Advies bij mijn eerste build

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Wetende dat ik momenteel "game" op een macbook pro 8)7 uit 2014 gaat alles voor mij als een upgrade voelen.
Voor mij is het dan ook belangrijk dat ik games als Apex Legends, toekomstige COD Modern Warfare 4 en andere heavy games kan spelen. Het hoeft er niet puntgaaf uit te zien, zolang ik maar een fijne experience er aan overhoudt.

Inmiddels heb ik op aanraden van vrienden een redelijk systeem bij elkaar kunnen sprokkelen. Toch na zelf ook meer te researchen begin ik hier en daar te twijfelen. Met een budget van rond de 7-800 euro is het voor zover ik kan zien een redelijke build. Met de intentie om te gaan gamen en later te upgraden waar mogelijk ben ik nu al op zoek naar mogelijke toekomstige upgrades. Hieronder heb ik een lijst met de gekochte onderdelen. Mijn bedoeling is om sowieso in de nabije toekomst er nog een RAM stick bij te halen. 16GB ram is een van de dingen waarvan ik heb gehoord dat het best wel nodig kan zijn. De SSD is een van de onderdelen waarover ik nu dus heel hard twijfel. Ik heb gezien dat voor 15 euro extra ik een Intel 660p m.2 512GB stick kan halen. Nou weet ik niet of deze uberhaupt werkt met de build waarvoor ik momenteel ga.

Nu mijn daadwerkelijke vragen.
1. Is het overstappen van de crucial BX 500 480GB SSD naar een Intel 660p m.2 512GB mogelijk en een aanzienlijke upgrade?
2. Wat zou volgens jullie de volgende stap moeten zijn qua upgrades in mijn systeem.

Ik hoor graag van jullie want zoals jullie kunnen lezen is het gamen op een macbook gelukkig verledentijd maar slaat de twijfel toch enigzins toe.

AMD Ryzen 5 2600 processor
Corsair TX550M V2 PC voeding
Crucial BX500 480GB SSD
HyperX FURY Black 8GB DDR4 3200 MHz 8GB DDR4 3200MHz Geheugenmodule
MSI B450 TOMAHAWK MAX moederbord
Sapphire Radeon RX 580 Pulse 8GB Videokaart

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 20:06
1. Zit geen merkbaar verschil in. Je hebt wel meer installatiegemak.
2. Mocht je budget het toelaten kun je nog kijken naar een betere videokaart. Bijvoorbeeld een 1660Ti, Vega56 of RX5700. Die laatste is wel slecht verkrijgbaar voor een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:56
Kijk even of je het in een wenslijstje kunt zetten, dan zien we meteen de prijzen en kunnen we daar advies op geven.

Ik zou wel gewoon direct 16gb (2x8) halen met een budget van 7-800. Die intel 660p werkt prima met dat moederbord.

Op wat voor scherm ga je spelen? (resolutie, hz)

Bouwt computers @ Danmetic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuisRocker
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-09 22:18
Waarom de Tomahawk Max? Die heeft alleen zin als je van plan bent deze PC ooit nog te updaten naar een Ryzen 3000 processor, je kunt best toe met een stukje goedkoper moederbord als je niet van plan bent deze PC nog te gaan upgraden.

Inderdaad nog meer belangrijke vragen zoals welke resolutie, wat voor behuizing heb je in gedachten, enz. Met andere woorden, lees even het stukje bij "DAA beleid" van dit forum gedeelte, dat maakt alles een stuk makkelijker. :)