Ipad vergrendeld, welke opties heb ik nog

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 17:28
Dag mensen,

Ik ben op dit moment even bij mijn moeder welke een een ipad heeft van zo'n 5 a 6 jaar oud.
Nu heeft mijn nichtje eerder vandaag met de betreffende ipad gespeeld en is deze op de 1 of andere manier in een vergrendel modus geschoten.

Als ik de ipad herstart krijg ik een vergelijkbaar scherm te zien zoals je dat krijgt bij het opnieuw instellen van een ipad met uiteindelijk een scherm waar ik moet inloggen met een icloud account en wachtwoord welke gekoppeld zijn aan het apparaat.

Nu is het spijtig genoeg het verhaal dat de ipad oorspronkelijk van mijn vader was welke in december 2015 is overleden maar de ipad staat zover ik kan zien nog aan een icloud account gekoppeld welke van mijn vader is/was.

Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd van inlog namen die mijn vader veel gebruikte maar helaas zonder resultaat.

Ook heb ik geprobeerd het account op te vragen via de website van apple maar ook daar geen resultaten op de account namen die mijn vader veel gebruikte.

Zijn er nog opties die ik over het hoofd zie om de ipad weer bruikbaar te maken voor mijn moeder of is het over en uit. ze zit er behoorlijk over in ook vanwege foto's, filmpjes en andere herinneringen aan mijn vader die nog gekoppeld zijn aan de ipad in kwestie.

Alvast dank voor jullie hulp en reacties!

mvg Mr.Whitewolf88

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Met de originele aankoopbon aankloppen bij Apple is eigenlijk de enigste weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-09 12:21
Ik weet niet precies hoe het zit hoor, maar heb je toegang tot zijn email adressen? Kan je dan niet aangeven dat je je wachtwoord vergeten bent oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
Vorkie schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:00:
Met de originele aankoopbon aankloppen bij Apple is eigenlijk de enigste weg.
Daar was ik al een beetje bang voor, mijn moeder is druk aan het zoeken maar ik ben bang dat ze deze niet meer heeft gezien de ouderdom van de ipad.
WEBGAMING schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:02:
Ik weet niet precies hoe het zit hoor, maar heb je toegang tot zijn email adressen? Kan je dan niet aangeven dat je je wachtwoord vergeten bent oid?
Mijn ouders gebruikten een gezamenlijk mail adres maar de iPad lijkt te zijn gekoppeld aan het werkmail adres van mijn vader, dat account is na het overlijden offline gehaald door de werkgever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
@Mr.Whitewolf88 je zou eventueel de werkgever kunnen vragen om zijn mailaccount kort online te brengen voor een wachtwoord reset?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Misschien kan je die overhalen om het mail adres nog 1x een dagje online te zetten? Zal wel een gedoe worden waarschijnlijk.

@Vorkie Tegelijk :>

Maar andere oplossingen worden waarschijnlijk ook een gedoe. Het is natuurlijk niet voor niets zo dichtgetimmerd. ;)

Is hij online besteld? Even inloggen op de website waar hij besteld is, en naar de bon zoeken, staan meestal ook op de site. Als jullie nog weten hoe dat zat natuurlijk.

[ Voor 29% gewijzigd door WEBGAMING op 21-08-2019 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
@Vorkie @WEBGAMING

Heb ik inderdaad ook even over nagedacht maar denken jullie dat ze daar nog een archief van hebben? Mijn pa is in 2015 overleden en ik schat dat de iPad ergens uit 2013 komt.

Bij mijn eigen werkgever worden archieven van oud werknemers in ieder geval niet zolang bewaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht is het simpelweg tijd voor een nieuwe? Pick your battles..

Edit: helemaal over de foto’s heen gelezen. Excuses.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2019 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:14:
Wellicht is het simpelweg tijd voor een nieuwe? Pick your battles..
Ik denk dat het vooral om de bestanden gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Laat maar, verkeerd begrepen. :z

(En ook dubbel! Foei foei)

[ Voor 89% gewijzigd door WEBGAMING op 21-08-2019 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Mr.Whitewolf88 iCLoud-lock ?

vergrendeld is wat anders dan iCloud-lock https://support.apple.com/nl-nl/HT204306

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
Ik rij nu naar huis en heb de iPad even meegenomen, zal straks even een foto maken van het betreffende scherm als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Mr.Whitewolf88 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:13:
@Vorkie @WEBGAMING

Heb ik inderdaad ook even over nagedacht maar denken jullie dat ze daar nog een archief van hebben? Mijn pa is in 2015 overleden en ik schat dat de iPad ergens uit 2013 komt.

