weer een aantal zakken kopen. Laat maar weten. Ik blijf gewoon bellen en mailen nu hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

EKO PLAZA een idee misschien?

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RL600
@Honesty ook langsgeweest! En wat denk je? Bonen, erwten en bladspinazie en broccoli! Die producten moeten echt als een trein gaan omdat dat overal ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

RL600 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:35:
@Honesty ook langsgeweest! En wat denk je? Bonen, erwten en bladspinazie en broccoli! Die producten moeten echt als een trein gaan omdat dat overal ligt.
Oke, ben helemaal niet thuis in dat wereldje? Heb je al over de grens gekeken? Belgie/duitsland? misschien dat er daar meer te vinden is en loont het om een keer per zoveel maanden er heen rijden.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

RL600 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:35:
Waarschijnlijk omdat een champignons of paprika gewoon meer smaak verliest in de diepvries dan spinazie of broccoli.

Maar de vraag die al eerder is gesteld: waarom wil je alles in de diepvries? Paprika kun je prima ongekoeld bewaren.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-06 11:34
En waarom vries je zelf niet een keer een hele hoop in? Even alles snijden en invriezen maar (afhankelijk van de soort uiteraard). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 19:34

Croga

The Unreasonable Man

RL600 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:27:
@Croga jij hebt goede ervaringen bij ah? Zal daar dan toch nog eens druk zetten kijken wat dat oplevert.
urrr.... nee, dat is niet wat ik zeg.... Ik zeg dat nagenoeg alle bezorgdiensten gewoon vanuit 1 winkel leveren en daarom niet anders zijn dan gewoon naar de winkel gaan. Hoewel AH vanuit een iets centralere locatie levert is ook daar het aanbod niet anders dan in een winkel. Er is daarmee dus geen voordeel bij online bestellen.
Ik heb persoonlijk geen enkele goede ervaring met thuis laten bezorgen van boodschappen. Geen enkele bezorgdienst komt ook maar in de buurt van zelf bij de winkel halen. Allemaal laten ze regelmatig (als in: In meer dan 80% van de gevallen) steken vallen bij de bezorging; zaken vergeten, verkeerde producten, verlopen producten; geen enkele bezorgdienst doet dit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RL600
@Honesty ik woon dicht bij Duitsland en ben daar heen geweest (België is niet echt haalbaar, zeker niet als het ook zo koel moet blijven). Daar hebben ze meer producten idd, ik heb een aantal relatief kleine filialen geprobeerd. Ik denk dat ik verder moet aangezien daar al meer diepvries aanbod was. Is niet meteen de meest fijne oplossing, maar kan ik proberen.

@Jeroenneman nou dat is de grap. Als dat zo was zou het niet biologisch ook niet in de vriezer liggen, maar dan hebben de gewone supermarkten zelfs kokosstukken, avocado en pompoen ingevroren en daar ligt ook paprika en worte bij (die beide goed smaken). Daarnaast als je op de sites van de aanbieders zelfs kijkt (zoals ardo) wordt het gemaakt in biologische vorm. Het vindt simpelweg slecht de weg naar de consument toe, om welke reden dan ook.

Legitiem punt over de reden, heb in mijn vorige post ook gereageerd hierop. Het is vooral gemak, ik ben veel onderweg en vroegah gooide ik eigenlijk veel weg. Sinds een wat grotere diepvries heb ik wat meer rust en eet ik gewoonweg beter. Dagelijks een kiosk binnenlopen is ook niet wat ;) Echt niet alles kan in diepvries, maar een hoop ook wel en dat zou ik graag meer willen zien.

[ Voor 12% gewijzigd door RL600 op 23-08-2019 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:20
Zoals @Fuwor zegt, vers inkopen en dan invriezen. Ik maak er dan ook vaak gelijk complete maaltijden van. Van die eenpansgerechten met gemengde groenten en stukjes vlees. Die kan ik dan later eten met rijst o.i.d.. Rijst kan je ook heel goed na het koken invriezen. Je moet het dan net niet gaar koken, want bij opwarmen kookt het dan niet tot moes.
Niet altijd volledig biologisch, maar dat zou wel kunnen. Voor mij gaat het vooral om het gemak en tijdsbesparing. Een dag in de keuken van alles klaarmaken en je hebt voor wekenlang maaltijden.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 08:29
RL600 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:46:
@Honesty ik woon dicht bij Duitsland en ben daar heen geweest (België is niet echt haalbaar, zeker niet als het ook zo koel moet blijven).
Mocht je een oplossing vinden voor het koeltransport, in BE heb je de bio supermarkt bio planet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:12

Yucon

*broem*

En zoiets als "koop een half varken"? Je hoort wel eens dat mensen een flinke hoeveelheid vlees in 1x bij de boer kopen en dat ingevroren aangeleverd krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:41
Yucon schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:54:
En zoiets als "koop een half varken"? Je hoort wel eens dat mensen een flinke hoeveelheid vlees in 1x bij de boer kopen en dat ingevroren aangeleverd krijgen.
https://www.koopeenkoe.nl/ bijv ja.

