Vraag

• Gollor
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-05 08:20
Hoi,

Ik ben van plan om een nieuw systeem te bouwen maar ik had wat vraagjes over de koeler.

Ik zou graag Gkills DDR4 Ripjaws geheugen (2x16 GB) gebruiken op een MSI MPG X570 GAMING PRO CARBON WIFI moederbord.

Mijn oog is gevallen op deze CPU koeler: Scythe Ninja 5
Maar ik las dat dit soms lastig te plaatsen is met bepaald geheugen. Heeft iemand een idee of deze zou passen met dat moederbord en geheugen?

Als fallback zou ik de Scythe Mugen 5 PCGH-Edition nemen, moest de Ninja niet gaan, dus ook geinteresseerd in ervaringen daarmee.

Ik had eerst naar de winkel gemaild met deze vraag (Megekko) maar die konden daar geen antwoord op geven en stuurden me hier naartoe :)

Alvast bedankt,

Groetjes,

Jorn

Beste antwoord (via Gollor op 24-08-2019 13:33)

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 23:14
productreview: Scythe Ninja 5 review door Foritain

Afbeeldingslocatie: https://www.techtesters.eu/pic/SCYTHENINJA5/412.jpg

Foto ook van zijn review.

De ninja 5 lijkt in ieder geval prima te passen met hoge memory sticks, op de foto zie je weliswaar low profile memory. Gewoon de fan desnoods wat hoger monteren op de heatsink. Maar er is ook een cut out voor hogere sticks.

[ Voor 19% gewijzigd door legendareN op 22-08-2019 14:10 ]

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

1e slot sla je al over, want je gebruikt 2en4 vanaf CPU.
Weke CPU ga je gebruiken en ga je overclocken of voor de show ?

[ Voor 36% gewijzigd door Hackus op 22-08-2019 13:53 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Laatst online: 05-09 23:14
productreview: Scythe Ninja 5 review door Foritain

Afbeeldingslocatie: https://www.techtesters.eu/pic/SCYTHENINJA5/412.jpg

Foto ook van zijn review.

De ninja 5 lijkt in ieder geval prima te passen met hoge memory sticks, op de foto zie je weliswaar low profile memory. Gewoon de fan desnoods wat hoger monteren op de heatsink. Maar er is ook een cut out voor hogere sticks.

[ Voor 19% gewijzigd door legendareN op 22-08-2019 14:10 ]

• Gollor
Ivm Processor, het wordt de 3700X

En bedankt voor de link/foto, ik bekijk het straks eens!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gollor schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:53:
Ivm Processor, het wordt de 3700X

En bedankt voor de link/foto, ik bekijk het straks eens!
De meegeleverde Prism koeler is prima, en behoeft geen vervangende.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Gollor
Ik las dat hij inderdaad goed koelt, maar ik las ook dat hij niet heel erg stil is ... en dat vind ik wel belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:06
Gollor schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:57:
Ik las dat hij inderdaad goed koelt, maar ik las ook dat hij niet heel erg stil is ... en dat vind ik wel belangrijk.
Ik zou zeggen probeer het eerst.. prima koeler inderdaad en als hij niet bevalt is hij alsnog zo vervangen?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gollor schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:57:
dan ben je met deze al prima uit, en scheelt de helft in aankoopprijs pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaardenier
  • Laatst online: 22-01-2024
Hij mag dan wel heel stil zijn, maar hoe kan hij omgevingstemperaturen (zonder bureel-airco) van 32 graden, zoals meerdere malen in laatste zomer te lijf?

Ik schreef hiervoor Scythe aan vandaag, met volgende tekst, en had ook graag jullie mening gekend:

I had like to know if the Ninja 5 is also available without fans. I explain why:

- As an individual independant engineer, I have no airconditioned office, and with recent summer temperatures, ambiant temperatures in office can rise to 32°C. This can provoke too high temps in my HP Z4G4 (with TDP 120 W).
- The Ninja 5 is probable one of the best solutions, but these can be improved by fans which can exceptional have an RPM which is higher than the ones which are now included with the Ninja 5.
- My thougts are on “industrial” fans like Noctua NF-A12x25. Probably Scythe has also this kind of fans, which can provide even better cooling in exceptional circumstances? It is true, maybe temporary more noise.
- Noice will indeed be a bit higher, but one can continue working, in spite of “terrible” ambiant temperature conditions.
- Of course I would prefer to purchase the original Scythe Ninja 5, but, or without fans, or with the kind of fans described before. Maybe Scythe can also provide those? (Or similar?)

Struikelen zal ik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seriousjin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-08 11:28

seriousjin

Let's get seriously serious..

Gaardenier schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 02:29:
Hij mag dan wel heel stil zijn, maar hoe kan hij omgevingstemperaturen (zonder bureel-airco) van 32 graden, zoals meerdere malen in laatste zomer te lijf?

Ik schreef hiervoor Scythe aan vandaag, met volgende tekst, en had ook graag jullie mening gekend:

I had like to know if the Ninja 5 is also available without fans. I explain why:

- As an individual independant engineer, I have no airconditioned office, and with recent summer temperatures, ambiant temperatures in office can rise to 32°C. This can provoke too high temps in my HP Z4G4 (with TDP 120 W).
- The Ninja 5 is probable one of the best solutions, but these can be improved by fans which can exceptional have an RPM which is higher than the ones which are now included with the Ninja 5.
- My thougts are on “industrial” fans like Noctua NF-A12x25. Probably Scythe has also this kind of fans, which can provide even better cooling in exceptional circumstances? It is true, maybe temporary more noise.
- Noice will indeed be a bit higher, but one can continue working, in spite of “terrible” ambiant temperature conditions.
- Of course I would prefer to purchase the original Scythe Ninja 5, but, or without fans, or with the kind of fans described before. Maybe Scythe can also provide those? (Or similar?)
Ik neem aan dat ze niet alleen een koelblok konden leveren? :)

"You may be big, but I am serious!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaardenier
Bedankt voor je antwoord,
Neen, er zijn ook twee stille ventilatoren bij die tegen de koelribben gemonteerd worden. Maar als in én uitgaande HP fans hetzelfde blijven, zal de totale luchttemperatuur ín de kast niet veel veranderen meen ik.
Volgens mij zou ik de HP vents (Foxconn) moeten kunnen vervangen door exemplaren die een hogere luchtverplaatsing hebben en dus méér inblazen én uitzuigen. Met dezelfde diameters kan dat alleen met andere schroefbladen. Er is ook geen plaats om nog extra fans in de HP Z4 G4 in te stallen.

[ Voor 10% gewijzigd door Gaardenier op 31-10-2020 23:07 ]

Struikelen zal ik!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gaardenier schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:03:
Bedankt voor je antwoord,
Neen, er zijn ook twee stille ventilatoren bij die tegen de koelribben gemonteerd worden. Maar als in én uitgaande HP fans hetzelfde blijven, zal de totale luchttemperatuur ín de kast niet veel veranderen meen ik.
Volgens mij zou ik de HP vents (Foxconn) moeten kunnen vervangen door exemplaren die een hogere luchtverplaatsing hebben en dus méér inblazen én uitzuigen. Met dezelfde diameters kan dat alleen met andere schroefbladen. Er is ook geen plaats om nog extra fans in de HP Z4 G4 in te stallen.
pricewatch: Scythe Fuma 2 al bekeken ?
Misschien is het handig een eigen topic aan te maken, voor specifiek gericht advies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaardenier
Hartelijk bedankt voor de raad.
Ondertussen keek ik inderdaad naar die Fuma 2 en zette hem mee in mijn vergelijking.

Het eigenaardige is daar dat bij de Ninja 5 bij "Aansluiting processorkoeling" een streepje "-" is te zien. Dat lijkt me vreemd. Bij de andere staat er 4. Dat lijkt me te slaan op het vierpolige witte stekkertje. Zou Ninja 5 dat dan niet hebben, of is hier gewoon een foutje gebeurd?

Uit de vergelijking zou ik kunnen besluiten dat de Ninja 5 met de fans en rotatiesnelheden van de Fuma 2 eigenlijk het best zou zijn. Deze ventilatoren draaien standaard het traagste, maar kunnen in nood, bij hoge kast- en omgevingstemperaturen ook een veel grotere snelheid aannemen. Maar het lijkt me niet mogelijk om een scythe koeler te bestellen met fans van een ander type. Of dus de koeler afzonderlijk en de fans ook afzonderlijk te kunnen kiezen/kopen.

Ik begrijp ook dat al deze beslommeringen wegvallen als je in een HVAC beheerste ruimte werkt.

W.b. een nieuw onderwerp, dat vind ik wel goed. Ik zou het kunnen noemen: "kasttemperatuurbeheersing bij hedendaagse hittegolven."
Maar wat doe ik dan met de weerwoorden die hier al gegeven werden?
Wil je me daar misschien even bij helpen?

[ Voor 27% gewijzigd door Gaardenier op 03-11-2020 03:11 . Reden: toevoegingen ]

Struikelen zal ik!

Pagina: 1