mwoah kritisch zijn is goed, maar je kan ook doorslaan.
Ik denk dat je niet wil weten hoe je ruwbouw er uit ziet. Zoveel details worden daar gelaten zoals het is. Want er komt toch nog een cosmetische laag overheen.
Als overal een microscoop wordt opgelegd vindt je altijd wel wat en wordt de bouw onbetaalbaar,
Zeker als je het hoekwerk er bij pakt. Er komt een nette kit rand, wat is dan het probleem??
Kortom als je problemen zoekt vind je ook problemen.
Terugkomend op je begin vraag. Ik zou kijken wat de zicht velden zijn.
Je komt het wc ruimte in en tegen welke tegels kijk je aan?
Je zit op de pot te kakken en tegen welke tegels kijk je aan?
Als deze acceptabel zijn, en de slechte tegels zitten in zicht velden waar je niet kijkt. b.v. links onderin bij de aansluiting van de pot, dan zou ik er niets van zeggen.
En ook al zitten ze in het zicht veld. Ik heb nog nooit een badkamer foutloos betegeld gezien. Ik kan altijd wel voegen en naden vinden, die ik anders had gedaan. Maar niemand die het ziet.
De graadmeter zal zijn, een paar mensen de wc ruimte laten bewonderen en vragen of ze iets opvalt. Dat geeft genoeg indicatie. Waarom? Persoonlijk is mij opgevallen dat ik als zelfklusser vaak (te) kritisch ben, en het acceptabele niveau al lang gepasseerd is en daardoor mijzelf veel werk op de hals haal.
[
Voor 23% gewijzigd door
barry86 op 22-08-2019 08:39
]