Met groenten weet ik niet zo snel iets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Bij Makro (of andere groothandels) zullen ze niet vreemd staan te kijken van grootverpakkingen; weet alleen niet hoe het bio-aanbod daar is :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ken je niet iemand die ZZP-er is en op zijn bedrijfsnaam een pas voor Hanos / Sligro / random groothandel kan aanvragen en aan jou kan geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RL600
@JukeboxBill heb je gelijk in, maar merk toch vaak dat de smaak van een al ingevroren product echt beter is dan dat je het zelf doet. Plus wat is nou makkelijker dan gewoon zo’n zak in de vriezer gooien :)

@cadsite ah handig, hou hem in m’n achterhoofd al zie ik geen diepvries op hun site staan.

@Yucon vlees en vis is een stuk makkelijker die haal ik meestal in goede kwaliteit bij de Sligro. Zelfs goede zalm is daar goed te krijgen.

@naitsoezn en daar zit het probleem. Zoals in mijn eerste post is te lezen. Groene groenten hebben ze wat erwten en spinazie. Voor de rest niet terwijl de telers het wel leveren. Alsnog afnemen daar kan maar per 10 kilo en iedere week terug komen. Ik eet snel maar dat is wel heel snel :)

@P.O. Box Ik ben zelf in het bezit van een pas van zowel hanos als Sligro. Zoals in de eerste post te lezen is ben ik daar langsgeweest. Groene groenten een paar voor de rest niets.

We hebben geen bedrijven hier die dit toevallig afnemen waar ik van kan overkopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
bvk schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 01:27:
Maar waarom moet het allemaal diepvries zijn, heb je geen koelkast of zo? Vers is toch wel lekkerder, al zal je dan inderdaad vaker kleinere porties moeten kopen.

Vers zal het assortiment echter wel groter zijn en je kunt het natuurlijk ook altijd zelf invriezen.
Bij het zelf invriezen verlies je echter veel meer voedingsstoffen en verlies je meer textuur. Je eigen vriezer is langzaam, waardoor er grotere ijskristallen ontstaan. Meestal word groente vrijwel direct na de oogst gewassen in ijswater en meteen bevroren, waardoor de voedingsstoffen vrijwel gelijk blijven en de textuur beter is. Fun fact: meteen invriezen na de oogst is vaak beter dan wat er in de supermarkt te koop is, helemaal als het om overzeese groente of fruit gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RL600
@Eli3l kijk precies de rede waarom ik er zo fan van ben. Je kan het een jaar laten liggen en behoudt idd goed zijn voedingsstoffen. Dat snelle invriezen klinkt logisch en waarschijnlijk ook de reden dat ik het zelf nooit goed krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB-One
  • Laatst online: 15:49
Minimum bestelbedrag is wel € 200 bij afhalen en bij bezorgen € 400 maar afhankelijk van je vriezer moet dat wel lukken: ;)
https://www.udea.nl/produ...s/diepvries-groente-fruit

EKO plaza heeft ook het merk Demeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316442

Waarom stap je niet op de fiets, rij je naar de eerste de beste boer of volkstuin en koop je daar je verse groeten/ biologisch.

Dan kan je het zelf invriezen:
De regels bij het invriezen en ontdooien verschillen nogal per product. Maar voor groenten:

Groenten
In principe kan je alle groenten invriezen, mits je voor het invriezen de groenten blancheert. De groenten 2 minuten in kokend water leggen en daarna gelijk met koud water afspoelen. Dit snelle koken doodt enzymen die je smaak en structuur van je groenten bederven. Het koude water stopt het kookproces, waardoor je groenten wel stevig de vriezer in gaan. Voorgesneden groenten en rauwkost kan je 3 maanden bewaren, andere groenten, vaak wel twaalf maanden. Groenten die veel water bevatten zoals sla, tomaat en komkommer kan je beter niet invriezen. Tijdens het ontdooien geeft de groente dan zoveel water af dat er niets van overblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RL600
@BB-One je gaat het niet geloven maar ik heb gisteren nog contact met ekoplaza gehad. Udea is hun leverancier. Daarom kan je het laten bezorgen bij een vestiging van ekoplaza. Geen bezorgkosten of minimum afname, maar.....