Bij mijn eigen werkgever worden archieven van oud werknemers in ieder geval niet zolang bewaard :)
Niet perse als archief, maar alleen het mailadres actief maken, reset aanvragen, mail komt binnen, jij voert reset uit, logt in, veranderd het mailadres etc etc :-)

Het is in ieder geval 1 van de 2 mogelijkheden om je foto;s etc terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
@Hackus dit is het scherm waar ik niet langskom.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/yz8qxry66vy5h.jpg

@Vorkie ah op die fiets, dat is zeker een goede optie.
Ik zal morgen even bellen met de IT afdeling van mijn vader zijn oude werkgever en vragen of dit mogelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

kun je in iTunes of iCLoud ?
daar het apparaat uit het account halen, zoek mijn iPad staat aan en dan krijg je dit activeringsslot.
als je het e-mailadres weet waar het Apple-ID aan zit, kun je je ww herstellen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:30
Toevallig geen oude pc of laptop van je vader waarop die zijn gegevens heeft opgeslagen? Zelfs met bon vraag ik me af wat Apple voor je kan doen.

[ Voor 24% gewijzigd door NotSoSteady op 21-08-2019 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:59

FreakNL

Well do ya punk?

Je hebt inderdaad niks aan een archief, ze moeten bij de oude werkgever het email adres weer in de lucht brengen en jou tijdelijk toegang geven of de mails doorsturen.

Is een klusje van niks maar Ze moeten we in de meewerk modus zitten. Neem contact met ze op en geef aan dat je zelfs het eventuele werkloon wil vergoeden (dan stel jij je iig flexibel op). Als het een bedrijf is met het hart op de juiste plek zullen ze meewerken.

/edit
Als ik echter je screenshot bekijk lijkt hij gekoppeld aan een @icloud.com adres, dat zal niet van de oude werkgever zijn? Wellicht dat het recover email adres wel van de oude werkgever is?

[ Voor 18% gewijzigd door FreakNL op 21-08-2019 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:24
Is het geen icloud account? Op de foto staat j*****@cloud.com.

Lijkt me sterk dat dat een werkmail is.

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
het mail adres waar het apple id aan gekoppeld lijkt te zijn ziet er als volgt uit: j•••••@i•••••.com.

Ik ben bang dat dit toch niet het werkmail adres is geweest ( dit zou anders moeten eindigen op een @v*** of @g*** ) maar ga voor de zekerheid toch even met ze bellen morgen, zijn zeker mensen met het hart op de goede plek dus als ze het herkennen zullen ze zeker meehelpen :)

zou aan de andere kant wel vreemd zijn aangezien mijn ouders al ik weet niet hoelang een gezamenlijk mail adres gebruiken wat gewoon een @ hotmail account betreft.

Tot dusver wel allemaal super bedankt voor het meedenken!!

Edit: nog even het screenshot erbij:
Afbeeldingslocatie: https://cdn1.imggmi.com/uploads/2019/8/21/b2cc520a2119e7b155f53a8b8e65e339-full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Mr.Whitewolf88 op 21-08-2019 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
https://support.apple.com/nl-nl/HT201354

Is een link dat je helpt vergeten passwords te resetten. Kan je niet in je eigen mail zoeken naar mail van dat icloud account? Of op andere devices kijken. Die ipad moet op een laptop of pc geactiveerd zijn. Staat daar itunes op? Grote kans dat die ook gekoppeld is aan dat account.

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YRH
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10:17

YRH

Mr.Whitewolf88 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 20:53:
het mail adres waar het apple id aan gekoppeld lijkt te zijn ziet er als volgt uit: j•••••@i•••••.com.

Ik ben bang dat dit toch niet het werkmail adres is geweest ( dit zou anders moeten eindigen op een @v*** of @g*** ) maar ga voor de zekerheid toch even met ze bellen morgen, zijn zeker mensen met het hart op de goede plek dus als ze het herkennen zullen ze zeker meehelpen :)

zou aan de andere kant wel vreemd zijn aangezien mijn ouders al ik weet niet hoelang een gezamenlijk mail adres gebruiken wat gewoon een @ hotmail account betreft.

Tot dusver wel allemaal super bedankt voor het meedenken!!
Op de foto van het scherm staat @icloud.com ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
YRH schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 20:59:
[...]

Op de foto van het scherm staat @icloud.com ?
Ik denk dat hij het heeft over het e-mailadres om iCloud te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
Even het screenshot toegevoegd in mijn post hierboven, ipad heb ik al aangesloten op de ( enige ) laptop in huis bij mijn moeder.
Stond wel itunes op maar niet meer ingelogd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Mr.Whitewolf88 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 21:02:
Even het screenshot toegevoegd in mijn post hierboven, ipad heb ik al aangesloten op de ( enige ) laptop in huis bij mijn moeder.
Stond wel itunes op maar niet meer ingelogd :/
Heb je iCloud.com ook al eens geopend? Misschien heeft hij wel zijn gegevens opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
Of zoek in het gezamenlijke email account van je ouders naar mails afkomstig van *@icloud.com

Levert https://iforgot.apple.com/appleid#!&section=appleid niets op?

Zegt die j xxxxx je niets? Voornaam/achternaam? Misschien account van iemand die het voor hem heeft ingericht? (Buurjongen, neefje etc)

[ Voor 53% gewijzigd door Donaldinho op 21-08-2019 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
NotSoSteady schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 21:03:
[...]

