Vraag

Anoniem: 169531

Topicstarter
Mijn vraag

Iedere keer als ik een van mijn 3 google home mini`s vraag om radio 538 af te spelen zegt hij oke ik speel slam fm af. iemand een idee hoe dit kan?

Alle reacties

• haro1power
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-07 15:51
Misschien dat de taalinstelling is versprongen van het Nederlands naar het Engels. Dit was bij mij een tijdje terug het geval, toen werden mijn commando's ook niet meer goed opgepakt. Ik had dang een problemen met radio stations, maar met de lampen. Ik vroeg mijn google home mini om de lampen in de woonkamer aan te zetten en dan probeerde de google home mini de lampen uit te zetten. Ook kwam het voor dat de lamp in de keuken aan/uit ging ipv de woonkamer.

Het leek alsof een deel van de zin wel verstaan werd en een ander deel niet. Toen ik ging kijken bleek dat Engels de voorkeur taal was geworden. Nadat ik het weer op het Nederlands had ingesteld werkte het wel weer normaal.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 169531 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:34:
Mijn vraag

Iedere keer als ik een van mijn 3 google home mini`s vraag om radio 538 af te spelen zegt hij oke ik speel slam fm af. iemand een idee hoe dit kan?
spreek eens in het Engels

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Topicstarter
haro1power schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:50:
Misschien dat de taalinstelling is versprongen van het Nederlands naar het Engels. Dit was bij mij een tijdje terug het geval, toen werden mijn commando's ook niet meer goed opgepakt. Ik had dang een problemen met radio stations, maar met de lampen. Ik vroeg mijn google home mini om de lampen in de woonkamer aan te zetten en dan probeerde de google home mini de lampen uit te zetten. Ook kwam het voor dat de lamp in de keuken aan/uit ging ipv de woonkamer.

Het leek alsof een deel van de zin wel verstaan werd en een ander deel niet. Toen ik ging kijken bleek dat Engels de voorkeur taal was geworden. Nadat ik het weer op het Nederlands had ingesteld werkte het wel weer normaal.
Hij staat ingesteld in het Nederlands

Topicstarter
Het vreemde is dat als ik de assistent op mijn telefoon gebruik het wel goed gaat alleen bij de 3 home mini`s niet terwijl die aan het zelfde google account gekoppeld zitten, en als ik in mijn opdrachtgeschiedenis kijk zie ik ook staan dat hij verstaan heeft speel 538 maar als antwoord geeft slam fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dobbeljoedie
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23-08-2019
Hier hetzelfde. Als ik vraag Radio538 af te spelen, streamtGoogle Home Slam FM!
Maakt niet uit, NL of UK gesproken.

Dit is sinds deze week. Heb zover ik weet niets gewijzigd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:01

BlueTooth76

Let the sun shine!

Je zou bijna denken dat SLAM! een prank uithaalt met ons.

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BlueTooth76 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:35:
Je zou bijna denken dat SLAM! een prank uithaalt met ons.
Heb jij er ook last van dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1245972

Ik heb hier sinds deze week last van op mijn jbl link.

Ik heb ook niets gewijzigd in onze instelling.
Was voorheen geen probleem.

Lees dus graag even mee, mocht iemand de oplossing hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haro1power
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-07 15:51
Ik heb vanmorgen nog even kunnen testen, maar bij mij werkt radio 538 gewoon en Slam FM ook.

Welk commando gebruiken jullie? En hoe reageert jullie Google Home Mini?

Vanmorgen heb ik het zo getest:
ik: "Oké google"
ik: "Speel radio 538"
Google: "Oké, ik speel radio 538 op TuneIn"

Misschien gaat het bij jullie niet via TuneIn maar iets anders? Je zou kunnen proberen om iets te zeggen als "Speel radio 538 op TuneIn", misschien werkt het dan wel.

Wat je ook nog kunt proberen is om te vragen wat Google aan het afspelen is: "Wat wordt er afgespeeld?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:54

WCA

Ik denk dat Slam! meer betaalt aan Google dan 538 :P

Even serieus, kijk even in je assistantgeschiedenis of ie je wel verstaat, en vervolgens iets anders, of omdat ie om een of andere reden je niet verstaat.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:40
haro1power schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 12:40:
Ik heb vanmorgen nog even kunnen testen, maar bij mij werkt radio 538 gewoon en Slam FM ook.

Welk commando gebruiken jullie? En hoe reageert jullie Google Home Mini?

Vanmorgen heb ik het zo getest:
ik: "Oké google"
ik: "Speel radio 538"
Google: "Oké, ik speel radio 538 op TuneIn"

Misschien gaat het bij jullie niet via TuneIn maar iets anders? Je zou kunnen proberen om iets te zeggen als "Speel radio 538 op TuneIn", misschien werkt het dan wel.

Wat je ook nog kunt proberen is om te vragen wat Google aan het afspelen is: "Wat wordt er afgespeeld?"
Ik denk dat dit een goede oplossing is. Heb ook wel eens gehad dat ie me niet snapte en aangaf dat ie elke dag een beetje meer leert. Zodra je "via tunein" achter je commando plakt dan snapt Google Home beter welke radiozender afgespeeld moet worden.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:52
Heb het even getest en werkt hier prima op een google home mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4mDxXRiMT5VL4yawOZPMUn7a/full.jpg

Hij verstond me goed maar speelde toch slam fm af.

ondertussen heeft het probleem zich vanzelf opgelost 8)7
Bedankt voor het meedenken en jullie input.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikvanMerode
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-02-2022
Ik heb een workaround gevonden! Download de tunein app, cast de zender in de app met het cast icoontje naar je speaker. Vraag nu "Hey Google, wat luister ik?" nu vertelt hij welke radiozender je luistert. Die zelfde naam kun je gebruiken om een zender te streamen. 😎👌🏻
Pagina: 1