Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poppymieke
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-07-2024
Ik heb sinds november een nokia 7 + - mijn eerste smartphone - en heb hem moeten binnenbrengen omdat er iets mis was met het oplaadonderdeel.
Ik heb hem ondertussen terug maar er is iets dat ik sinds ik hem terug heb niet meer aan de praat krijg.

Ik gebruikte vaak het google app-balkje op mijn startscherm om eenvoudige gesproken opdrachten te geven (timer, wekker, weerbericht, zoekopdrachten) door op het microfoonicoontje te klikken. .Maar dit werkt niet meer, noch in het googlebalkje, noch in het toetsenbord.
Ik heb zowat alle instellingen van mijn phone al 5 keer overlopen en het enige dat ik tegenkom is dat ik de voice match niet kan aanzetten.

Ik gebruikte tijdens de reparatie een vervangtoestel van de winkel en ook daar werkte dat wel op. Op mijn laptop werkt het ook gewoon wel.

De microfoon van het herstelde toestel werkt wel gewoon als ik bel of via messenger praat. Het lijkt alleen niet te lukken via dat microfoonicoontje .

Ik heb al moe rondgegoogled naar een mogelijke oplossing en mijn hele telefoon al binnenstebuiten gekeerd maar vind het echt niet.

Ik ben er een beetje moedeloos van aan het worden want ik ben daar u al de derde avond op rij mee bezig ...

Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?

Er staat trouwens android 9 op.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@poppymieke heb je onder 'Instellingen' -> 'Apps en meldingen' -> 'Geavanceerd' -> 'Standaard apps' -> 'Assistentie en spraakinvoer' -> App voor assistentie' iets geselecteerd?

Ik kan daar zelf 'Google' kiezen en dan werkt het. Het is echter ook mogelijk dat je Google Assistent moet installeren en die moet je dan op dezelfde manier selecteren.

• poppymieke
rens-br schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:36:
@poppymieke heb je onder 'Instellingen' -> 'Apps en meldingen' -> 'Geavanceerd' -> 'Standaard apps' -> 'Assistentie en spraakinvoer' -> App voor assistentie' iets geselecteerd?

Ik kan daar zelf 'Google' kiezen en dan werkt het. Het is echter ook mogelijk dat je Google Assistent moet installeren en die moet je dan op dezelfde manier selecteren.
Bedankt voor je reactie. Maar helaas lijkt dat niet de oplossing te zijn. Dit stond al zo ingesteld maar ik heb het even afgezet, de foon heropgestart en het terug aan gezet en dat gaf geen verschil.
De google assistent heb ik niet en staat er niet tussen als mogelijkheid.

Als ik op het microfoontje tik, krijg ik eerst "aan het luisteren'.
Als ik dan een opdracht geef, reageert hij let de boodschap zeg 'ook google' of tik op de microfooon' + het microfoonsymbooltje.
Als ik dat doe, gebeurt opnieuw hetzelfde.

• poppymieke
Ik heb de google assistent even geïnstalleerd maar die verschijnt niet tussen de opties bij de 'assistentie en spraakinvoer'.

• poppymieke
En ik krijg die google assistent sowieso ook niet in werking...

Wil je voortaan je laatste bericht bewerken i.p.v. er 3 achter elkaar neer te zetten? Dit kan via de 'Wijzig'-knop. Dat is een stuk beter voor de leesbaarheid.

[ Voor 57% gewijzigd door rens-br op 22-08-2019 20:45 ]

• poppymieke
ok, Doe ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@poppymieke gefeliciteerd.

Als je overigens geen spraakassistent kiest bij de instellingen, werkt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poppymieke
Dank je wel:) !
En nee, even getest maar dat verandert niks.

Enkele uren later ondertussen: ik ontdek nu dat mijn microfoon niet (meer) werkt als ik naar mobiele nummers bel. Als ik naar vaste nummers bel, doet hij het wel nog.
Enkele dagen geleden werkte dat nog wel zoals het hoort...
Ik denk dat ik dan maar de fabrieksinstellingen ga resetten, dik tegen mijn zin want dan moet ik weer alles herinstalleren en ik ben het echt kotsbeu om met die foon bezig te zijn ondertussen.
Maar ik vrees dat er niks anders opzit want anders zal het terug binnen doen worden...

Wat denken jullie ? Tips iemand?

Nog enkele uren later: Yep, dat wordt binnen doen. Ook na een reset naar de fabrieksinstellingen blijft hij dezelfde problemen hebben. Ik kon trouwens ook geen backup naar mijn google drive maken... Gelukkig stond de backup van voor ik hem binnen bracht er wel nog op.

[ Voor 99% gewijzigd door poppymieke op 24-08-2019 01:14 . Reden: extra vaststelling van probleem ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poppymieke
Update: voor al diegenen die hetzelfde probleem ervaren met hun smartphone, even verslag uitbrengen hoe het verder is gelopen. Ik heb namelijk veel tijd gestoken in het uitzoeken wat er aan de hand was terwijl dat een technisch probleem bleek te zijn.... En spoiler: het is nog steeds niet in orde .....

Ik heb mijn toestel binnen gedaan omdat het na reparatie van een ander mankement terug was gekomen met een microfoon die niet meer werkte. De herstelling van de usb-laadpoort waarvoor hij binnen was, was bovendien ook niet erg goed gedaan want dat poortje zit nu erg los in mijn smartphone.

Gisteren ben ik mijn hersteld toestel terug gaan halen. Ik heb alle functies getest en het microfoonprobleem bleek opgelost.
Echter ....
... Nu werkt de zaklamp/flits niet meer en de vingerafdrukfunctie is gewoon niet meer aangesloten want die vind ik niet meer terug in mijn instellingen en kan ik dus ook niet meer instellen.
Het wankel usb-laadpoortje is bovendien nog altijd wankel.

Maw: ik doe hem morgen voor de derde keer weer binnen en begin me ernstige vragen te stellen bij de kwaliteit van de hersteldienst van nokia. Het lijkt wel of ze daar gewoon iedereen een andere smartphone teruggegeven met een ander probleem ipv hem echt te herstellen... Ik krijg hem namelijk elke keer terug met een ander probleem.... .

Nog iemand al ervaringen gehad met herstellingen van een nokia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poppymieke
Laatste update: Ik krijg een tegoedbon want blijkbaar is hij niet meer te repareren. En ik heb na deze ervaring geen vertrouwen meer in Nokia dus ik vervang hem door een samsung.
Pagina: 1