Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Navigatie maar vooral welke hardware setup

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• richardwbb
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 11-09 00:44
Ik zoek een navigatie oplossing, portable tussen twee auto's, mag het interrieur niet beschadigen, moet een goed prij prestatie verhouding hebben en het liefts nul euro afgezien van de hardware en grote pre moet met mijn htc one m8 bluetooth als carkit werken
...

Ik weet dat Waze offline kan werken maar neemt 5gb. Ik wil mijn telefoon eigenlijk niet als navigeerder.
...

Wat zou een oplossing kunnen zijn? Ik vraag het hier omdat ik wat betreft interface eigenlijk tomtom wil maar na hun onbehoorlijke praktijken met updates en huh werkt niet en ook hun verdienmodel dat abbo achtig is of kan zijn, wil ik wat anders maar dan wel hetzelfde.
...

Ik weet dat mijn verhaal allicht wat onduidelijk is maar ik ben wel een tweaker dus als ik een tomtom kan jailbreaken is dat ook een optie. Ook denk ik aan een android tablet met Waze offline maar is een android tablet met gps gangbaar en kan daar bluetoothcarkit functionaliteit mee worden afgedwongen.

Ik verneem graag jullie oplossingen, ik heb dus gezocht naar iets acceptabels en naast dat ik voor 160 euro een navigatie kan kopen die met mijn telefoon werkt is het weer zo een reclame pagina op het internet dat een doosje schuift en ik maar raden naar hoe die navigatie werkt, ik wil graag weten wat ik mag verwachten.

Dus tweakers, please tell me de meest creatieve oplossingen, ben namelijk buik vol van internet paginas, heb overigen niet de bcc en mediamarkt gezien maar twee dingen, wat ze me vertellen gaat me niet boeien en hoe test je navigatie voor een auto.

Alle reacties

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Ja, elke (bijna) tablet met sim kaart heeft gps. Werkt gewoon met gps. Gelijk verbonden met carkit met telefoon hangt af van je autoradio. Je kan zo,der problemen met bluetooth van een auto verbinden maar hou er wel rekening mee dat hij de radio niet onderbreekt voor instructies tenzij je muziek afspeelt vanop je tablet.

Hier op het werk netzelfde gedaan, samsung tabletje met 4g en waze/igo voor vrachtwagens erop. Niet verbonden met bt. Geluid komt gewoon uit tablet. Gaat perfect.

160 is wel weinig. Zeker voor A-merk tablet met beetje grootte. Natuurlijk bied china genoeg tablet aan die voldoen aan je wensen...

SadisticPanda wijzigde deze reactie 22-08-2019 07:05 (12%)

• hellknight
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:56

hellknight

Medieval Nerd

je verhaal is niet heel duidelijk, maar TomTom heeft al jaren geen abo model meer voor hun kaarten - zowel kaartupdates als traffic info zitten tegenwoordig inbegrepen bij aanschaf van een TomTom navigatie systeem, enkel flitsers is een abo, maar dit is optioneel

Your lack of planning is not my emergency

• noes
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

hellknight schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:03:
je verhaal is niet heel duidelijk, maar TomTom heeft al jaren geen abo model meer voor hun kaarten - zowel kaartupdates als traffic info zitten tegenwoordig inbegrepen bij aanschaf van een TomTom navigatie systeem, enkel flitsers is een abo, maar dit is optioneel
Tenzij je de app neemt, dat is wel een abbo dienst.

K46/S1000RR, K26/R1200RT, E61/550i

• Bonswah85
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19:16

Bonswah85

Koffie!

Ik lees tussen de regels door dat je kijkt naar offline kaarten, wil je daar dan wel live verkeersinfo bij hebben?

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.” ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

• gergs
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 13-09 16:26
Waze is gewoon de beste, en niet offline, die verbruik toch weinig data en jah wat kost data nou tegenwoordig.

Als je je eigen tel niet wil gebruiken voor navigatie, koop dan een goedkope android telefoon + simonly van tele2 oid. Android telefoon vind je tweedehands al vanaf niks, nieuwe van 100 eur is goed genoeg pricewatch: Xiaomi Redmi 7A 16GB Zwart. Tele2 abo met 1gig data is 7 eur. https://www.tele2.nl/mobi...false&data=1000&voice=200

Verder is het wel weinig info op ts.

Dus

1. Welke 2 auto's praten we over
2. Welke headunits zitten in die auto's nu

Life is too short to drive boring cars

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:30
Moet het een standalone unit zijn of mag het ook een app zijn?

