T-Bird 1400 loopt vast boven de 1050 ...

Pagina: 1
Acties:

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 14:34

Tenesmia

First Sergeant

Topicstarter
Ik begin nou toch wel een beetje pissig te worden op mijn mobo / cpu... :( ik heb een nieuwe athlon 1400, die perfect loopt op 10,5 x 100 , maar zodra ik hem dan op de 10,5 x 133 zet ( en daar is ie toch voor bedoeld lijkt mij :? ) loopt zowel win 2000 als win ME grandioos vast, en krijg ik allemaal blauwe schermen, foutmeldingen en driverproblemen... :r :r zet ik hem dan weer terug op 1050 --> niks aan 't handje, loopt gewoon stabiel. Alle suggesties welkom !!!

( ik heb alle drivers ( Via 4in1 enzo ) geinstalleerd ... ;) )

Specs :

Asus A7M266
Athlon 1400 AHYJA stepping
TwinMos 2 x 256 mb DDR PC-2100

getting desperate here... ;(

Ad Astra Per Aspera

Verwijderd

Wat is je temp en cooler?

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

Topicstarter
Ow sorry, vergeten...

Mijn Temp is idle 37 en zwaar stressed 41 graden celcius, met een vulcano II en casemodje ( 3 sunon coolers )...

Ad Astra Per Aspera

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:21

EaS

Pagina 22 van je handleiding van je moederbord misschien ???

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

Topicstarter
hoezo pagina 22 ? ( = external frequency settings )

Ik heb em trouwens in JumperFree mode staan, en dan kan ik in de bios de fsb ( dus 100, 133, of manual 100 - 180 ) instellen....

Ad Astra Per Aspera

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 21:29
sataat het voltage goed?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Beste Kuijpmans,

Eerst lukte het jou niet om je TB 1400 boven de 1491 te krijgen... je hebt veel adviesen opgevolgt mbt overclocken. Met, volgens mij, als gevolg dat je hem niet meer boven de 1050 krijgt. Mocht je alle mogelijke topics bekeken hebben op Got, en je handleiding GOED hebt nagelezen, en het nog niet lukken... dan één advies. Ga met je TB terug naar de winkel, kijk of hun hem op een ander MB wel op 1400 krijgen. Zo ja, MB niet goed. Zo niet, TB niet goed.... Garantie?

Probeer dat eerst, voordat je je TB & MB verkloot.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

Topicstarter
staat op default ( = 1,75 volt geloof ik :? )
en hij loopt nu ( volgens mijn Asus Probe ) op 1,79 volt.. is dat oké ?

Ad Astra Per Aspera

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
lijkt me dat je je geheugen op CPUCLK+HOSTCLK hebt staan, wat in het geval van 133 Mhz neerkomt op 166 Mhz, wat best wel hoog is....kijk daar ff naar in je bios.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

Topicstarter
Merely,

dat klinkt heel redelijk, en misschien is het dat ook wel, maar hij heeft dus nooit stabiel op 1400 gedraait, en wel eventjes op 1491 inderdaad, maar dat was ook absoluut niet stabiel te noemen ;) .. dus inderdaad zou het me niet meer verbazen dat ie gewoon niet goed is... dat ik hem vertiefd heb lijkt me errug sterk, aangezien ik alleen de fsb op 142 heb gehad, en verder niets ( dus geen voltages enzo ) anders heb ingesteld dan default volgens de JumperFree mode...

Dus die garantie lijkt mij inderdaad niet zo'n gek idee, maar ik wou toch eerst nog ff hier posten voordat ik mezelf voor lul zet in die winkel omdat het een kleinigheidje is wat ik over het hoofd zie.. ;)

En ja, ik heb zeker héél véél topics ( zo niet àlle ) gelezen die ook maar enigszins met een haperende T-bird te maken hebben, maar erg veel meer dan SP-2 van win2000 voor een AMD Athlon + Win2k patch kwam ik daar niet mee.... ;( ;(

Ad Astra Per Aspera

Verwijderd

Reset je bios en verhoog je voltage met 0,05 zijn mij 2 tips, als dat niet werkt is er wat anders aan de hand (ja duh) :)

Het kan zijn dat een T-Bird 1400 met standaardvoltage net niet lekker loopt, daarom moet je het ietsje verhogen.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Op zondag 29 juli 2001 18:48 schreef Kuijpmans het volgende:
....ik wou toch eerst nog ff hier posten voordat ik mezelf voor lul zet in die winkel omdat het een kleinigheidje is wat ik over het hoofd zie....
Wees verstandig... een TB verkloten heb je snel voorelkaar! Dan sta je pas echt voor lul in de winkel!

En als je bang bent met zulke vragen voor lul te staan in een winkel, dan zou ik nooit meer wat kopen daar.... vragen over een raar werkende TB is nooit overbodig!

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

Topicstarter
Die CPUCLK + HostCLK kan ik niet vinden, en staat volgens mij ook echt niet in mijn bios... :'(

Het voltage verhogen.. is wel een idee, maar dan zit ik wel op 1,85 volt en das best aan de hoge kant... als ik hem dan mol ben ik echt het zaadje.... maar het zou kunnen werken natuurlijk !

Ten eerste sta ik natuurlijk niet echt voor lul want deze f*cking cpu doet gewoon niet wat ie moet doen, en ten tweede ik sta wel vaker voor lul, dus schijt :+ ...

