Beeldkwaliteit Quadro/GeForce

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• *discostar*
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Goeiesmorgens allemaal,

Ik heb een al een tijdje een Quadro op de plank liggen, maar had nog geen AGP in mijn compu (gouwe ouwe PPRO ;)) Nu werkte ik met een FireGL 1000 op een IIyama 510 22" op 1600*1200 75HZ. Prime - Perfect - Super beeld!

Nu is afgelopen vrijdag mijn A7V binnen gekomen, en was het dus tijd om die Quadro te monteren. Ik werk nu op 1600*1200 100hz, en het beeld is bagger!!! Overal schaduw, onscherp in de hoeken, flets.. kortom ben er niet echt blij mee. Heb vervolgens getest op Iiyama 17" en een Nec 21" ... zelfde resultaat.

Nu vroeg ik mij af of er mensen zijn die ook zo'n ervaring hebben en/of Quadro-GeForce nu echt zoveel slechter in beeld kwaliteit zijn dan andere kaarten...??

Bedankt voor de tips vast!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Het enige wat ik weet van de Quadro was dat de drivers aan het begin nogal bagger waren, slechte beeldkwaliteit, onnauwkeurige rendering. Ik weet niet welke drivers je gebruikt, maar probeer het eens met de meest recente.
Btw: wat heb je voor dat kaartje betaald als ik vragen mag?? Zelf ben ik ook nog steeds op zoek naar een kaart voor in mijn nieuw te bouwen systeem (Dual PIII 700+, 256Mb etc.)

Dex

P.S. Ik ben nu nog de trotse bezitter van zo'n gouwe ouwe PPRO :) i.c.m. met een Fire GL 1000. Prima systeem...loopt nog redelijk mee. Maar een sneller systeem is nu toch wel gewenst na 4 jaar :)

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• *discostar*
  • Niet online
Ehh zit nu op m'n werk dus ik heb niet alle details in de buurt..maar ik zal het proberen.

Heb op het moment alleen Win98se draaien(win2k komt er vanavond aan), met de laatste Nvidia detonator 2 drivers(voor gamen). De bios is ook geflashed naar de laatste versie, dit maakte nix uit. Het is trouwens op alle resoluties slecht, heb de kaart ook geprobeerd in een PII300 met winnt4 en de Elsa drivers.

Ga denk ik maar met Elsa bellen, of dit normaal is.

Die Quadro heb ik in de USA gekocht in Maart voor $620, en vervolgens onschuldig gekeken bij de douane op schiphol... ;)

De 3D is trouwens ultimate in Max/Mechanical desktop! Niet te vergelijken met FireGl 1000
Daarom is het ook jammer dat het beeld zo k*t is.

Wat betreft die PPro, dat wordt nu een servertje. Dit is echt de beste investering ooit geweest! Na 4-5jaar nog steeds acceptabel draaien!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
De GeForce staat bekend om zijn belabberde 2D kwaliteit, vooral voor de meer kritische mensen. Aangezien de Quadro en de GeForce exact dezelfde chip zijn (bij de Quadro worden door het bios alleen de extra functies 'unlocked' --> je kunt een GeForce zelfs omsolderen tot Quadro) heeft de Quadro dus dezelfde belabberde 2D kwaliteit (merk je helemaal als je in zo'n hoge resolutie draait). Waarschijnlijk is er dus niets aan te doen ...

Oh je kunt (mocht je dat nog niet doen) wel beter een BNC-VGA kabel gebruiken ipv de standaard kabel ... maar die zul je vast al gebruiken met een 21" Iiyama :) .

PC Specs

• *discostar*
  • Niet online
Ik heb inderdaad BNC, maar zie wat dat betref weinig verschil met d-sub..

Maar dat is mooi naatje, koop je een profi kaart(voor grafische toepassingen)geeft ie een low-budget beeld.... maar wel met 200fps!

Heeft iemand dan enig idee of die Quadro II beter zal zijn? Kortom is een Geforce II nu merkbaar verbeterd?

Thanx

Verwijderd

Kan me niet voorstellen dat een Quadro standaard zo'n slecht beeld geeft als hierboven beschreven wordt. Moet toch een exemplarisch geval of driverkwestie zijn. Als de beeldkwaliteit standaard zo slecht zou zijn dan hadden we dit toch in al die reviews wel gehoord in vergelijking met andere pro-kaarten? Mijn ErazorX doet het prima met mijn Iiyama Vision Master Pro 510 22". En dat is in feite dezelfde kaart.

Verwijderd

Ik heb hier en daar van wat mensen dat GeForce 2 GTS kaarten problemen hebben met Trinitron (en dergelijke, bv. Diamondtron) maar ik heb dat nog nooit over de GeForce/Quadro gehoord.

Lijkt me een explemplarische fout, misschien ruilen?

• edward2
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Is het niet zo dat de 2/3d kale beeldkwaliteit, dus zonder 3d features) afhankelijk is van de gebruikte filters op de kaart en niet alleen afhankelijk is van de renderchip, dit heb ik eens gelezen maar weet het niet zeker.
Wat ik wel zeker weet is dat m'n GeForce2 (Hercules) in 2d vanaf 1280x1024x32 85 hz best wel wazig begint te worden terwijl de G400 van Matrox die ik vroeger had, dit beter deed.

Niet op voorraad.

Pagina: 1