Aankoopadvies 2x ubiquiti AP icm ziggo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mister.Ed640
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-06-2025
Ik zoek een?
access point voor op zolder

Wat is je budget?
100 - 300

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
[i]Ubiquiti /i]

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
sinds enige jaren heb ik een ubiquiti unifi ac pro in de woonkamer hangen omdat de WiFi van Ziggo in de meterkast gewoon drama was.

Nu moet ik op zolder ook goede wifi hebben ivm werkkamer / studiekamer kids. Nu overweeg ik nog een ubiquiti pro op zolder te hangen maar vraag ik mij af of ik dan geen conflicten ga krijgen gezien de ac pro in de woonkamer ook ip's uitgeeft.

Is het verstandiger om een ubiquiti security gateway erbij te nemen en Ziggo in bridge mode te laten zetten of kan ik de ac op zolder dezelfde settings als de ac in de woonkamer geven waardoor het gaat roamen?

Alle reacties

• Mister.Ed640
Mag een slotje op.
Advies van een webshop ontvangen en mijn spullen besteld 😎

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
@Mister.Ed640 en waar ga je uiteindelijk voor? Misschien leuk om te delen voor het geval er mensen met dezelfde vraag op dit topic stuiten. ;)

Dit deel snap ik niet:
Mister.Ed640 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 17:32:
Nu overweeg ik nog een ubiquiti pro op zolder te hangen maar vraag ik mij af of ik dan geen conflicten ga krijgen gezien de ac pro in de woonkamer ook ip's uitgeeft.
Je accesspoint is toch geen DHCP server? Ik ken je huidige setup niet maar ik neem aan dat de Ziggo router de IP's uitdeelt?

Als je tevreden bent over de routerfunctionaliteit van de Ziggo router hoef je alleen een extra accesspoint aan te schaffen. Ik heb hier ook alleen twee Unifi AP Lite's in gebruik, geen verdere Unifi apparatuur zoals een USG of Cloudkey.

Ik neem aan dat het advies van de webshop dan ook was om alleen een extra AP te kopen. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Mister.Ed640
Hoi Xander,

Inderdaad kreeg ik het advies alleen een AP te kopen en dat een USG alleen nodig was als ik niet tevreden was over de mogelijkheden van de Ziggo router.

Mijn Ziggo router levert een deel van de IP's af (bepaalde range). De AC heb ik wel dusdanig ingesteld dat het ook IP's uitlevert en ook een gastnetwerk geeft. Dus beide hebben een werkende DHCP server met verschillende ranges.