Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral development (Visual Studio/MSSQL etc.), hierbij moeten vooral korte snelle berekeningen worden uitgevoerd. Maar daarnaast ook een keer Photoshop, browsen en in de toekomst mogelijk gamen. Omdat gamen voor nu geen prioriteit heeft hoeft er van mij geen videokaart bij te zitten. Ik ben van plan om voorlopig de videokaart van mijn huidige PC te gaan gebruiken en mogelijk op termijn te upgraden indien gaming relevant wordt (daar de Ryzen 3700X geen onboard graphics heeft).
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 1200 (exclusief randapparatuur en videokaart). Wat meer/minder mag ook indien dit toegevoegde waarde heeft.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Videokaart (Sapphire Radeon HD 7850 2GB OC GDDR5) van mijn huidige PC. De CPU van deze PC (Intel Core i5-3570K Boxed) heeft wel onboard graphics, dus de videokaart kan volgens mij gemist worden (wordt een 'internet PC' voor iemand anders).
- 2 SATA SSD's voor opslag (1TB en 500GB)
- Dell UltraSharp U2713HM (27" 2560x1440)
- Toetsenbord/muis etc. heb ik ook al
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Krachtige CPU
- Genoeg memory (32GB)
- Snelle/betrouwbare SSD (1TB voor o.a. Windows)
- Extra CPU koeler (i.v.m. 24/7 aan en stille PC)
- Goede/stille behuizing met voorkeur voor USB-C
- Voeding (geen idee welke juist is, maar degene die ik geselecteerd heb zie ik hier regelmatig voorbijkomen). Mogelijk nog 650 Watt?
- Windows 10 licentie heb ik al
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Enige betrouwbare merken hebben wel mijn voorkeur, maar sta open voor alle opties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Stille PC
- PC draait 24/7 dus enigszins zuinig en stabiel
- USB-C (tenminste één)
- Enigszins toekomstbestendig (daarom X570 moederbord)
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag advies willen of onderstaande lijst goed samenwerkt en of er nog aanbevelingen/verbeteringen mogelijk zijn. Bijvoorbeeld of mijn huidige videokaart zonder problemen gebruikt kan worden.
Daarnaast ben ik er nog niet helemaal uit of de SSD die ik geselecteerd heb de juiste is. Ik zie ook goedkopere modellen zoals PNY voorbijkomen, echter heb ik hierbij toch een iets minder betrouwbaar gevoel t.o.v. Samsung. Zit ook nog te denken aan de 'Samsung 970 Evo Plus 1TB'. Kan ik hierbij bijvoorbeeld verschil merken bij het snel wegschrijven/lezen van kleine bestandjes t.o.v. de niet Plus versie?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Vooral development (Visual Studio/MSSQL etc.), hierbij moeten vooral korte snelle berekeningen worden uitgevoerd. Maar daarnaast ook een keer Photoshop, browsen en in de toekomst mogelijk gamen. Omdat gamen voor nu geen prioriteit heeft hoeft er van mij geen videokaart bij te zitten. Ik ben van plan om voorlopig de videokaart van mijn huidige PC te gaan gebruiken en mogelijk op termijn te upgraden indien gaming relevant wordt (daar de Ryzen 3700X geen onboard graphics heeft).
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 1200 (exclusief randapparatuur en videokaart). Wat meer/minder mag ook indien dit toegevoegde waarde heeft.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Videokaart (Sapphire Radeon HD 7850 2GB OC GDDR5) van mijn huidige PC. De CPU van deze PC (Intel Core i5-3570K Boxed) heeft wel onboard graphics, dus de videokaart kan volgens mij gemist worden (wordt een 'internet PC' voor iemand anders).
- 2 SATA SSD's voor opslag (1TB en 500GB)
- Dell UltraSharp U2713HM (27" 2560x1440)
- Toetsenbord/muis etc. heb ik ook al
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Krachtige CPU
- Genoeg memory (32GB)
- Snelle/betrouwbare SSD (1TB voor o.a. Windows)
- Extra CPU koeler (i.v.m. 24/7 aan en stille PC)
- Goede/stille behuizing met voorkeur voor USB-C
- Voeding (geen idee welke juist is, maar degene die ik geselecteerd heb zie ik hier regelmatig voorbijkomen). Mogelijk nog 650 Watt?
- Windows 10 licentie heb ik al
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Enige betrouwbare merken hebben wel mijn voorkeur, maar sta open voor alle opties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Stille PC
- PC draait 24/7 dus enigszins zuinig en stabiel
- USB-C (tenminste één)
- Enigszins toekomstbestendig (daarom X570 moederbord)
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag advies willen of onderstaande lijst goed samenwerkt en of er nog aanbevelingen/verbeteringen mogelijk zijn. Bijvoorbeeld of mijn huidige videokaart zonder problemen gebruikt kan worden.
Daarnaast ben ik er nog niet helemaal uit of de SSD die ik geselecteerd heb de juiste is. Ik zie ook goedkopere modellen zoals PNY voorbijkomen, echter heb ik hierbij toch een iets minder betrouwbaar gevoel t.o.v. Samsung. Zit ook nog te denken aan de 'Samsung 970 Evo Plus 1TB'. Kan ik hierbij bijvoorbeeld verschil merken bij het snel wegschrijven/lezen van kleine bestandjes t.o.v. de niet Plus versie?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 344,- | € 344,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 ELITE | € 209,90 | € 209,90 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart | € 75,95 | € 75,95 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,74 | € 50,74 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESC | € 152,99 | € 152,99 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 91,05 | € 91,05 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 182,83 | € 182,83 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.107,46 | ||