Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik zoek voor langere wandeltochten een rugzak met eenvoudige toegang tot de fotoapparatuur, genoeg ruimte voor ander spul en eventueel een statiefbevestiging.

Ik wil het de tas met name voor langere wandeltochten (evt ook fietstochten) in gebruiken. Ik heb me altijd aardig met (foto-)schoudertassen (evt met foto-insert) (en eventueel fietstassen) geredt (ook wel op langere wandelingen van tientallen km), maar ik vrees dat ik begin te merken dat ik een dagje ouder wordt. Daarnaast kan het met name op steile heuvels vaak ook erg onhandig zijn als net de schoudertas in de weg zit (al neem ik dan vaak een schoudertas die met een extra band enigszins op de rug kan worden gefixeerd)). Een zijtoegang lijkt me handig, maar of dat in de praktijk zo is heb ik nooit echt ervaren. De toegang tot het fotospul moet in ieder geval eenvoudiger zijn dan bij een normale compacte rugzak met bijvoorbeeld een losse camera-insert, als er een heupband is, is het wel fijn als die eventueel ook af te nemen is als hij niet nodig is, daarnaast is het fijn als de tas zelf ook wat compacter gemaakt kan als hij niet zo vol zit.

Wat ik zou willen meenemen is in iedergeval een of twee compacte bodies (denk aan Fuji X-Pro2 of Sony A7) met drie middelgrote (denk aan Fuji XF90) of 6 kleinere objectieven kwijt kunnen, naast nog wat filters, accu's (dus niet super veel), ik verwacht in ieder geval niet dat ik een enorm volume aan fotospul zou willen meenemen. Een handig bevestigingspunt voor een statief (bijvoorbeeld Gitzo Mountaineer 1-serie) zou ook zinvol kunnen zijn. Naast fotospul wil ik bijvoorbeeld regenkleding, warmere kleding, wat voedsel/drinken en wellicht ook eens wat meer mee willen nemen (en dan eventueel wat minder fotospul). Goede draagbaarheid is in ieder geval van belang.

Er is helaas een enorme hoeveelheid tassen op de markt heb ik gemerkt, die helaas niet altijd eenvoudig in vivo te bekijken en proberen zijn...

Tassen die me gezien mijn wensen wel geschikt zouden lijken (al zijn ze wellicht net wat aan de grote kant (wat betreft het fotogedeelte)) zijn:
Compagnon The Explorer +
Atlas Athlete Pack
Shimoda Explore 30
F-Stop Ajna
WANDRD PRVK
Maar er zijn zoals ik al aangaf zoveel producten op de markt, dat ik geloof ik door de bomen het bos niet meer zie ....

Alle reacties

• m3nt0s
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:30
Hoi Begintmeta,

Ik heb zelf een lowepro slingshot 300 wellicht is de opvolger hiervan voor jouw interessant. Genoeg plek voor foto materiaal. Extra opberg ruimte is wel wat beperkt aangezien het een echte camera tas is. Heb hier zelf een 7D met een 6 tal lenzen in zitten. statief steek ik door de lus aan de voorkant van de tas waardoor deze ook mee kan.
Draag comfort is super en via de sling functie ook handig lenzen wisselen. Voor slecht weer zit er ook nog een regenhoes bij.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:32

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Tassen die me gezien mijn wensen wel geschikt zouden lijken (al zijn ze wellicht net wat aan de grote kant (wat betreft het fotogedeelte)) zijn
Met de Ajna (heb ik) heb je daar geen last van. Je hebt een losse ICU er in dus als je gewoon een kleine koopt is er niks aan de hand. Houdt daar wel rekening mee dat er bij de tas geen ICU zit en je die los moet kopen.

Duur misschien maar ze zijn echt onverwoestbaar!

Als je CPS hebt krijg je er nog korting op ook ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Ventieldopje op 22-08-2019 18:34 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Ok, de Ajna blijft in ieder geval op de lijst staan dan, en ik zal ook nog eens serieus wat lowepro-rugzakken bekijken. Het bos wordt eigenlijk alleen maar groter... :+

F-stop en Shimoda hebben beide zo'n ICU-systeem, aan de ene kant lijkt me dat wel handig, maar wellicht ook weer iets met nadelen t.o.v. een geïntegreerd cameradeel.

