Vraag
Alle reacties
Met een goed B450 of X470 moederbord is niets mis voor Ryzen.
Zorg er alleen voor dat je of zelf de nieuwste bios kan flashen of laat dat in de winkel doen.
Zorg er alleen voor dat je of zelf de nieuwste bios kan flashen of laat dat in de winkel doen.
Of je besteld de gratis boot kit van AMD. Maar dan moet je wel een paar dagen extra wachten. Echter zit er op de meeste mATX en ATX borden gewoon BIOS flashback, dus dat zou @Tjapie1 dan even in de gaten moeten houden.D-dark schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 15:35:
Met een goed B450 of X470 moederbord is niets mis voor Ryzen.
Zelf ben ik, ook met een 3600, voor een B450 moederbord gegaan. Het verschil met X470 is niet bijster groot en het scheelde voor mij toch minimaal 70 euro. Ook is de 3600 niet echt hongerig, dus dat zou prima moeten gaan.
Dank voor de antwoorden! Een B450 behoort dus ook nog tot de mogelijkheden? Enige verschil tussen de B450 en X470 die ik tot zover kan vinden is een (nog) lagere stroomvoorziening, of missen er ook nog andere functionaliteiten?
Ik ben daarbij expres voor een 3600 gegaan i.p.v. een 3700x aangezien dat voor gamen niet heel veel verschil maakt. De assemblage wil ik door Azerty laten doen en naar wat ik begrijp updaten ze daarbij ook de BIOS.
Ik ben daarbij expres voor een 3600 gegaan i.p.v. een 3700x aangezien dat voor gamen niet heel veel verschil maakt. De assemblage wil ik door Azerty laten doen en naar wat ik begrijp updaten ze daarbij ook de BIOS.
Grootste verschil tussen B450 en X470 is de mogeliijkheid voor sli / crossfire, wat extra sata en usb 3 poorten die aangestuurd kunnen worden en een iets uitgebreider bios voor overklocken.
Wat de stroomvoorziening betreft. Daar moet je altijd opletten. Een goede kwaliteit B450 bord kan een betere stroomvoorziening hebben dan een budget X470 bord.
Wat de stroomvoorziening betreft. Daar moet je altijd opletten. Een goede kwaliteit B450 bord kan een betere stroomvoorziening hebben dan een budget X470 bord.
Na een tijdje vergelijken wil ik voor de MSI B450 Gaming Pro AC gaan. Dank voor het meedenken, scheelt weer geld voor features die ik toch niet gebruik
Als je WiFi nodig hebt is dat en optie. je moet dit bordje wel van recente bios voorzien voordat het werkt met Ryzen 3000. oa B450 Tomahawk MAX is al klaar direct uit de doos, en is een prima bordje.Tjapie1 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 17:00:
Na een tijdje vergelijken wil ik voor de MSI B450 Gaming Pro AC gaan. Dank voor het meedenken, scheelt weer geld voor features die ik toch niet gebruik
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Pagina: 1