Heb je iCloud.com ook al eens geopend? Misschien heeft hij wel zijn gegevens opgeslagen.
Gedaan maar helaas.
Donaldinho schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 21:06:
Of zoek in het gezamenlijke email account van je ouders naar mails afkomstig van *@icloud.com
Gezocht op icloud, apple, ipad, tablet ect maar het enige resultaat wat in die mailbox naar voren kwam was een survey van Apple.

en ww reset dus geprobeerd maar die mail wordt dus naar het j•••••@i•••••.com adres verzonden, ook ipv daarvan geprobeerd de geheime vragen te beantwoorden maar de eerste auto van mijn pa was blijkbaar toch niet een Renault 4 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09:46
heb je trouwens al eens wat gewoon gegokt? Het zijn 6 cijfers,

(oud) telefoonnummer
geboortedatum van je vader of naasten
cijfers bankrekening

Je vader moet iets ingevuld hebben wst hij kon onthouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
Mr.Whitewolf88 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 21:16:
[...]

de eerste auto van mijn pa was blijkbaar toch niet een Renault 4 :o
Lijkt me kwestie van navragen. Aan je moeder? :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Mr.Whitewolf88 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 21:16:
[...]

Gedaan maar helaas.

[...]

Gezocht op icloud, apple, ipad, tablet ect maar het enige resultaat wat in die mailbox naar voren kwam was een survey van Apple.

en ww reset dus geprobeerd maar die mail wordt dus naar het j•••••@i•••••.com adres verzonden, ook ipv daarvan geprobeerd de geheime vragen te beantwoorden maar de eerste auto van mijn pa was blijkbaar toch niet een Renault 4 :o
Gezellig even foto's van vroeger bekijken? Even wat familie vragen?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
Donaldinho schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 21:18:
[...]

Lijkt me kwestie van navragen. Aan je moeder? :0
Die heb ik natuurlijk als eerste gebeld, was ook haar gok.
AW_Bos schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 21:20:
[...]

Gezellig even foto's van vroeger bekijken? Even wat familie vragen?
Op de foto's is het dus ook een Renault 4 :( maar even zonder gekheid, hij kan natuurlijk gewoon iets randoms hebben ingevuld wat ik eigenlijk ook denk mijn vader kennende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Kan ook zijn dat hij een spatie mist (Renault4), of dat het R4 is, zoals het vroeger ook wel eens heette.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
Of alleen renault. Of een bijnaam voor die auto. Of het kenteken?

Volgens mij kan je als je het nog een keer probeert weleens andere vragen krijgen. Herinner me dat ik ook ooit zo verder gekomen ben.

Misschien een global find op zijn pc naar het woord icloud? Genoeg mensen die zulke spullen in een documentje zetten.

[ Voor 90% gewijzigd door Donaldinho op 21-08-2019 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Heb je apple al eens gebeld? Ik heb ze wel eens aan de lijn gehad voor een ogenschijnlijk onoplosbaar probleem (ook wachtwoord gerelateerd) en ze waren bijzonder coöperatief..

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:03
Ik heb de eerste pagina gelezen van dit probleem, mogelijk heeft de werkgever een catch ingesteld op een van hun mailadressen. Indien er een mail verstuurd wordt naar @werkgever.nl en dat mailadres bestaat niet meer, dan vangt een andere mailbox deze mail op.

Is het Apple Id niet op een ander apparaat in gebruik? iphone, of mac?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
Even een update:

- contact gehad met de IT afdeling van mijn vader zijn oude werkgever, blijkt helaas niet om het betreffende mail adres te gaan, ze hebben de boel even online gezet maar geen resultaat
- Nog even flink zitten gokken op wachtwoorden en de eventuele antwoorden op de geheime vragen maar ook geen succes.
- De laptop nog even binnenstebuiten gekeerd opzoek naar documenten waar iets in te vinden zou kunnen zijn maar ook daar noppes nada
- Andere Apple producten zijn niet in huis dus daar kunnen we helaas ook geen oplossing in zoeken

Laatste kans is inderdaad contact te zoeken met Apple om te kijken of zij hierin nog iets kunnen/willen doen, eventueel kan ik de overlijdensakte overleggen als bewijs dat het account van mijn vader was.

Wel wil ik voor nu iedereen danken voor de tips, hulp en ideeën tot dusver d:)b

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:17
Wellicht een long shot: Ik heb ook een xxx@icloud.com adres maar op icloud.com log ik met mijn xxx@hotmail.com adres. Dit staat dus los van elkaar. Deze staat ook als backup ingesteld samen met een telefoonnummer en nog een ander mail adres.

Heb je nog andere Apple apparaten (iphones/ipod touch) bij je moeder? van je vader? Zijn die wel ingelogd op dit account? Wellicht kan je de iPad via die weg ontgrendelen

[ Voor 3% gewijzigd door MR.Harok op 22-08-2019 14:20 ]

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
@Mr.Whitewolf88 er zijn ook bedrijfjes die claimen een iCloud gelockte iPad te kunnen recoveren. Weet niet zeker of die om een aankoopbewijs vragen. En het blijft natuurlijk altijd de vraag hoe goed ze te vertrouwen zijn.
Pagina: 1