Ad Astra Per Aspera

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

Topicstarter
O ja... de bios resetten heb ik al gedaan, en er is ook geen bios-update te vinden bij asus... dus dat loopt ook al dood... ;(

Ad Astra Per Aspera

Verwijderd

Met de A7M heb je geen optie om CPUCLK + HostCLK in te stellen, het geheugen loopt altijd even snel als de FSB.

Je probleem kan volgens mij door 2 dingen veroorzaakt worden. Het kan dat je processor naar de klote is, vaak zie je dat processors met kapotte of doorgebrande core alleen nog maar draaien op een lagere snelheid.

Het kan ook dat je geheugen brak is en niet meer als PC2100 wil draaien... Ik heb zelf nog nooit van TwinMos gehoord, vast weer zo'n goedkoop rommel merk, voor DDR kan je 't beste gaan voor PC2100 van Crucial of PC2400 van Micron Corsair...

Verwijderd

Hoi,
Je mag dan wel een jumper free mobo hebben maar geld dat ook voor de 133 fsb.
Is die van jou ook fsb 200 en 266 compatible?
Zoja dan zou het misschien kunnen zijn dat je toch een jumpertje moet verzetten op je mobo.
Mijn msi k7t turbo is ook jumperfree behalve om de fsb in te stellen als 133mhz. Om de fsb van 266 te enablelen

Je multiplier staat nu dus op 10,5 x 100 dit moet dus 10,5 x 133=1400 zijn.
Gewoon in je bios de multiplier instellen op 133 geeft dus problemen. Tenminste bij mij kan ik dat wel instellen maar dan loopt ie voor geen meter (als ie al loopt)

Probeer dit eens en anders vraag het eens aan de winkel.

success >:)

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

Topicstarter
ja oke, TwinMos is nou ook niet echt mijn favoriet, maar het is wel een van de 7 DDR reepjes die door AMD certified wordt in mijn manual voor de A7M266 dus das wel een pluspuntje voor TwinMos lijkt mij... het zijn ook gewoon de Hyundai chips die veel meer producenten gebruiken... lijkt mij opzich niet echt de veroorzaker hier, maar zou inderdaad ook nog kunnen ..

Mijn mobo is echt compleet JumperFree, en ook zeker 266 fsb compatible ( Via KT 266 ) en het grote nadeel van de A7M266 is dat ik mijn multiplier niet kan instellen, dus ik kan niet testen of de 1400 van de cpu, of de 133 van het geheugen het probleem is :(

Ad Astra Per Aspera

Verwijderd

Ja, AMD raad ook Samsung PC2100 aan, maar dat is echt rommel, komt echt niet boven de 136 fsb uit...

Het is je geheugen of je cpu, 1 van die 2 is kapot... Je zegt dat je 2 DDR reepjes hebt, heb je al geprobeerd om er 1'tje uit te halen?

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

Topicstarter
nee oke... ik weet het ook niet van die merken allemaal joh, maar het moet toch gewoon de 133 aan kunnen ? hoger hoeft niet eens om mij :P .. is helemaal niet zoveel gevraagd.. maar goed.

Nee dat heb ik nog niet geprobeerd om er eentje uit te halen, zal ik ff doen, momentje, resultaten over ongeveer vijf min. :)

Inderdaad, hij loopt nu tot zover prima op 256 mb en op 133.... is het dan waarschijnlijk zo dat mijn andere reepie kapot is, is dat een 'domme' conclusie, of is het meer mazzel, om het zo maar te zeggen ?

Ad Astra Per Aspera

Verwijderd

Dus hij werkt weer.

Je kunt het trouwens ook manueel instellen op je mob kijk maar eens in de handleiding

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

Topicstarter
ja hij werkt weer... en op een van de 2 reepie werkt ie prima op 1400 ( 10.5 x 133 ) terwijl ik met dat andere reepje erin inderdaad om kom van de foutmeldingen, dus waarschijnlijk heeft het aan mijn geheugen gelegen. Nou, maar terug naar de winkel met die rommel en proberen mijn geld terug te krijgen... dan moet ik dus voor Corsair of Crucial gaan ? .. Pierce21 bedankt voor de 'golden tip' :) ..

Ureal, ik gaat het nu gelijk ff checken van me mobo multiplier, ook jij bedankt voor de tip !..... :P :P

Ad Astra Per Aspera

Verwijderd

PC2100 van Crucial, draaid met gemak op 150 fsb @ cas2. Heb ik zelf ook en ben er erg goed over te spreken :)

Mooi dat 't boeltje weer werkt :)

Verwijderd

ik heb ook een vriend die hetzelfde probleem heeft gehad, type RAM maakt weinig uit hoor, dat is niet merkbaar.
wat wel ns gebeurt is dat ze ipv 133 ram, 100 Mhz ram meegeven, omdat je dat nl niet of nauwelijks kan zien., hij had ook 1 verkeerd bankje erbij en draaide ook alleen maar op 100mhz klok

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

Topicstarter
Visch, volgens jou kan het dus geen kwaad gewoon TwinMOS ram te blijven gebruiken ? ik denk namelijk dat het moeilijk wordt mijn geld terug te krijgen om ander DDR ram te kopen ( zoals bijv. Corsair ) :?

Ad Astra Per Aspera

Verwijderd

Als ik jouw was zou ik toch voor Crucial gaan... Het is zo dat niet alle merken geheugen namelijk even snel zijn... Zo is de geheugen performance van m'n Crucial PC2100 aanzienlijk hoger als m'n vorige Samsung PC2100, ook kan geheugen van Crucial veel verder overclockt worden... (150 @ cas2 of 160 @ cas3)
Pagina: 1