Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit wordt een nieuwe basis PC voor mijn oude oma. Ze is heel fanatiek met de computer maar wat ze er voornamelijk mee doet is foto's doorsturen naar vrienden via email.
Verder doet ze muziek luisteren, chatten via Skype met vrienden, een aantal internet sites en misschien af en toe een casual spelletje zoals patience.
Wat mag het systeem gaan kosten?
<< 400. Ik zie geen reden waarom het meer dan dat zou moeten kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen haar huidige CD speler
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de volgende configuratie al bedacht. Waarschijnlijk is dit al overkill.
pricewatch: AMD Athlon 200GE Boxed
pricewatch: ASRock A320M-HDV R4.0
4 GB geheugen: https://azerty.nl/product...hyperx-fury-geheugen-ddr4
pricewatch: Crucial MX500 2,5" 250GB
pricewatch: be quiet! System Power 9 400W
pricewatch: Cooler Master Masterbox Lite 3
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Maar het moet wel ten minste kwalitatief goed zijn. Verder ga ik er sowieso Windows op zetten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb deze behuizing uitgekozen omdat de USB aansluitingen en aan/uit knop bovenaan zitten. Dat heeft ze nu ook en vind ze heel fijn want dan hoeft ze niet zo ver te bukken.
Ga je overklokken?
Zeker niet
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag weten of er wellicht goedkopere/betere alternatieven zijn voor de componenten die ik bedacht heb, met name voor het geheugen (ik kon deze die ik bij Azerty vond niet terugvinden in de pricewatch). 4 GB lijkt mij wel voldoende voor iemand die geen zware programma's gebruikt en zeker niet multi-tasked.
Verder wil ik weten wat ik behalve een SATA kabel nog nodig heb om de Crucial SSD in te bouwen.
OS blijft wel Windows. Mijn beste oma zit nu nog op Windows 7 en de overgang naar Windows 10 zal voor haar al zwaar genoeg zijn.
Dit wordt een nieuwe basis PC voor mijn oude oma. Ze is heel fanatiek met de computer maar wat ze er voornamelijk mee doet is foto's doorsturen naar vrienden via email.
Verder doet ze muziek luisteren, chatten via Skype met vrienden, een aantal internet sites en misschien af en toe een casual spelletje zoals patience.
Wat mag het systeem gaan kosten?
<< 400. Ik zie geen reden waarom het meer dan dat zou moeten kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen haar huidige CD speler
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de volgende configuratie al bedacht. Waarschijnlijk is dit al overkill.
pricewatch: AMD Athlon 200GE Boxed
pricewatch: ASRock A320M-HDV R4.0
4 GB geheugen: https://azerty.nl/product...hyperx-fury-geheugen-ddr4
pricewatch: Crucial MX500 2,5" 250GB
pricewatch: be quiet! System Power 9 400W
pricewatch: Cooler Master Masterbox Lite 3
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Maar het moet wel ten minste kwalitatief goed zijn. Verder ga ik er sowieso Windows op zetten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb deze behuizing uitgekozen omdat de USB aansluitingen en aan/uit knop bovenaan zitten. Dat heeft ze nu ook en vind ze heel fijn want dan hoeft ze niet zo ver te bukken.
Ga je overklokken?
Zeker niet
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag weten of er wellicht goedkopere/betere alternatieven zijn voor de componenten die ik bedacht heb, met name voor het geheugen (ik kon deze die ik bij Azerty vond niet terugvinden in de pricewatch). 4 GB lijkt mij wel voldoende voor iemand die geen zware programma's gebruikt en zeker niet multi-tasked.
Verder wil ik weten wat ik behalve een SATA kabel nog nodig heb om de Crucial SSD in te bouwen.
OS blijft wel Windows. Mijn beste oma zit nu nog op Windows 7 en de overgang naar Windows 10 zal voor haar al zwaar genoeg zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door HoroHoro op 22-08-2019 18:08 ]