Daarnaast is draagbaarheid ook lastig te beoordelen zonder een tas echt aan de tand te kunnen voelen. Hebben jullie met de bewuste tassen goede ervaringen, ook op langere voettochten, wat dat betreft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:54

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

begintmeta schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 20:11:
Bedankt voor de reacties.

Ok, de Ajna blijft in ieder geval op de lijst staan dan, en ik zal ook nog eens serieus wat lowepro-rugzakken bekijken. Het bos wordt eigenlijk alleen maar groter... :+

F-stop en Shimoda hebben beide zo'n ICU-systeem, aan de ene kant lijkt me dat wel handig, maar wellicht ook weer iets met nadelen t.o.v. een geïntegreerd cameradeel.

Daarnaast is draagbaarheid ook lastig te beoordelen zonder een tas echt aan de tand te kunnen voelen. Hebben jullie met de bewuste tassen goede ervaringen, ook op langere voettochten, wat dat betreft?
F-stop is wat dat betreft wel echt goed. O.a. youtuber Thomas Heaton vertelt wel over zijn zoektocht naar een goede rugzak (voor langere hikes) en komt ook uit bij F-stop. Ikzelf heb ook een F-stop die goed bevalt.
Van Thomas vind je zijn goede review hier: YouTube: Finally A Camera Bag That Does Everything

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:32

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

begintmeta schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 20:11:

[...]

Ik zou niet weten welke nadelen? Imho is zo'n type tas met vast gedeelte best achterhaald. Het is even stevig en je kan de ICU zo wisselen bijv als je twee sets hebt. Ook als je nu veel spullen hebt en lichter wil gaan op een hike. Pak een kleine ICU en gebruik de rest van de ruimte voor andere dingen.

Ik heb er pas nog een festival mee gedaan en dat beviel uitstekend. Geen last van m'n rug oid :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 11:41

Korakal

Up up up!

Hmmm het eerste wat ik denk bij 'langere wandeltochten' is: voldoende ruimte voor kleding, eten, drinken en evt ander materiaal. Dan kom je over het algemeen niet heel best uit met een volledige camerarugzak.

Voor dagtochten/trekkings heb ik er uiteindelijk maar twee gevonden, beiden gehad, maar uiteindelijk tot een heel duidelijke conclusie gekomen.
Uiteindelijke keuze:
https://www.manfrotto.com...e-for-dslr-mb-or-bp-30bu/
En onderstaande heb ik weggedaan omdat het niet voldoende comfortabel was:
https://www.thinktankphoto.com/products/rotation180-panorama (overigens wel een chique tas hoor, maar haalt het niet bij de Manfrotto qua dragen).

Met de Manfrotto heb ik inmiddels de ervaring dat 4 weken dagelijks 6-10u ermee lopen prima uit te houden is, zowel qua draagcomfort als qua gear wat er mee kan. Als de ruimte voor de fotospullen niet voldoende groot is kun je evt nog extra pouches overwegen. Ik heb voor in het hoofdvak als extra soms wat gear in een wrap zitten.

Uiteindelijk denk ik dat je eerst moet bedenken wat je minimaal mee moet hebben tijdens het lopen/fietsen, want aan een 6e lens beginnen als je honger hebt is toch minder prettig dan gewoon voldoende eten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd...
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-04 13:01
Een paar jaar geleden een uitgebreide zoektocht gedaan naar de ideale foto rugzak, na rondlezen geconcludeerd dat iedereen zo zijn eigen hele specifieke wensen heeft voor een dergelijke rugzak.

