Ik wil graag zonnepanelen op mijn dak gaan leggen. Hiervoor ben ik opzoek naar de mening/tips van de experts van dit forum.
Mijn vraag
Ik wil graag zonnepanelen plaatsen op mijn dak. Het dak is oost/west georiënteerd, hierdoor wil ik op beide zijden 8 panelen gaan plaatsen. Omdat ik via mijn werk korting krijg bij de TU, zit ik er over na te denken om daar te gaan inkopen. Het betreft een dak met snel leggers, met een geschatte hoek van 35%.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Nog niks.. En huis met een dak
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zit zelf te denken aan:
16 panelen: Sharp 300wp full black panelen NUAK300B
Omvormer: Solax X1 Boost Zonnepaneel - netgekopp. omvormer | X1 3.0-T
Per zijde kom ik dan op 2400wp, wat naar mijner inzien prima op een omvormer van 3250 W max kan.
Aangezien ik het plaatsen en monteren zoveel mogelijk zelf wil gaan doen. Ben ik ook benieuwd welke installatie materialen benodigd zijn naast de rails en montagebeugels.
Mijn vraag
Ik wil graag zonnepanelen plaatsen op mijn dak. Het dak is oost/west georiënteerd, hierdoor wil ik op beide zijden 8 panelen gaan plaatsen. Omdat ik via mijn werk korting krijg bij de TU, zit ik er over na te denken om daar te gaan inkopen. Het betreft een dak met snel leggers, met een geschatte hoek van 35%.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Nog niks.. En huis met een dak
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zit zelf te denken aan:
16 panelen: Sharp 300wp full black panelen NUAK300B
Omvormer: Solax X1 Boost Zonnepaneel - netgekopp. omvormer | X1 3.0-T
Per zijde kom ik dan op 2400wp, wat naar mijner inzien prima op een omvormer van 3250 W max kan.
Aangezien ik het plaatsen en monteren zoveel mogelijk zelf wil gaan doen. Ben ik ook benieuwd welke installatie materialen benodigd zijn naast de rails en montagebeugels.