Je moet per product wel minimaal die 10 kilo afnemen! Dan heb ik mijn halve vriezer met 1 soort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
RL600 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 00:34:

Bijvoorbeeld ardo ( die onder andere ook veel supers bevoorraad) heeft pagina’s vol met biologische diepvries producten. Dus het is er wel!
Bel die toko nog een keer en vraag aan wie ze leveren. Dan die partij bellen of ze aan jou kunnen leveren en hoe (mochten ze niet echt in de buurt zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Eli3l schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 12:27:
[...]

Bij het zelf invriezen verlies je echter veel meer voedingsstoffen en verlies je meer textuur. Je eigen vriezer is langzaam, waardoor er grotere ijskristallen ontstaan. Meestal word groente vrijwel direct na de oogst gewassen in ijswater en meteen bevroren, waardoor de voedingsstoffen vrijwel gelijk blijven en de textuur beter is. Fun fact: meteen invriezen na de oogst is vaak beter dan wat er in de supermarkt te koop is, helemaal als het om overzeese groente of fruit gaat.
Het punt is dat die biologische diepvries groente niet of amper te koop is, zie de moeite die de TS moet doen om er aan te komen.

Dan is vers kopen en zelf invriezen denk ik zelf gewoon het beste en enige alternatief. En moderne vriezers hebben vaak een quickfrost optie, even op het knopje drukken en je groente is in no time bevroren.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

BB-One schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 12:41:
EKO plaza heeft ook het merk Demeter
Demeter is een keurmerk (met antroposofische grondslag voor biologisch-dynamisch verbouwde producten).

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knorretje-
  • Laatst online: 06-06 14:03

Knorretje-

How do you spell love – Piglet

https://www.bio-plus.nl/g...roente/groente-diepvries/

Deze artikelen zou je bij elke supermarkt af moeten kunnen nemen. Collo is meestal 6 stuks in een doos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:19
Huur een volkstuintje en kweek zelf! Ook jarenlang gedaan, tot dat de rug het niet meer wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz134
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-04-2022
had ergens gelezen (weet niet of het waar is of niet) dat ingevroren groentes meet vitamines bevatten dan groentes die na oogst meteen in gevroren worden.nu is het ook altijd nog maar de vraag of bevroren groentes meteen worden ingevroren maar dit had ik in ieder geval gelezen.
Fuwor schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:42:
En waarom vries je zelf niet een keer een hele hoop in? Even alles snijden en invriezen maar (afhankelijk van de soort uiteraard). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Knorretje- schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:44:
https://www.bio-plus.nl/g...roente/groente-diepvries/

Deze artikelen zou je bij elke supermarkt af moeten kunnen nemen. Collo is meestal 6 stuks in een doos
Lees de laatste zin uit de topic start nog eens ;)
ozzynator schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:45:
Huur een volkstuintje en kweek zelf! Ook jarenlang gedaan, tot dat de rug het niet meer wilde.
Dat is wel het leukste natuurlijk, maar de TS gaat voor het gemak begrijp ik...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:56
Croga schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:46:
[...]

Geen enkele bezorgdienst komt ook maar in de buurt van zelf bij de winkel halen. Allemaal laten ze regelmatig (als in: In meer dan 80% van de gevallen) steken vallen bij de bezorging; zaken vergeten, verkeerde producten, verlopen producten; geen enkele bezorgdienst doet dit goed.
Oh probeer odin eens.

Grote coöperatie met ook aanbod voor zakelijke markt (groot/veel) inkopen.

[ Voor 5% gewijzigd door significant op 23-08-2019 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:08
Als het om diversiteit gaat, dat zit ook gewoon in een zak:

https://www.ekoplaza.nl/p...taliaanse-roerbakgroenten

Nog biologisch ook.
Vooral dat biologische maakt het wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221425

.

[ Voor 106% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:08
Ik weet niet of er een Marqt bij jou in de buurt zit? Wellicht hebben die meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
bvk schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 12:54:
[...]

Het punt is dat die biologische diepvries groente niet of amper te koop is, zie de moeite die de TS moet doen om er aan te komen.