Een aantal grotere overwegingen voor mij waren
-apparatuur, spullen, activiteiten en omstandigheden wijzigen in de loop der tijd (extra lenzen, nieuwe body, andere kleding, city trip of boswandeling, handbagage in vliegtuig etc): dus een flexibel in te delen tas die niet te krap bemeten is
-het fotograferen mag de rest van het gezin zo min mogelijk op houden, dus niet stoppen en tas op de grond om iets uit te graven, of iemand vragen het eruit te pakken: dus een tas die onder het lopen toegankelijk is
-niet neer hoeven zetten in nattigheid, blubber, viezigheid
-belasting over beide schouders en heup
-enigzins betaalbaar

Kleinere overwegingen
-bestand tegen een buitje
-apparatuur niet makkelijk achter je rug weg te stelen
-mogelijkheid drinkfles aan de buitenzijde

Uiteindelijk bij de Lowepro Flipside 400 AW (mk I) terecht gekomen
-binnenzijde met schotjes zelf in te delen, ruim genoeg voor wisselende gear (mirrorless + prime tot FF + 150-600)
-rugzak kan tijdens het lopen geopend worden door op de buik te draaien
-rugzak style met heupband
-redelijk geprijsd
-regenhoes
-apparatuur niet toegankelijk als de rugzak op de rug zit, ongezien stelen niet mogelijk
-2 drinkfles houders

Zie dat er inmiddels ook een Flipside trek serie is bijgekomen, wellicht ook een interessante optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:13
Ik weet niet of je al je gear erin krijgt, maar kijk vooral ook even naar de pricewatch: Lowepro Photo Sport BP 300 AW II Blauw. Heb zelf de 200 AW II (20 liter) en ik zweer erbij. Redelijk klein compartiment voor gear, maar zoveel ruimte voor dingen die eigenlijk tijdens een hike veel belangrijker zijn. Gisteren nog een alpine wandeling gedaan, ik heb er een lunch, vest, regenjas, 2L waterzak (heeft een speciaal compartiment daarvoor), EHBO kit en nog 2 0.8L flessen water met nog kleine andere spullen er redelijk makkelijk in gekregen, heb m zelfs nog wel eens voller gehad. Ik neem echter een lichte kit mee (Fuji X-T1 + handgrip + 18-55mm f/2.8-4 + 35mm f/2.0 + 4 batterijen) die prima in het cameravak past. De 300 (30L) heeft meer gear ruimte, maar ook niet oneindig veel. Maar draagt heerlijk, heeft een regenhoes en je kan zat dingen mee die ik harder nodig heb tijdens een hike dan een camera ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Micktator schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 08:17:
... Redelijk klein compartiment voor gear, maar zoveel ruimte voor dingen die eigenlijk tijdens een hike veel belangrijker zijn. ...
Dat is ook zo. Momenteel gebruik ik voor (doorgaans voor mij) fotospul meestal een schoudertas van 11l, met een insert voor de fotospullen daar is dan nog ruimte voor wat platte spullen en 0,7l-bidon water in.

Verder heb ik allerlei tassen, maar dus geen (foto)rugtassn. Weltwee deuter-rugzakken, 55l (veel te groot, gebruik ik nooit meer) en (veel) kleiner (~12l denk ikweet niet meer precies hoe groot, een oud ding). Omdat ik die deuter-rugzakken altijd prettig vond dragen en ze ook verder goed gemaakt zijn, vond ik de eerdergenoemde Compagnon-tas heel interessant.

Maar misschien kan ik beter bijvoorbeeld een tussenmaat nietfotorugzakrugzak (Deuter Futura Pro 36) proberen om te bouwen tot cameratas, met bijvoorbeeld een insertje in het onderste compartiment en ander spul (of minder gebruikt fotospul) nog bovenin. Alleen is 36l dan wel weer wat groot vermoedelijk, en het ondercompartiment wat te klein...

@Korakal die manfrotto ziet er trouwens ook heel interessant uit, eens kijken of ik die ergens in de buurt in het echt kan zien. Uiteindelijk moet maar niet in een keer de voor mij beste van alle tassen willen vinden, maar gewoon een tas die goed genoeg is en redelijk doet wat ik wil, comfortabel dragen, goede toegang tot de fotospullen en ruimte voor extra spul.

