iPhone SE: Problemen met opladen na scherm vervangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb van een kennis het scherm vervangen voor een iPhone SE.
Scherm getest in orde, nu zegt diegene dat hij niet oplaadt sinds dat het scherm vervangen is.

Hij detecteert wel dat hij aangesloten wordt op het lichtnet maar bijladen doet hij niet..
Accu gebeurt verder niets mee als het scherm vervangen word dus dat vind ik erg vreemd.

Heb in de laatste jaren 100+ diverse iphones gerepareerd maar deze klacht ben ik nog niet tegen gekomen.. iemand een gouden tip? Ik heb alvast een nieuwe accu besteld maar die kennis geeft aan dat hij zelf al de accu al vervangen heeft dus het dat niet is.. wat ook erg vreemd verhaal is natuurlijk. :P

Mvg,

JonLeen

Beste antwoord (via Verwijderd op 26-08-2019 11:31)

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:16
Bij mijn weten, maar dat is kennis van de 5S, is dat je in élk geval met het losmaken / vervangen van de accu een miniscuul onderdeeltje kan loswippen van het moederbord waardoor dit soort symptomen kunnen voorkomen.

https://nl.ifixit.com/Ans...oblem+after+screen+repair

Een snelle google lijkt erop te wijzen dat dit het kan veroorzaken..

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:16
Bij mijn weten, maar dat is kennis van de 5S, is dat je in élk geval met het losmaken / vervangen van de accu een miniscuul onderdeeltje kan loswippen van het moederbord waardoor dit soort symptomen kunnen voorkomen.

https://nl.ifixit.com/Ans...oblem+after+screen+repair

Een snelle google lijkt erop te wijzen dat dit het kan veroorzaken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:12
Dit probleem heb ik met een SE gehad, die nieuwe batterij gaat je ook niet helpen helaas. Dat van dat onderdeel had ik ook gevonden maar was bij mij helemaal intact.

3 schermen en 3 accu’s verder, telefoon maar afgeschreven

gedrag van de accu’s bleef ook vaag soms laadd hij wel tot een Max van 29% als je dan een reboot deed wassie weer 7% en als je dan weer gewoon wachtte was hij opeens weer 18%

En ja ook ik heb inmiddels honderden schermpjes en accu’s vervangen..

[ Voor 8% gewijzigd door SpoekGTi op 24-08-2019 16:37 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:29:
Beste,

Ik heb van een kennis het scherm vervangen voor een iPhone SE.
Scherm getest in orde, nu zegt diegene dat hij niet oplaadt sinds dat het scherm vervangen is.

Hij detecteert wel dat hij aangesloten wordt op het lichtnet maar bijladen doet hij niet..
Accu gebeurt verder niets mee als het scherm vervangen word dus dat vind ik erg vreemd.

Heb in de laatste jaren 100+ diverse iphones gerepareerd maar deze klacht ben ik nog niet tegen gekomen.. iemand een gouden tip? Ik heb alvast een nieuwe accu besteld maar die kennis geeft aan dat hij zelf al de accu al vervangen heeft dus het dat niet is.. wat ook erg vreemd verhaal is natuurlijk. :P

Mvg,

JonLeen
U2 IC chip defect.(tbv opladen)

edit: broekzakstof in dock con - dock con vervangen, maar als ervaren reparateur zal daar wel aan gedacht zijn

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 25-08-2019 08:50 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Tja als ie er zelf mee heeft lopen f*cken dan zou ik m’n handen er niet meer aan branden om eerlijk te zijn. Misschien was ‘t een simpel probleem maar is er nu iets gesloopt, zal je nooit meer kunnen weten.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja hier dacht ik ook al aan, inderdaad connector al vervangen.

Bedankt voor je reactie!
Hackus schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:43:
[...]
U2 IC chip defect.(tbv opladen)

edit: broekzakstof in dock con - dock con vervangen, maar als ervaren reparateur zal daar wel aan gedacht zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jep, heb dit aangegeven dat ik hier dan liever niet meer aan werk omdat hij er zelf aan geknutseld heeft.. hij voelde zich ineens betrapt en zei laat maar zitten.

Dus denk dat inderdaad bij hem iets gebeurd is.
WhatsappHack schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:46:
Tja als ie er zelf mee heeft lopen f*cken dan zou ik m’n handen er niet meer aan branden om eerlijk te zijn. Misschien was ‘t een simpel probleem maar is er nu iets gesloopt, zal je nooit meer kunnen weten.
Pagina: 1