Ik heb sinds een half jaar last van rioolvliegjes / motmuggen op de badkamer. Schoonmaken van doucheafvoer (zo'n lange gleuf in de vloer) en wastafels met soda en heet water of chloor helpt, maar ze blijven komen. Het zijn er elke dag zo'n 5-10, ze zijn makkelijk te vangen en te pletten, maar toch, ik wil ze niet meer zien. Het is onhygiënisch en ze zitten overal op.
In de zoektocht naar een definitieve oplossing vraag ik mij nu af of de verschillende afvoeren wel goed zijn. Zo is mijn dubbele wastafel voorzien van een afvoer waar ik mij van af vraag of deze wel goed het riool afsluit. Het ruikt soms ook niet fris op de badkamer.
De wastafel afvoer ziet er als volgt uit:

Is dit wel een goede afsluiting van het riool? Een goed werkende sifon? Er mist toch een stukje "zwanenhals"?
Verdere tips zijn welkom!
In de zoektocht naar een definitieve oplossing vraag ik mij nu af of de verschillende afvoeren wel goed zijn. Zo is mijn dubbele wastafel voorzien van een afvoer waar ik mij van af vraag of deze wel goed het riool afsluit. Het ruikt soms ook niet fris op de badkamer.
De wastafel afvoer ziet er als volgt uit:

Is dit wel een goede afsluiting van het riool? Een goed werkende sifon? Er mist toch een stukje "zwanenhals"?
Verdere tips zijn welkom!