[ Voor 14% gewijzigd door begintmeta op 26-08-2019 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jur_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-04 21:42
Ik ben ook groot fan van de f-stop tassen en heb zowel een lotus (voor als ik veel mee wil nemen) als een dalston (voor kleinere selectie spul in de stad).

Toch heb ik voor een langere wandeltocht in de bergen bij een outdoorspeciaalzaak een specifieke wandelrugzak (Bach Shield) gekocht met nog betere steun en afstemming voor heup en schouders. Het ademt ook allemaal wat beter. Hier doe ik dan naast mijn wandel/trekking spullen een ICU in die ik normaal in de lotus gebruik (ICU Medium slope).

Voor een citytrip of fotovakantie met ov/auto is een f-stop Lotus echt prima, maar voor een wandeltocht door de bergen van een week of meer ben ik persoonlijk dus voor een nog net even betere tas. Het is maar hoeveel je er aan uit wil geven natuurlijk, maar dat waren mijn overwegingen. Ik gebruik alle drie de tassen dan ook nog steeds met veel plezier.

edit: kleine toevoeging: de f-stop lotus en bach shield hebben beide ook prima mogelijkheden voor gebruik van een waterzak/camelbak.
edit 2: de f-stop lotus is ook klein genoeg te maken dat hij als carry-on bagage altijd mee mag in het vliegtuig.

[ Voor 14% gewijzigd door Jur_ op 30-08-2019 15:00 ]

5D4 | 24-70 f/2.8L II | 85 f/1.4L IS | 100 f/2.8L IS | 135 f/2L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Jur_ schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:53:
...
Toch heb ik voor een langere wandeltocht in de bergen bij een outdoorspeciaalzaak een specifieke wandelrugzak (Bach Shield) gekocht met nog betere steun en afstemming voor heup en schouders. Het ademt ook allemaal wat beter. Hier doe ik dan naast mijn wandel/trekking spullen een ICU in die ik normaal in de lotus gebruik (ICU Medium slope).

Voor een citytrip of fotovakantie met ov/auto is een f-stop Lotus echt prima, maar voor een wandeltocht door de bergen van een week of meer ben ik persoonlijk dus voor een nog net even betere tas. Het is maar hoeveel je er aan uit wil geven natuurlijk, maar dat waren mijn overwegingen. Ik gebruik alle drie de tassen dan ook nog steeds met veel plezier.
...
Omdat het inderdaad voor langere wandeltochten is, ben ik nu dus toch ook eerder geneigd een normale wandelrugzak 'om te bouwen'. Voor kortere tochten red ik me nog prima met de schoudertas(sen). Korte orientatie op rugzakgebied bij een paar winkels hier in de buurt leverde geen (op het eerste gezicht) ideale rugzakken voor de 'ombouw) op, maar bijvoorbeeld die Deuter Futura Pro 36 was ook gewoon niet te vinden...

Heb je nog tips voor het gebruik van de wandelrugtas ook voor foto-doeleinden? Ik zat dus te denken de camera+essentieel spul ofwel in mijn holstertas (Miggö Stormproof) aan de rugzak te hangen en/of in bijvoorbeeld het ondervak van de genoemde rugzak te stoppen, maar ben benieuwd hoe je praktijkervaring is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jur_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-04 21:42
De f-stop tassen zijn natuurlijk zo gemaakt dat je de ICU gewoon in de tas kunt laten zitten en direct open kunt ritsen om lenzen of andere spullen te pakken/wisselen. Bij een 'normale' wandelrugzak zou ik kijken of je gewoon makkelijk de ICU er in zijn geheel uit kunt pakken (er zit een handvat aan de bovenkant).

Bij de wandelrugzakken zou ik toch al wel aanraden om ze in de winkel uit te proberen. Vaak kunnen ze er daar bovendien ook nog wel wat gewicht in doen om een idee te krijgen hoe de rugzak afgesteld kan worden en hoe dat voelt. Dus mijn tip zou zijn om eerst de ICU uit te zoeken waar je in kunt doen wat je mee wilt nemen aan fotografiespullen (min of meer met het gewicht en aantal liter van een wandelrugzak in gedachten) en deze dan mee te nemen naar een fysieke winkel als je rugzakken gaat bekijken.

Tijdens het wandelen deed ik soms alles in de rugzak en soms had ik de camera met mijn 24-70 aan een strap (Carry Speed pro mk III) als er een leuk stuk voorbij kwam. Ook had ik mijn statief aan de tas hangen voor de echt mooie uitzichten en als we even een stop maakten.

Misschien heb je er niks aan, maar mijn 2e tip zou eigenlijk ook zijn om zo veel mogelijk thuis te laten om het draagbaar te houden wanneer dat kan. Ik heb zelf één body + grip, 2 lenzen, een statief en wat ND filters meegenomen en dat was het. Voelt vooraf wat ongemakkelijk wellicht, maar voor elk ding dat je niet mee hoeft te nemen ben je jezelf wel dankbaar tijdens het lopen :D

Wat dat betreft is de grootte van je tas bepalen misschien nog wel het belangrijkste: Grote kans dat hoe groter de tas is die je uitzoekt, hoe meer je mee gaat sjouwen :+

5D4 | 24-70 f/2.8L II | 85 f/1.4L IS | 100 f/2.8L IS | 135 f/2L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51
Jur_ schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 17:38:
Misschien heb je er niks aan, maar mijn 2e tip zou eigenlijk ook zijn om zo veel mogelijk thuis te laten om het draagbaar te houden wanneer dat kan. Ik heb zelf één body + grip, 2 lenzen, een statief en wat ND filters meegenomen en dat was het. Voelt vooraf wat ongemakkelijk wellicht, maar voor elk ding dat je niet mee hoeft te nemen ben je jezelf wel dankbaar tijdens het lopen :D

Wat dat betreft is de grootte van je tas bepalen misschien nog wel het belangrijkste: Grote kans dat hoe groter de tas is die je uitzoekt, hoe meer je mee gaat sjouwen :+
Dit is ook mijn gedachte als ik dit allemaal lees.
TO wil drie tot zes lenzen meenemen en een statief en reservebatterijen en filters ... Het kan ook een goede oefening zijn om eens te kijken na een wandeltocht wat je niet hebt gebruikt, en wat je alleen maar hebt gebruikt omdat je het bij je had.
Creativiteit wordt gestimuleerd door beperkingen, niet door materiaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Tarquin schreef op woensdag 4 september 2019 @ 22:54:
...
TO wil drie tot zes lenzen meenemen en een statief en reservebatterijen en filters ... Het kan ook een goede oefening zijn om eens te kijken na een wandeltocht wat je niet hebt gebruikt, en wat je alleen maar hebt gebruikt omdat je het bij je had. ...
Klopt, maar dan moet ik het wel allemaal tenminste een keer mee kunnen nemen :P

Over het algemeen verwacht ik zeker niet meer dan drie lenzen mee te nemen (en dat zijn meestal geen bakbeesten, want die heb ik niet, alleen vrij compacte en lichte exemplaren (mijn zwaarste lens is de Fuji XF90, de lichtste de XF27). Een statief neem iik ook niet altijd mee, maar ik wil het wel mee kunnen nemen. Batterijen en filters nemen niet zoveel ruimte in en zijn ook niet zo zwaar. Noch zal ik die altijd meenemen. Maar soms wil ik misschien wel eens wat meer meenemen.

Juist omdat ik soms wel wat meer fotospul en soms wat minder mee wil kunnen nemen, lijkt me een primaire wandelrugzak waar cameraspul redelijk simpel bereikbaar in kan worden gestoken nu dus de beste oplossing. Heb echter nog steeds niet kunnen kijken, misschien dat het morgenavond lukt...

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51
ik vond de National Geographic A5290 wel cool. Echt duidelijk gemaakt voor fotografen, en bepaald niet je doorsnee foto ruzak.

