2 verschillende nvidia kaarten in 1 systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enricotwintig
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11-07-2020
Yo Tweakers,

Laat ik eerst maar beginnen met te vertellen dat ik het zeer betreur hoe het vorige, door mij gestarte topic helaas door de beheerder gesloten moest worden. Het heeft weinig nut om de hele zaak te herhalen maar ik wil nog wel even daarvoor mijn excuses aanbieden. Hopelijk kan deze vraag beter 'lopen'.
Aanvullende informatie: Kon in het bezit komen van een gigabyte 1080 waarbij ik er achter kwam dat het mogelijk was om via afterburner de powerdraw in procenten weer te geven.

Wat ik mij dus afvroeg was " of het mogelijk is om twee verschillende Nvidia kaarten op één moederbord draaiende te krijgen"

Ik heb wel eens geprobeerd om een 1050 en 1060 naast elkaar te laten draaien maar zonder veel succes. Het systeem koos een primaire kaart uit waarbij de ander genegeerd werd maar waar het wel bij mogelijk was om de display output via diezelfde kaart die niet herkend werd in het systeem te laten lopen.

Verder heb ik nog geen pogingen gewaagd om een andere kaart naast de bovengenoemde 1080 te installeren maar ik vroeg me na wat try-outs in diverse spellen wel af of dit mogelijk was aangezien een 1080 nou eenmaal niet de zuinigste kaart is. In sommige games krijg ik dit vehikel namelijk niet onder de 150W/h en daar lijkt het me dus nuttiger om de 1060 voor in te zetten.

Is dit mogelijk?

Laat je horen!

Dank je wel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:08

Nemesizz

Untouchable

Twee verschillende kaarten wil alleen voor display output, ze zullen niet samen werken. En je kan ook niet kiezen of die de ene keer de 1080 of de andere keer een 1060 pakt, dat werkt niet.

2 verschillende kaarten in 1 systeem: ja, alleen voor display output (eventueel physics...voor zover dat nog gebruikt word), games draaien dan alsnog altijd op de primaire kaart (de 1080)
2 verschillende kaarten samen werken : nope (SLI is alleen mogelijk met 2 dezelfde chips/kaarten)
2 verschillende kaarten wisselen afhankelijk van load: nope (althans, niet met standaard drivers, misschien met aparte software, maar betwijfel dat ten zeerste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enricotwintig
Nemesizz schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 20:50:
Twee verschillende kaarten wil alleen voor display output, ze zullen niet samen werken. En je kan ook niet kiezen of die de ene keer de 1080 of de andere keer een 1060 pakt, dat werkt niet.

2 verschillende kaarten in 1 systeem: ja, alleen voor display output (eventueel physics...voor zover dat nog gebruikt word), games draaien dan alsnog altijd op de primaire kaart (de 1080)
2 verschillende kaarten samen werken : nope (SLI is alleen mogelijk met 2 dezelfde chips/kaarten)
2 verschillende kaarten wisselen afhankelijk van load: nope (althans, niet met standaard drivers, misschien met aparte software, maar betwijfel dat ten zeerste).
He jammer...

Het idee is inderdaad 2 verschillende kaarten waarbij je, zoals met physics wel mogelijk is en een interne gpu dacht ik kan kiezen.

Misschien dat ik door deze plaat wel dacht dat het mogelijk was alhoewel er natuurlijk specifiek over Opengl toepassing wordt gesproken en SLI en Mozaic systemen. Zal dat Mozaic eens nader bekijken.

Nu zeg ik deze plaat maar zo te zien is uploaden hier niet 123 gedaan. Ik zit dus in het Nvidia control center te kijken naar 3d instellingen beheren waarbij je de mogelijkheid wordt aangeboden om een gpu te kiezen voor een specifieke toepassing

[ Voor 19% gewijzigd door Enricotwintig op 21-08-2019 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:18

mrc4nl

Procrastinatie expert

Enricotwintig schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 20:10:
Wat ik mij dus afvroeg was " of het mogelijk is om twee verschillende Nvidia kaarten op één moederbord draaiende te krijgen"

Is dit mogelijk?

Dank je wel
Een aantal jaar geleden was er de lucid logix hydra. een speciale chip op je moederbord waarmee je grafische kracht kon bundelen.
Je had geen sli nodig. en zelfs een ati en een amd kaart naast elkaar maakte niet uit. maar het in nooit doorgebroken, en heb er nooit meer wat van gehoord.

daarnaast is door de jaren heen ook betere support vanuit windows gekomen. tegenwoordig kan je 2 drivers naast elkaar draaien. vroeger was dat lastig.ik ben er helaas niet zo in thuis. maar dx12 bied steeds meer directie toegang van de applicatie tot de hardware. misschien kunnen games de gpu's slim aanspreken en beidde gebruiken.

Maar ik vind het een beetje een rare vraag: als je zorgen maakt om het stroomverbruik. kun je altijd terug clocken en undervolten?
Grafische rekenkracht kost nou eenmaal stroom. als je echt zorgen maakt om stroomverbuik kun je beter gewoon niet gamen,of alleen op de IGP gebruiken.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enricotwintig
mrc4nl schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 21:07:
[...]

Een aantal jaar geleden was er de lucid logix hydra. een speciale chip op je moederbord waarmee je grafische kracht kon bundelen.
Je had geen sli nodig. en zelfs een ati en een amd kaart naast elkaar maakte niet uit. maar het in nooit doorgebroken, en heb er nooit meer wat van gehoord.

daarnaast is door de jaren heen ook betere support vanuit windows gekomen. tegenwoordig kan je 2 drivers naast elkaar draaien. vroeger was dat lastig.ik ben er helaas niet zo in thuis. maar dx12 bied steeds meer directie toegang van de applicatie tot de hardware. misschien kunnen games de gpu's slim aanspreken en beidde gebruiken.

Maar ik vind het een beetje een rare vraag: als je zorgen maakt om het stroomverbruik. kun je altijd terug clocken en undervolten?
Grafische rekenkracht kost nou eenmaal stroom. als je echt zorgen maakt om stroomverbuik kun je beter gewoon niet gamen,of alleen op de IGP gebruiken.
Jij mag het een rare vraag vinden. Vanuit mijn ervaring en beleving is het perfect normaal. Ik ben zelf absoluut niet thuis in het ondervolten of clocken en zie dat dus eigenlijk ook niet als een optie.
Mijn redenatie begint simpel. Als ik met een 1060 een spel prima naar beleving speel voor nog geen 50W/h terwijl de 1080 op 150W/h draait en ik die softwarematig, in het spel met geen enkele mogelijkheid beneden de 150W/h krijg outside resolutie vermindering dan is het voor mij een logisch vervolg om daar de 1060 voor te gebruiken en niet de 1080.
Als dat niet in jouw belevingswereld past vind ik het prima maar ik vind het wel apart dat daar het waardeoordeel raar aan wordt toegekend
Hoe dan ook ik zal eens zien hoe en wat met die 1080 allemaal verder mogelijk is

Bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:18

mrc4nl

Procrastinatie expert

Enricotwintig schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 21:39:
[...]

Jij mag het een rare vraag vinden. Vanuit mijn ervaring en beleving is het perfect normaal. Ik ben zelf absoluut niet thuis in het ondervolten of clocken en zie dat dus eigenlijk ook niet als een optie.
Mijn redenatie begint simpel. Als ik met een 1060 een spel prima naar beleving speel voor nog geen 50W/h terwijl de 1080 op 150W/h draait en ik die softwarematig, in het spel met geen enkele mogelijkheid beneden de 150W/h krijg outside resolutie vermindering dan is het voor mij een logisch vervolg om daar de 1060 voor te gebruiken en niet de 1080.
Als dat niet in jouw belevingswereld past vind ik het prima maar ik vind het wel apart dat daar het waardeoordeel raar aan wordt toegekend
Hoe dan ook ik zal eens zien hoe en wat met die 1080 allemaal verder mogelijk is

Bedankt voor je reactie
Heb je Vsync aanstaan? of een videokaart 60 of 200 frames/s staat de genereren maakt ook uit voor het stroomverbruik.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:42
mrc4nl schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 21:53:
[...]

Heb je Vsync aanstaan? of een videokaart 60 of 200 frames/s staat de genereren maakt ook uit voor het stroomverbruik.
Inderdaad, dit dus of een framecap instellen van 60, 90, 120 of weet ik veel wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom niet een riser pakken met 2 externe kastjes waar de GPU's inzitten. Boot met de zuinigere GPU als je minder nodig hebt, en boot met de dikkere GPU als je flinke presetaties wilt hebben.

Kost je waarschijnlijk wel vele malen meer dan de paar tientjes aan stroom die je gaat besparen op jaarbasis.
Ik denk alleen dat je voor de prijs van een GTX1060 een GTX1080 al jaren kan gebruiken. Laat staan met alle extra hardware.

Maar als dat echt is wat je wilt, dan is er vast een oplossing voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:46
Je kunt gewoon in de Nvidia software instellen wat de maximum framerate moet zijn. Dan zal de kaart dat maximaal aanhouden en dus niet 200 fps doen i.p.v. de gevraagde 60.

Of je gebruikt gewoon v-sync, dan doet hij er sowieso niet meer dan de monitor aankan.

De reden dat de vraag raar gevonden wordt, is dat jij een extra motor in je auto wilt zetten omdat bij volgas de huidige motor zoveel verbruikt.

2 motoren gebruiken meer dan 1 motor en de oplossing is gewoon niet vol op het gas trappen.

limit fps nvidia control panel levert je heel wat resultaten op, zoals:

YouTube: How to limit your FPS on NVIDIA GeForce GPUs
Pagina: 1