Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beste laptop (4k) video editing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jetfighter
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 24-10 16:08
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop wordt dagelijks gebruikt voor video editing. Lange dagen van tien uur achter elkaar werken moet geen probleem zijn. Huidige laptop dell xps wordt snel warm. Meerdere programma's tegelijktijd naast rendering draaien zou fijn zijn.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Het zware video editing werk dus. Gamen is geen prioriteit.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Het is voor professioneel gebruik. Prijs schatting max 5000

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
De laptop wordt ook meegenomen voor same day edits etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Qua maat is de keuze gevallen op 15 inch. De nieuwe macbook pro i9 32 gb met sd 512 gb en radion pro vega 20. Belangrijk is lang werken en door kunnen blijven werken. Ben geen kenner dus sta ook open voor andere merken.

Bedankt alvast voor t advies :)

Beste antwoord (via jetfighter op 24-08-2019 10:30)

• wouter_va
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11 12:57
Met zo'n budget en die eisen en zakelijk zou ik eigenlijk naar een mobiele workstation kijken. Uitgebreide Next Business Day garantie-opties en gemaakt om een hele dag zware loads te draaien.
Verken eens Dell Precision, Lenovo Thninkpad P-serie, HP Zbook opties (er zijn nog aanbieders, even de grote drie)
Kwalitatief minstens gelijkwaardig aan Macbook Pro, maar minder risico op throttling wegens niet zo dun, en geen gedoe met gesoldeerde componenten voor reparaties of upgrades :+
Check ook de eisen van je editing-rendering programma, ondersteunt het multi-core en GPU offloading bijvoorbeeld? Vaak wel namelijk, en dan kan je veel snelheid winnen met de juiste processor en grafische kaart.
Ik zou voor dit soort werk ook echt de optie van een lichte laptop en een beest van een workstation-desktop als combinatie niet uitsluiten (nog makkelijker koel te houden en je kan eventueel met weinig moeite componenten later upgraden, om maar iets te noemen een nieuwere generatie grafische kaart inprikken om een paar jaar extra 'mee' te blijven)

Alle reacties

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:01

Sick Nick

Drop the top!

Hangt ook erg van je software af, als je final cut wilt gaan gebruiken heb je weinig andere keus dan een mac (of hackintosh maar of je dat moet willen voor dagelijks gebruik is een ander verhaal).

Je zou naar iets als een wat dikkere (als in fysiek dikker) game laptop kunnen kijken, daar kan je dan betere koeling in kwijt. Maar ze zullen dan wel flink wat herrie gaan maken en dat is 10 uur per dag aan je hoofd ook niet fijn.

En elke laptop zal warm worden bij 10 uur video bewerken, dat is met een XPS maar net zo goed met een mac. Een mac zal zelfs eerder warm zijn binnen macos aangezien apple ze makkelijk naar de 100 graden laat lopen om de fan maar zo stil mogelijk te houden.

• jetfighter
Voornamelijk met adobe creative cloud software.
Gebruik nu ook een pad met extra luchtkoeling wat geluid maakt. Probleem bij dell was dat het constant vastloopt. Al drie keer terug moeten sturen.

Wat zou je aanraden als game laptop dan? Ik kan zelf niets bouwen btw. Thx

Acties:
  • Beste antwoord

• wouter_va
Met zo'n budget en die eisen en zakelijk zou ik eigenlijk naar een mobiele workstation kijken. Uitgebreide Next Business Day garantie-opties en gemaakt om een hele dag zware loads te draaien.
Verken eens Dell Precision, Lenovo Thninkpad P-serie, HP Zbook opties (er zijn nog aanbieders, even de grote drie)
Kwalitatief minstens gelijkwaardig aan Macbook Pro, maar minder risico op throttling wegens niet zo dun, en geen gedoe met gesoldeerde componenten voor reparaties of upgrades :+
Check ook de eisen van je editing-rendering programma, ondersteunt het multi-core en GPU offloading bijvoorbeeld? Vaak wel namelijk, en dan kan je veel snelheid winnen met de juiste processor en grafische kaart.
Ik zou voor dit soort werk ook echt de optie van een lichte laptop en een beest van een workstation-desktop als combinatie niet uitsluiten (nog makkelijker koel te houden en je kan eventueel met weinig moeite componenten later upgraden, om maar iets te noemen een nieuwere generatie grafische kaart inprikken om een paar jaar extra 'mee' te blijven)

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:01
Dan zou een Dell Precision 7540 denk ik wel aan je eisen voldoen. Zijn echt stevige mobiele werkstations, en bieden goede garantie. Zijn gebouwd voor dit soort doeleinden.

https://www.dell.com/nl-n...p/features/configurations

• jetfighter
Wat voor vaste workstation denken jullie aan qua samenstelling?

• wouter_va
Minstens 8 snelle cores (i7-i9-Xeon-Threadripper) met 32-64Gb. Nog meer cores geven nog iets winst, voor zover ik kan vinden vlakt het tot nu toe nog wel sterk af voorbij 8 cores.
Snelle PCIe ssd voor OS en programma's, 2 of meer bijkomende grote schijven of ssd's voor data.
Een dikke gamekaart als een Gtx 2080 zal waarschijnlijk sneller renderen dan bijvoorbeeld een RTX Quadro 4000, maar dat hangt af van wat ondersteund wordt door je programma en je toekomstplannen (VR? 8K?)
De AMD alternatieven ken ik niet goed maar dat kan ook prima.
Ik denk dat er op het forum wel rondhangen met nog meer suggesties en ervaring, maar in deze richting (en nog check voor videokaart) zou ik zoeken en heb je wat toekomstreserve.
Pagina: 1