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-05 10:24
Die A5290 is natuurlijk voor langere wandelingen met overige bagage, naast de kameraspullen, een heel oncomfortabele rugzak. Dat is echt een fotorugzak voor uitstapjes.

Ik zou bij Deuter of Osprey naar een passende rugzak kijken. Deze beide merken hebben een groot assortiment, zijn van hoge kwaliteit en niet al te duur, want vaak aanbiedingen duidelijk onder de adviesprijs.
Het draagcomfort zou ik bij langere draagtijden gewoon voorop stellen, en dan de rugzak met de fijnste indeling en bereikbaarheid van de inhoud kiezen.
Ikzelf heb een Osprey Atmos 50ag, omdat ik het ventilerende draagsysteem echt heerlijk vind. Deuter heeft met de Futura 50 een vergelijkbaar produkt. Eventueel iets kleiner of groter kiezen, al naargelang de bagagehoeveelheid.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Vanoverdegrens schreef op donderdag 5 september 2019 @ 17:28:
...
Ikzelf heb een Osprey Atmos 50ag, omdat ik het ventilerende draagsysteem echt heerlijk vind. Deuter heeft met de Futura 50 een vergelijkbaar produkt. Eventueel iets kleiner of groter kiezen, al naargelang de bagagehoeveelheid.
Misschien lukt het me om vanavond wat rugzakken te bekijken, Ik neig het meest naar de Deuter Futura Pro 36 zoals ik eerder had aangegeven, qua formaat en vanwege mijn Deuter-bias (daar moet ik misschien ook maar vanaf), ik hoop dat het (essentieelste) fotospul bijvoorbeeld in het ondervak kwijt te kunnen.

[ Voor 9% gewijzigd door begintmeta op 05-09-2019 17:34 ]

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-05 10:24
@begintmeta De Deuter Futura 36 is een prima rugzak. Daar maak je geen fout mee. Persoonlijk draag ik liever Osprey, maar dat is heel individueel. Naast de Atmos, is de Stratos 36 de tegenhanger van de Futura 36. De Talon is evt. een blik waard. Beide merken hebben zoveel modellen. Ik heb de Atmos 50 ag voor 135€ gekocht. Iedere € dubbel en dwars waard. Een onprettige rugzak stoort bij iedere stap, urenlang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik heb een tas. Het is uiteindelijk geen Deuter Futura Pro 36 geworden (noch een van de fototas-specifieke opties die ik had overwogen) Het ondervak van de Deuter-rugzak was toch wat klein.

Het is een Fjällräven Abisko Friluft 35 geworden. Zit prima, wel iets minder goed in te stellen voor mij dan de Deuter, maar heeft wel een rug-gaas, wat ik wel prettig vind. Verder een ver open te ritsen hoofdvak, wat prettig is om de Tenba insert die ik gebruik te bereiken (Tenba BYOB 10 voor camera+lens+accu's+oplader+riem of de Backpack-versie voor nog wat extra spul.

Al met al ben ik er wel blij mee, maar nog niet echt op de prof gesteld in de praktijk. Ik denk in ieder geval niet dat een foto-specifieke rugzak een betere keus was geweest voor mij.

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 01-12-2019 10:46 . Reden: Verschrikkelijke autocorrecties gecorrigeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:41

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Afgelopen week heeft mijn clikelite Probody Sport het laten afweten , waar ik wel echt een beetje van baal want het comfort was ongekend, meerdere dsgtochten in de alpen meegemaakt en zat qua comfort op gelijk niveau met een deuter futura 22.

Helaas dus in hetzelfde schuitje beland als de topic starter en ben dus ook dankbaar voor de suggesties. Aangezien ik op korte termijn wel een tas wilde hebben. Heb ik een Small Pro ICU besteld en de Bergans Skarstind 32 gekocht.
Aangezien de laatste hier nu volop in de aanbieding is en omgerekend voor 40 euro op het moment geen betere tas kan vinden denk ik. Ben benieuw hoe het gaat uitpakken met een normale tas en een ICU.

Ben ook benieuwd naar jouw ervaringen @begintmeta, al op de proef kunnen stellen?

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Pagina: 1