Afgelopen juni ben ik 14 dagen in het prachtige IJsland geweest. Met een huurauto hebben we ongeveer 3000 kilometer afgelegd om het eiland rond te rijden, inclusief een uitstapje naar de rustige Westfjords. Het land heeft me in alle opzichten verbaasd, ik had de natuur niet zo afwisselend verwacht. Uiteraard hebben we de gangbare plaatsen bezocht, en ook wat plekjes gevonden waar we helemaal niemand tegenkwamen.
Het was een ideale plek om mijn nieuwe EOS R met RF 24-105L aan het werk te zetten. Het fotograferen was niet altijd makkelijk door de regelmatig slechte weersomstandigheden en door de (zeker in het zuiden) grote aantallen toeristen, maar uiteindelijk ben ik aardig tevreden.
Graag wil ik een aantal foto's van deze reis aan jullie voorleggen om te horen wat jullie er van vinden.

1. Skogafoss

2. Dyrholaey vanaf Reynisfjara Beach

3. Zonsondergang over de basaltkolommen van Hálsanefshellir, op Reynisfjara Beach

4. Diamond Beach, Jökulsárlón

5. Vestrahorn, midden in de nacht

6. Litlanesfoss in het basalt, Oost-IJsland

7. Stuðlagil Canyon, een onontdekt stukje binnenland

8. Het vulkanische hoogland van Noord-IJsland

9. Goðafoss, waterval van de goden

10. Hvítserkur, West-IJsland

11. Kirkjufell, een van de meest gefotografeerde plekken van het land

12. Gatklettur in Snæfellsnes
Het was een ideale plek om mijn nieuwe EOS R met RF 24-105L aan het werk te zetten. Het fotograferen was niet altijd makkelijk door de regelmatig slechte weersomstandigheden en door de (zeker in het zuiden) grote aantallen toeristen, maar uiteindelijk ben ik aardig tevreden.
Graag wil ik een aantal foto's van deze reis aan jullie voorleggen om te horen wat jullie er van vinden.

1. Skogafoss

2. Dyrholaey vanaf Reynisfjara Beach

3. Zonsondergang over de basaltkolommen van Hálsanefshellir, op Reynisfjara Beach

4. Diamond Beach, Jökulsárlón

5. Vestrahorn, midden in de nacht

6. Litlanesfoss in het basalt, Oost-IJsland

7. Stuðlagil Canyon, een onontdekt stukje binnenland

8. Het vulkanische hoogland van Noord-IJsland

9. Goðafoss, waterval van de goden

10. Hvítserkur, West-IJsland

11. Kirkjufell, een van de meest gefotografeerde plekken van het land

12. Gatklettur in Snæfellsnes
Canon EOS R | EF 16-35mm f/4.0L IS USM | RF 24-105mm f/4.0L IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF 70-300mm f/4.0-5.6 II IS USM | EF 100mm f/2.8L Macro IS USM