Ik gebruik voornamelijk Sygic op mijn (Android) telefoon
  • is offline
  • kost eenmalig 4 tientjes voor Europa kaarten
  • geen abbo vorm
  • Kaarten kun je per land downloaden, grote landen kun je per provincie/staat downloaden.
Is ook uit te breiden met verschillende opties
  • heads-up-display (laat basic informatie zien op je telefoon in spiegelbeeld, rest van je scherm is zwart, telefoon leg je voor de voorruit op een anti-slip matje, beeld weerspiegelt in je voorruit, werkt niet als de zon schijnt, maar wel cool)
  • dashcamfunctie
  • verkeersinfo
En af en toe gebruik ik Google Maps, is niet offline, maar in kaartweergave verbruikt het amper data.

FastFred wijzigde deze reactie 22-08-2019 11:05 (11%)

Everything that is, sprang from what was | iRacing Profiel

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

FastFred schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:54:
Moet het een standalone unit zijn of mag het ook een app zijn?

Ik gebruik voornamelijk Sygic op mijn (Android) telefoon
  • is offline
  • kost eenmalig 4 tientjes voor Europa kaarten
  • geen abbo vorm
  • Kaarten kun je per land downloaden, grote landen kun je per provincie/staat downloaden.
Is ook uit te breiden met verschillende opties
  • heads-up-display (laat basic informatie zien op je telefoon in spiegelbeeld, rest van je scherm is zwart, telefoon leg je voor de voorruit op een anti-slip matje, beeld weerspiegelt in je voorruit, werkt niet als de zon schijnt, maar wel cool)
  • dashcamfunctie
  • verkeersinfo
En af en toe gebruik ik Google Maps, is niet offline, maar in kaartweergave verbruikt het amper data.
Same here, op een black friday eens sygic gekocht volledig europa voor 20 euro voor op telefoon. Werkt lekker. Voor de rest af en toe es waze of zelfs gewoon navigatie van de wagen zelf.

• Helgie
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 23:25

Helgie

Misantroop

Here wego is gratis, werkt ook prima.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 15-09 17:29

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Gewoon een magneethouder in het rooster van je auto, paar euro per stuk en maandje levertijd.

Software hebben we al een uitgebreid topic voor.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• richardwbb
Ik ben goed voorzien in antwoorden en ik denk er aan om waze te gebruiken met een tablet. Mede omdat met android ik mijn sensoren van de auto kan uitlezen en dat is natuurlijk leuk om er bij te hebben. Als ik dan zelf de weg weet zie ik nog steeds de echte kilometers per uur en nu ga ik uitzoeken waarom waze vastloopt op mijn htc m8.

Daarnaast ga ik uitzoeken of ik een betrouwbare bluetooth verbinding kan leggen zodat mijn telefoon handsfree wordt.

Dat is wel wat werk maar ja tweakers tweakers. Het beste antwoord moet ik nog even uitkiezen.

Vergat ik bijna te vermelden dat ik de andere routeplanner software ook in overweging neem.

richardwbb wijzigde deze reactie 09-09-2019 14:00 (7%)

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 22:11

vhal

ಠ_ಠ

gergs schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:41:
Waze is gewoon de beste, en niet offline, die verbruik toch weinig data en jah wat kost data nou tegenwoordig.
Ik vind Waze de laatste tijd nou niet bepaald lekker bezig.

Continue reclame/route pop-ups als je even stil staat omdat er toevallig een LaPlace in de buurt zit, geneuzel over tankstations, geen netwerkverbinding-meldingen, een crashende app op Android en uitgezette routes die niet realtime bijgewerkt worden zodat je toch in die ene file komt te staan (en laat je de route herberekenen, dan vindt hij wel opeens een betere 8)7 ).

Maar ja, het is 'gratis' hè... :+

vhal wijzigde deze reactie 09-09-2019 14:09 (6%)

Mijn auto heeft een gebrek, wat nu?

• FastFred
vhal schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:08:
[...]

Continue reclame/route pop-ups als je even stil staat omdat er toevallig een LaPlace in de buurt zit
8)7

Dat zou voor mij een reden zijn om 'm nooit meer te gebruiken

• richardwbb
Zo te lezen waze voor mij.

• Rieverst
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13-09 16:18
Ik heb een ongebruikte Samsung A5 ontdaan van alle onnodige software en daarop Mapfactor Navigator Free op geïnstalleerd. Is op basis van Openstreetmap en de kaarten van de hele wereld zijn gratis.

• Vloris
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20:20
richardwbb schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 02:40:
Ik weet dat Waze offline kan werken maar neemt 5gb. Ik wil mijn telefoon eigenlijk niet als navigeerder.
Waze werkt niet volledig offline.
Je kan alleen online een route berekenen, het enige wat offline werkt is de uitgerekende route blijven volgen. Mocht je per ongeluk afwijken kan waze niet offline een nieuwe route voor je berekenen.

