Fanatec shop hacked

Pagina: 1
Acties:

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
Aangezien ik nog een topic of post erover zag, ik kreeg dit in mijn mail van Fanatec;
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hetgeen me bezorgt is dat ze vragen je gebruikte wachtwoord overal te veranderen. Lijkt mij dus dat de wachtwoorden dan niet versleuteld werden opgeslagen. Ik heb een mailtje naar Fanatec gestuurd met de vraag of dat klopt.

[ Voor 0% gewijzigd door Microkid op 22-08-2019 17:35 ]

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

misschien even tussen [mo] tags zetten aangezien ze vragen om het niet publiekelijk te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
Mod heeft het aangepast, thanks, sorry begin niet vaak topics. Ben overigens ook bang dat ze dat alleen maar zeggen zodat het niet een te groot gezichtsverlies oplevert.

PSN/Steam: Xamsix

• Figuur84
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-02 13:23
Ik heb hem ook gehad. De ellende is dat ik een paar verschillende wachtwoorden wel steeds gebruik voor verschillende zaken. Maar ik weet niet meer weet welke ik bij Fanatec gebruikte, dus dan zou ik alsnog alles moeten veranderen.

• Lochtie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 17:35
Ik heb deze ook gehad, vreemd dat laatste zinnetje over CC... Eerder wordt alleen over personal data / login gesproken.

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 13:27
Ja, dat overal wachtwoorden veranderen doet mij ook vermoeden dat het plain-text is opgeslagen geweest.

Erg ERG grove fout van ze.

Heb het mailtje ook ontvangen, ben ik totaal niet blij mee eerlijk gezegd

[ Voor 25% gewijzigd door LinuX-TUX op 22-08-2019 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Falcon
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 07:20
Ik heb geen email gehad, wel een account bij Fanatec, maar nooit via credit card betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
Niet de mail gehad. Maar blij dat Tweakers ondanks de suggestie van Fanatec het niet te doen publiek heeft gemaakt.

Net mijn wachtwoord veranderd. Maar mag 20 tekens maximaal opgeven. Jammer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:13
Figuur84 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 19:16:
Ik heb hem ook gehad. De ellende is dat ik een paar verschillende wachtwoorden wel steeds gebruik voor verschillende zaken. Maar ik weet niet meer weet welke ik bij Fanatec gebruikte, dus dan zou ik alsnog alles moeten veranderen.
Mooi moment om zo'n onveilige gewoonte stop te zetten en alles met een password manager goed in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:07
NinjaTrek2891 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 13:54:
Niet de mail gehad. Maar blij dat Tweakers ondanks de suggestie van Fanatec het niet te doen publiek heeft gemaakt.

Net mijn wachtwoord veranderd. Maar mag 20 tekens maximaal opgeven. Jammer.
Kwam het bericht al wel een paar keer tegen op FB en ook met de melding daarbij dat de creditcard gegevens idd ook gebruikt zijn voor betalingen
Pagina: 1