C schijf te vol voor Windows 10 update

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -World-
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-08 21:09
ik probeer win 7 naar windows 10 te updaten, maar ik loop tegen een probleem aan

Er stond dat ik 8 gb moest vrij maken, dat had ik gedaan en toen heb ik de Windows 10 installatie in gang gezet.
Toen het bijna klaar was, kreeg ik echter een error: Fix SAFE_OS phase error during Replicate_OC operation error

Wat het precies inhoudt weet ik niet, maar volgens een site kost windows10 20 gb
Maar ipv 8 gb vrije ruimte is het nu (na de mislukte installatie) weer 1 gb oid
Ik kan niet echt veel meer vinden om te verwijderen en te verplaatsen naar een andere schijf (het is volgens mij een SSD van 120 gb), hoe moet ik nu verder?

Ik weet ook niet welke bestanden ik kan verwijderen die zojuist geïnstalleerd zijn, ik wil niet per ongeluk iets verkeerds van windows verwijderen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

back-up maken van je foto's etc en w10 opnieuw instellen https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 later je foto's etc terugplaatsen. SSD partities dus wissen als dat wordt gevraagd

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -World-
Hackus schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:26:
back-up maken van je foto's etc en w10 opnieuw instellen https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 later je foto's etc terugplaatsen. SSD partities dus wissen als dat wordt gevraagd
ik zie nu dat het mogelijk ook kan mbv een dvd, verlies ik dan verder geen bestanden van de pc?

(ik weet overigens nog niet of ik momenteel een geschikte dvd in huis heb)

[ Voor 8% gewijzigd door -World- op 21-08-2019 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:06

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

-World- schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:35:
[...]

ik zie nu dat het mogelijk ook kan mbv een dvd, verlies ik dan verder geen bestanden van de pc?

(ik weet overigens nog niet of ik momenteel een geschikte dvd in huis heb)
Hij is een beetje erg kort door de bocht met je, als je zijn optie gebruikt verlies je inderdaad alle persoonlijke data en programma's op de harde schijf (vandaar zijn opmerking over backup).

Een normale windows 7 installatie neemt bij lange na geen 120GB in, en als het alleen om windows zou gaan had je ruimte genoeg. Waarschijnlijk staan er dus nog heel veel meer bestanden op (zoals de genoemde programma's en persoonlijke documenten/foto's/muziek e.d.). Als je daar wat van kan kwijtspelen zou je genoeg ruimte kunnen creeëren, eventueel door wat zaken naar een externe schijf te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -World-
HTT-Thalan schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:43:
[...]

Hij is een beetje erg kort door de bocht met je, als je zijn optie gebruikt verlies je inderdaad alle persoonlijke data en programma's op de harde schijf (vandaar zijn opmerking over backup).

Een normale windows 7 installatie neemt bij lange na geen 120GB in, en als het alleen om windows zou gaan had je ruimte genoeg. Waarschijnlijk staan er dus nog heel veel meer bestanden op (zoals de genoemde programma's en persoonlijke documenten/foto's/muziek e.d.). Als je daar wat van kan kwijtspelen zou je genoeg ruimte kunnen creeëren, eventueel door wat zaken naar een externe schijf te verplaatsen.
ja ik heb al vrij veel verwijderd een paar keer (heb de installatie namelijk enkele keren opnieuw geprobeerd uit te voeren en er is steeds weer zo'n 7 gb bij gekomen daardoor 8)7 )

in de map gebruiker zit nog zo'n 28 gb, kan ik zomaar alles daar kopiëren naar een andere schijf en verwijderen? er zitten ook dingen bij zoals bureaublad

ik durf niet zo maar alles te verwijderen want er staan ook belangrijke bestanden in van het bedrijf van familieleden

een aantal mappen kan ik niet openen, for some reason zit daar een slotje op

[ Voor 8% gewijzigd door -World- op 21-08-2019 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -World-
In een filmpje klikt iemand op de C schijf > eigenschappen > dit station comprimeren om ruimte te maken

Kan ik dit doen zonder dat ik bestanden verlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Gebruikers map 28GB, dan is Windows7 90GB?!?
Nou dat is mij nooit gelukt. Ik zit op 6GB ofzo.
Waarschijnlijk heb je een berg windows rollback data en/of de bekende corrupte data store.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -World-
DJMaze schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 20:57:
Gebruikers map 28GB, dan is Windows7 90GB?!?
Nou dat is mij nooit gelukt. Ik zit op 6GB ofzo.
Waarschijnlijk heb je een berg windows rollback data en/of de bekende corrupte data store.
het is een beetje een doolhof, bepaalde mensen hebben andere personen back-ups laten maken etc. en bestanden van vorige computers erop laten zetten, dus er zal idd wel meer op staan in andere mappen, maar ik kan ook niet alles openen (wie wel, vraag ik me af, want je kunt ook geen wachtwoord invullen maar goed).

er is in ieder geval waarschijnlijk 2x ofzo opnieuw dezelfde 7 GB aan windows bij gekomen

kan ik de c schijf comprimeren of is dat 'schadelijk' behalve dat het langer duurt om bestanden te openen (als het genoeg GB opruimt ten minste ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
-World- schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:53:
[...]
in de map gebruiker zit nog zo'n 28 gb, kan ik zomaar alles daar kopiëren naar een andere schijf en verwijderen? er zitten ook dingen bij zoals bureaublad

ik durf niet zo maar alles te verwijderen want er staan ook belangrijke bestanden in van het bedrijf van familieleden
Dan mag ik sowieso hopen dat je dat spul al ergens anders hebt staan. Voor alles wat belangrijk is zou ik toch zeker 2 backups willen hebben. Misschien een goed moment om dit te regelen, je SSD kan ook morgen kapot zijn en dan is het echt weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:54

DarkSide

theres no place like ::1

Voordat je gaat beginnen aan upgraden naar W10 zou ik toch eens je belangrijke data veilig stellen!

Het is nu een warboel met meerdere accounts zo te zien. En geen "hoofd" gebruiker die overal bij kan.

zou overal een "take owner" doen. zodat je bij alle data kan.
En die veilig stellen voordat je ook maar iets anders doet.
Het hebben van backups is sowieso verstandig. En als ik het zo lees staat er genoeg belangrijks op, waar je geen idee van hebt.

Als je dat gedaan hebt. Dan kun je gerust gaan klooien, formatteren, weggooien, comprimeren etc.
Want je hebt de data veilig gesteld.

Al zou ik beginnen met een clean install. En meteen een betere, duidelijkere, indeling van je (belangrijke) data.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1