Dan is vers kopen en zelf invriezen denk ik zelf gewoon het beste en enige alternatief. En moderne vriezers hebben vaak een quickfrost optie, even op het knopje drukken en je groente is in no time bevroren.
Helaas is dat inderdaad moeilijker te verkrijgen. Wellicht is er meer aanbod in bijvoorbeeld Frankrijk of België. Geen idee eerlijk gezegd.

En QuickFrost is voor een koelkast thuis inderdaad iets sneller, maar nog steeds heel langzaam. Te langzaam om je groente en fruit op een correcte manier in te vriezen. Ik gebruik het ook wel, ik bedoel, weinig keus thuis. Maar liever koop je al bevroren producten. Al helemaal als je nog enige bite/knapperigheid wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-06 19:46
Ik zag laatst een bofrost vrieswagen rijden in Nederland toen ik daar was. Wellicht hebben zij aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 23:44
Als bedrijf als de Hanos bijvoorbeeld niet aan particulieren levert, wat let je om je dat bij de KvK in te schrijven? Is volgens mij mogelijk, volgens mij hoeft een bedrijf niet per se actief te zijn.

En wellicht anders zelf de boer/teler benaderen? Moet je alleen wel weten dat ie biologisch teelt. Genoeg van die boeren zullen een stalletje hebben waar de producten los gekocht kunnen worden. Levert ze niet veel op, klein extra'tje.

Nu weet ik niet waar je vandaan moet komen natuurlijk, maar waar een wil is, is een weg. Al zul je dan wel naar hun moeten komen om het op te halen. En anders misschien contact opnemen met restaurants die biologisch eten voorschotelen? Al denk ik dat die het niet ingevroren kopen, maar dagvers. Wat dan ook wel weer betekent, dat je het zelf zal moeten snijden en verpakken als je het in wilt vriezen.

[ Voor 64% gewijzigd door koektrommeltje op 24-08-2019 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

koektrommeltje schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 00:07:
Als bedrijf als de Hanos niet aan particulieren levert, wat let je om je dat bij de KvK in te schrijven? Is volgens mij mogelijk, volgens mij hoeft een bedrijf niet per se actief te zijn.
Daar zijn criteria voor: https://www.kvk.nl/inschr...mijn-bedrijf-inschrijven/

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 23:44
Ongetwijfeld.

Kennissen hebben een bedrijf dat al 30 jaar slapend is. Speciaal voor de Makro pas aangehouden en dus gewoon ingeschreven. Jaaromzet en -winst: 0 euro.

Evenzo zullen leveranciers ook criteria hebben en vermoed ik dat daar ook wel leveranciers bij zitten die je wat kleinere hoeveelheden willen leveren mits je maar een kvk-inschrijving kan overleggen omdat ze niet aan particulieren mogen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

koektrommeltje schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 00:28:
[...]

Kennissen hebben een bedrijf dat al 30 jaar slapend is. Speciaal voor de Makro pas aangehouden en dus gewoon ingeschreven. Jaaromzet en -winst: 0 euro.
Precies, ook ik had jaren een slapend bedrijf. Passen heb ik nog, Maar dat staat los van een nieuwe inschrijving. Dat gaat niet zomaar.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ica1984
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-06 20:08
lang niet alles terug gelezen maar heb je al bij ardo gevraagd aan wie hun welke producten uitleveren (wie is hun reseller)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernieman
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 30-01 11:53
Benieuwd wat je inmiddels wijzer bent geworden! Ik heb dezelfde vraag namelijk, maar (nog) geen goed antwoord daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RL600
Eigenlijk nog niet veel, Ardo heeft wat producten, maar als je geen geluk hebt dat je een distributeur zelf kent kan je niks....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wij hebben in het dorp een reformwinkel. Daarvan weet ik dat ze vrijwel alles kunnen bestellen. Wellicht zit er bij jou ook zoiets in het dorp/stad?

Sidenote: bereid je voor op een heel hoog geitewollensokken gehalte. De dame bij ons staat nog net niet in een tuinbroek of hobbezak achter de kassa, maar het scheelt niet veel. Het ingevallen gezicht viel me ook al op, evenals bij de rest van de klanten :X Ik kom er gelukkig alleen voor speciale shampoo :P

[ Voor 51% gewijzigd door The Eagle op 13-11-2019 20:34 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:23
Ik koop zelf altijd grote hoeveelheid verse biologische groente en snij dat in porties. Vervolgens vries ik het zelf in. Zelfde met vlees/vis. Is wel een paar uurtjes investeren natuurlijk, maar de kwaliteit en direct de goede afgewogen porties maakt het voor mij waard.

there's no tweak without the tweaker

Pagina: 1