Op woensdag 01 augustus 2001 21:34 schreef Cartman! het volgende:
Ik rip altijd m'n cd's op 192kbps en HQ on met Fraunhofer ISS Professional (
rip uit m'n lijf zeg....

)....en het klinkt super! LAME gebruik ik ook weleens, als Audiograbber probs geeft onder Win ME bijv. (leuk is dat mijn AG het niet doet onder Win ME, maar wel onder Win XP RC2!), ik hoor geen verschil, toch kies ik als ik mag kiezen voor de Fraunhofer, waarom weeet ik niet. en dat ogg vorbis heb ik nog nooit van gehoord (mag ik mezelf nog tweaker noemen?)...info graag....
Bij mij geldt precies hetzelfde, ik rip (en encode) altijd op zijn traagst (kwaliteit max, traagst encoden) HQ aan, en 44.100 Hz en Stereo (Geen joint stereo oid). En met mijn set (van een rugje) hoor ik praktisch geen verschil met de originele cd song. Dus wat mij betreft mag mp3 gewoon blijven, het klinkt toch al optimaal op mijn set. Het is alleen gewoon superklote dat er weinig mensen zijn die op zijn traagst encoden met hq aan etc. ik vind gewoon dat die mensen geen respect hebben voor muziek.
Wat mp3 pro betreft, de kwaliteit hoeft helemaal niet beter want die is al max (PRAKTISCH DAN, theoretisch natuurlijk nooit zucht) als je dezelfde kwaliteit zou kunnen bereiken met 1/3 of 1/2 van de bitrate, mja altijd handig. Maar broodnodig nou ook weer niet. Het verschil tussen 10 of 3 minuten wachten op een mp3 maakt mij weinig uit, ik bedoel het is toch niet nodig om zo snel te downen, als het het ene nummer volledig hebt geluisterd is de volgende bijna altijd wel binnen.
Maarjah, het moet allemaal vlug vlug tegenwoordig, steeds minder respect voor muziek, maar eerder voor de "Verzameling" ( ik zeg niet dat jullie dat doen! maar ik zie het wel steeds vaker). Net als met het enocoden, vlug vlug. Wordt er strontziek van.
Need for speed, och, niet echt eigenlijk. En het aantal modem gebruikers daalt nog steeds dus. Geen mp3 pro nodig ofzo.