Vraag

• melandri
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-07 11:59
mijn vraag is kort: wat is t beste smartphone voor een kind van 9 tot 150 euro? Er gaat een sim van Simpel in en ik kijk nu naar de Samsung A10 of een Xiaomi (maar die hebben zo vreselijk veel types...). De andere optie is een iphone 6S of SE op MP (wat ik zelf nog steeds een prima ding vind voor basis gebruik)

Schermformaat, opslag en geheugen zijn niet relevant, het is echt puur om te bellen/appen. Het is wel fijn als de nieuwste Android erop draait, zodat we even vooruit kunnen. Er gaat een hoesje omheen maar beetje degelijkheid is welkom.

Dank jullie wel!

[ Voor 93% gewijzigd door melandri op 22-08-2019 11:51 ]

Alle reacties

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:17
voor 150 zou ik lekker marktplaats rondkijken, zeker als je niet weet wat je wilt

edit; dan is tweakers V&A beter

[ Voor 20% gewijzigd door Tiagoo op 22-08-2019 09:13 ]

Verwijderd

iPhone's zijn kleine telefoons, eigenlijk alles op Android zit rond de 6 inch en hoger tegenwoordig.

Loop eens een winkel binnen zou ik zeggen want met deze voorbereiding kom je er niet

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:42
https://www.androidplanet...msung-galaxy-a10-preview/
De Galaxy A10 en A20 zijn Samsungs nieuwste budgetsmartphones voor 2019. De lage prijskaartjes zie je terug aan het plastic ontwerp, een hd-scherm en relatief weinig werk- en opslaggeheugen. Hoewel de toestellen een aardige eerste indruk achterlaten, vragen we ons af of ze kunnen opboksen tegen concurrerende modellen van bijvoorbeeld Huawei, Xiaomi en Nokia.

Voor 150 (A10) tot 179 euro (A20e) koop je namelijk ook een smartphone met een meer premium behuizing, een scherper display en krachtigere hardware. De Samsung-toestellen lijken daarom vooral interessant als ze straks wat in prijs zakken.
De Xiaomi A2 Lite schijnt erg goed te zijn voor zijn geld:
pricewatch: Xiaomi Mi A2 Lite (3GB intern, 32 GB opslag) Zwart

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@melandri hoewel je openingspost al vrij compleet is, ontbreekt er toch nog enorm veel. Zo is het belangrijk om zoveel mogelijk wensen/eisen op een rijtje te zetten.

Zou je dus je post willen aanvullen met het volgende:
- Heb je (of je kind) nog wensen met betrekking tot: Schermformaat, opslag en werkgeheugen?)
- Is er nog een voorkeur voor een merk?
- Is type behuizing / degelijkheid belangrijk?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:09

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Op Banggood heb je nu de nieuwe Doogee N20 voor 99 dollar. En die heeft best serieuze specs: 6,3", 64GB opslag, 4GB ram, Octacore...

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:23
HTT-Thalan schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:29:
[...]

Op Banggood heb je nu de nieuwe Doogee N20 voor 99 dollar. En die heeft best serieuze specs: 6,3", 64GB opslag, 4GB ram, Octacore...
zal weinig support voor zijn en hoesjes

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:42
HTT-Thalan schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:29:
[...]

Ja, maar zou je zo een toestel geven aan een 9 jaar oud kind? Ik zou dan toch iets gangbaarder houden qua merk, voor een kind moet het gewoon werken en blijven werken. Ik zie dit meer als een telefoon voor iemand die wat ouder en handiger is en er mee kan en wil rommelen als er problemen zijn.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:09

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

swhnld schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:50:
[...]

Ja, maar zou je zo een toestel geven aan een 9 jaar oud kind? Ik zou dan toch iets gangbaarder houden qua merk, voor een kind moet het gewoon werken en blijven werken. Ik zie dit meer als een telefoon voor iemand die wat ouder en handiger is en er mee kan en wil rommelen als er problemen zijn.
Doogee staat er om bekend stevige toestellen te maken, maar ik heb ook niet zo'n torenhoog vertrouwen in een toestel van ~100 euro dat ik gewoon in Nederland kan kopen.
Aggressor schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:48:
zal weinig support voor zijn en hoesjes
Stock Android en hoesjes word je altijd mee doodgegooid op ebay/banggood/ali. Ook voor minder gangbare toestellen.

[ Voor 19% gewijzigd door HTT-Thalan op 22-08-2019 11:59 ]

• suedje
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:59
pricewatch: Motorola One Zwart
Pas gekocht voor mijn dochter, prijs in de gaten houden, nu €159 maar schommelt geregeld, ik heb deze gekocht bij media markt voor €140. Erg fijn toestel, Android One en al een hoesje meegeleverd

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Een iPhone is helemaal zo gek nog niet. Dat zijn wel toestellen die lang gesupported worden.

Ik zou niet op marktplaats een tweedehands smartphone kopen. Daar loopt ook veel tuig rond. Als je van een "5-sterren"- tweaker koopt heb je toch meer zekerheid.

Overigens heb ik m'n vader de pricewatch: Xiaomi Mi A2 (4GB ram, 64GB opslag) Zwart aangeraden. Hij is er erg tevreden mee. Ik vraag me trouwens wel af hoe handig het is om een kind van 9 z'n grote telefoon te geven die ook nog eens een glazen achterkant heeft... De telefoon draait wel op Android one en heeft meer dan voldoende ram en rom. Dat is dan weer een voordeel.

Edit:
Een OP3T is ook prima. Alleen twijfelachtig hoe lang die nog updates krijgt en je aan de slag moet met custom roms.

[ Voor 7% gewijzigd door hoi1234 op 25-08-2019 17:57 ]

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Xiaomi telefoon heb je al voor minder dan 100 euro. De Redmi Go is ook nog redelijk klein. Een Redmi 7 is al wat luxer en 3 tientjes duurder.

https://www.belsimpel.nl/...i?sortering=laagste_prijs

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Pagina: 1