Toon posts:

AMD PC met 700 euro budget exclusief Grafische Kaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ducatii
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 05-12 20:59
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Web surfen, films kijken en lichte games zoals Overwatch, WoW, LoL e.d. Dit gaat op een 1080p 144hz VA monitor

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

700 voor enkel de pc exclusief grafische kaart. Die ga ik tweedehands aanschaffen. Wordt waarschijnlijk een 1660.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

AOC C24G1 1080p 144hz VA paneel.
Logitech MX518 muis
Razer Ultimate Widow Keyboard
Logitech G430 Headset

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
[i]Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.[/i

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 344,-€ 344,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 74,90€ 74,90
1BehuizingenFractal Design Define S€ 77,44€ 77,44
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C19D-16GVRB€ 95,95€ 95,95
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 64,95€ 64,95
1Solid state drivesIntel 660p 512GB€ 60,96€ 60,96
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 718,20

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Enkel AMD i.v.m. prijs/kwaliteit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Nee.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Niet van toepassing.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Is de Tomahawk beter t.o.v. de pro4? In welk aspect en wat raden jullie mij aan?
Zoek eigenlijk een moederbord van vergelijkbare kwaliteit als de pro4 met wifi. Heb echter geen verstand, mocht je een suggestie hebben dan hoor ik het graag.

Tevens is er de whisper 400 watt voeding. Zouden jullie die aanraden of toch de bitfenix?

Beste antwoord (via Ducatii op 23-08-2019 17:06)

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

3600 Ram kun je niet hoog gebruiken op Asrock bordje. deze werkt prima bij AsRock pricewatch: Kingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/16 Maar je kast is ATX, dus waarom geen ATX MB als Tomahawk MAX(MAX behoeft geen update voor Zen2)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

3600 Ram kun je niet hoog gebruiken op Asrock bordje. deze werkt prima bij AsRock pricewatch: Kingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/16 Maar je kast is ATX, dus waarom geen ATX MB als Tomahawk MAX(MAX behoeft geen update voor Zen2)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Ducatii
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 344,-€ 344,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 109,-€ 109,-
1BehuizingenFractal Design Define S - Window€ 79,-€ 79,-
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/16€ 89,99€ 89,99
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 64,95€ 64,95
1Solid state drivesIntel 660p 512GB€ 60,96€ 60,96
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 747,90

De B450M pro4 vervangen met de tomahawk max r
en andere ram geheugen (3200 ipv 3600) op aanraden van hackus. Tevens voor de case met glas gegaan ivm beschikbaarheid op megekko.

Andere suggesties mbt de build?

• Riddled
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 09-10 19:03
pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT Ballistix BLS2K8G4D30AESBK overklokken tot 3600MHz en je hebt meer voor minder geld.

Zou een 3600 ook niet beter zijn? Voor hetgeen je opnoemt is een 3700X beetje overkill. Verschil kan je in een betere GPU of grotere SSD steken.

• Ducatii
Riddled schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 22:35:
pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT Ballistix BLS2K8G4D30AESBK overklokken tot 3600MHz en je hebt meer voor minder geld.

Zou een 3600 ook niet beter zijn? Voor hetgeen je opnoemt is een 3700X beetje overkill. Verschil kan je in een betere GPU of grotere SSD steken.
Ik ben niet zo van het overclocken, dus dat laat ik liever achterwege. Vandaar de keuze, op advies van @hackus, op 3200 mhz ram.

Ik ben gek op CPU overkill. Ondanks dat de 3700x inderdaad overkill is voor mijn doel, ben ik bereid net iets meer neer te leggen voor een cpu die langer meegaat.

Grotere SSD heb ik niet nodig, zal het toch nooit gebruiken. GPU heb ik al.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee