Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

laptop advies met focus op programmeren video-foto editing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met mijn laptop doen?
programmeren met een focus op C#, Java, Frontend, SQL, MySQL, webdevelopment (photoshop naar frontend design) wil ook wat werk in het OV doen.

Privé: financiële administratie, fotografiestudie/ video editen, Netflix/youtube bekijken
Gewicht van de laptop is i.v.m. transport is een belangrijke bijzaak.
Welke 15 inch alternatieven zie ik over het hoofd?

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Programmeren: zoals Visual Studio Code, Visual Studio, SQL Server enz,
foto/video: Fotoshop enz. voor vakantie photo/video editing,
Kantoor: administratie via MS Office

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
xxx - max 899

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja :) i.v.m. software studie, naar familie, in het OV, op de fiets in mijn rugzak, in de bibliotheek, meetups bijwonen, later op reis naar hackathons..

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Nee, prijs/kwaliteit/service is de hoofdzaak.

Dit was mijn uitgangspunt 15 inch;

- goede batterij
- compatible met de laatste wifi/usb standaard
- moet ook oude usb standaarden kunnen gebruiken i.v.m. harddisks.
- beschiktbaarheid van batterijen om de gebruiksduur verlengen
- Windows OS.

Intel Core i5 / AMD A6-A8
4 - 8 GB
≥ 250 GB SSD

Intel Core i7 / AMD A8-A10
1920*1080
8 - 16 GB
≥ 250 GB SSD

Deze lijken mij een goede keuze. Maar ja. Welke is de betere. En zijn er alternatieve die ik moet overwegen die als extra troef 3 jaar garantie bieden ?

MEDION AKOYA P17601 i5 laptop
https://www.medion.com/nl/shop/performance-laptops-medion-akoya-p17601-i5-laptop-30026417a1.html
CPU: Intel® Core™ i5-8265U processor
Videokaart: NVIDIA® Geforce® MX 150
Geheugen: 8 GB
SSD capaciteit: 256 GB

MEDION ERAZER P6605 i5 gaming laptop
https://tweakers.net/pricewatch/1227637/medion-erazer-core-p6605-i5-256f8-(qwerty-toetsenbord)/specificaties/

CPU: Intel® Core™ i5-8300H processor
Videokaart: NVIDIA® GeForce® GTX 1050
Geheugen: 8 GB
SSD capaciteit: 256 GB

• Badpete
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-11 18:45
reviews: Lenovo IdeaPad S540 - Goedkoopste GTX 1650-laptop doet veel goed

Heb deze zelf ook besteld, ga hem straks ophalen maar deze biedt betere specs en een lager gewicht voor dezelfde prijs.

Verwijderd

Topicstarter
Badpete schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:16:
reviews: Lenovo IdeaPad S540 - Goedkoopste GTX 1650-laptop doet veel goed

Heb deze zelf ook besteld, ga hem straks ophalen maar deze biedt betere specs en een lager gewicht voor dezelfde prijs.
interessant. Waarvoor ga jij hem primair gebruiken?

• Badpete
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-11 18:45
Algemeen gebruik en gaming, heb hem net geïnstalleerd en hij voelt lekker snel aan. Kom van een Dell XPS 15 9550. Kwa bouwkwaliteit is deze wel wat minder maar hij is dan ook de helft van de prijs.

Verwijderd

Topicstarter
welke forum member heeft voor dezelfde doelstelling kortgeleden een laptop gekocht? Welke type en waarom juist deze laptop?

Verwijderd

Topicstarter
welke merken zijn aan of afrader. Toshiba niet zo'n goede ervaring mee. Medion wel.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2019 19:09 ]

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:02
Voor photoshop, lightroom en dat soort zaken heb ik ook de S540 besteld. i5 met 512gb SSD via coolblue voor 899. Top scherm, lekker snel en licht;)
Pagina: 1