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 06:52
richardwbb schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:58:
Ik ben goed voorzien in antwoorden en ik denk er aan om waze te gebruiken met een tablet. Mede omdat met android ik mijn sensoren van de auto kan uitlezen en dat is natuurlijk leuk om er bij te hebben. Als ik dan zelf de weg weet zie ik nog steeds de echte kilometers per uur en nu ga ik uitzoeken waarom waze vastloopt op mijn htc m8.

Daarnaast ga ik uitzoeken of ik een betrouwbare bluetooth verbinding kan leggen zodat mijn telefoon handsfree wordt.

Dat is wel wat werk maar ja tweakers tweakers. Het beste antwoord moet ik nog even uitkiezen.

Vergat ik bijna te vermelden dat ik de andere routeplanner software ook in overweging neem.
Huh? Ik vind het echt lastig om je redenering te volgen, maar ik haal eruit:

Vraag: Navigatie systeem/app
Gekozen oplossing: Android tablet kopen en dan een app daarop zetten.

Wat heeft dat met je bluetooth verbinding met je telefoon te maken?
Welke app ga je nu gebruiken?
Ga je een los abonnement afsluiten voor je Tablet? Of ga je die thuis steeds aan de wifi hangen om te updaten? Waarom een nieuw apparaat kopen als je juist geld wil besparen?

Is het niet veruit het makkelijkst op gewoon je telefoon te gebruiken in een houder, bluetooth aan en met je headunit verbinden (nog steeds geen idee welke auto's we het over hebben)?
App: Here wego, Sygic, TomTom, Google Maps, Waze, iets op basis van OSM, keuze genoeg...
(alles hierboven kan je dus gratis proberen en kijken of het bevalt).

Smobbo wijzigde deze reactie 09-09-2019 14:54 (5%)

• FastFred
Ik snap de conclusie van TS ook niet helemaal,

1) Hij wilde iets dat weinig geld kost (eenmalig 4 tientjes voor Sygic is niet veel + je telefoon heb je al, een tablet moet je nog aanschaffen + daar moet een data abbo op wil je gebruik maken van dingen als live verkeersinfo).

2) Iets dat makkelijk uitwisselbaar is tussen 2 auto's (telefoon heb je altijd bij je, werkt met carkit, die tablet moet je dus iedere keer meesjouwen als je in een andere auto stapt).

Het enige dat ik nog mis aan Sygic is dat ie niet aan te sturen is met de Google Assistent. Als ik nu via bluetooth tegen m'n telefoon zeg 'navigeer naar Schiphol', dan slingert ie Google Maps aan. Ik kom er wel, maar heb liever Sygic.

FastFred wijzigde deze reactie 09-09-2019 15:59 (21%)

• gergs
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 13-09 16:26
vhal schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:08:
[...]

Continue reclame/route pop-ups als je even stil staat omdat er toevallig een LaPlace in de buurt zit, geneuzel over tankstations, geen netwerkverbinding-meldingen, een crashende app op Android en uitgezette routes die niet realtime bijgewerkt worden zodat je toch in die ene file komt te staan (en laat je de route herberekenen, dan vindt hij wel opeens een betere 8)7 ).

Maar ja, het is 'gratis' hè... :+
Ik heb totaal geen last van alles wat je hierboven noem.
Maar goed, zal wel aan mij liggen he O-)

Life is too short to drive boring cars

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:16
@gergs Ik heb ook totaal geen reclame of iets voorbij zien komen in Waze. Hoor het wel eens vaker op internet, maar zelf nog niet ondervonden.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• EektheMan
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 15-09 11:18
Ben net een weekje terug van een trip vanuit Thessaloniki naar Vilnius. Daarbij kom je door aardig wat landen. Om dat te kunnen doen met gratis Nav Apps had ik MAPS.me Here We Go en Waze geinstalleerd. Uiteindelijk van alle drie gebruik moeten maken. Vooral doordat mijn Vodafone SIM niet in elk land werkte en/of lokaal een SIM kaart kopen door lokale wetgeving geen mogelijkheid was.

Waze, heerlijk als je www hebt. Here We Go het beste met max snelheden (na X landen doorkruist te hebben ken je de max snelheden niet meer) weergave en MAPS.me, gemakkelijk offline, booking.com verbinding en beter in het vinden van POI.

In die lange trip wilden Waze en Here We Go niet altijd de weg vinden. Waardoor dat kwam ben ik nog niet achter, gelukkig had ik nog MAPS.me

Tsja, mobieltje of cheap ass 8 inch tablet is zo geregeld en geen jailbreak voor nodig. Als je echt wilt gaan tweaken kom je misschien bij een HUD terecht icm mobieltje.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True