Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-05 14:30

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Gekozen om dit topic hier te plaatsen omdat ik sterk het vermoeden heb dat het ligt aan de TP-Link TL-WDR4300.

Probleem:
Skype for Business & MS Teams netwerk kwaliteit beroerd.

Situatie:
Als ik thuis werk dan merk ik dat mijn gesprek partners vaak wegvallen, hele woorden/zinnen. Ik heb geen klachten dat mijn stem wegvalt. Het verbindingsbalkje is dan ook rood.

Ik heb een 300/300 mbit Caiway glas verbinding en het maakt niet uit of ik met mijn Ubiquiti AP's connect, met de TP-Link AP of bedraad (op mijn TP-Link). Steeds weer ruk.

Bandbreedte is meer dan genoeg, latency is super en de testen die je in Skype kan doen werken ook perfect.
Ik snap het niet meer, vandaar mij post hier. Er is niets aan het downloaden of andere vreemde netwerk activiteit.

Al het andere werkt vlekkeloos, VPN, 10 verschillende RDP's, Documenten op O365/Teams.

Het maakt ook niet uit met wie ik Skype, relaties, team collega's ze vallen allemaal regelmatig weg.
Super irritant natuurlijk en ik hoop dat iemand mij een zetje in de juiste richting kan geven.

Wat zou dit kunnen zijn? QoS instellen heeft weinig nut denk omdat bandbreedte ruim voldoende is.
Ik heb het ook alleen op mijn thuis netwerk, nooit op een ander wifi.

[ Voor 3% gewijzigd door BeyondThunder op 21-08-2019 16:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjancopini
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09-04 21:22
@BeyondThunder Heb je toevallig al geprobeerd om de DNS aan te passen? In mijn ervaring is de DNS server van Caiway niet optimaal.
Heeft last van t zelfde euvel als Ziggo had/heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
8.8.8.8
8.8.4.4

Google DNS, heb ik al jaren ingesteld. Denk ook niet dat het een DNS issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 11:05

rally

Deyterra Consultancy

Kun je je router (tijdelijk) vervangen voor een andere om te testen?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 09:58

lier

MikroTik nerd

arjancopini schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 18:15:
@BeyondThunder Heb je toevallig al geprobeerd om de DNS aan te passen? In mijn ervaring is de DNS server van Caiway niet optimaal.
Heeft last van t zelfde euvel als Ziggo had/heeft.
Valt wel mee hoor (ook al gebruik ik zelf inderdaad ook alternatieve DNS servers). En Ziggo heeft er even last van gehad maar inmiddels werkt dat gelukkig ook weer goed. Maar de reden voor mijn reactie op jou is dat dit probleem helemaal niets met het probleem van de TS te maken. Dan zou het niet voorbehouden zijn aan Skype.

@BeyondThunder Welk glasmodem heb je? Kan er sprake zijn van dubbele NAT? En eens met @rally , gewoon met een fatsoenlijke router testen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De media in SfB/Teams is UDP verkeer, dus het is niet vreemd dat je met een ping of web verkeer niks merkt. Je router laat om 1 of andere reden UDP pakketjes vallen, mogelijk zitten er SIP ALG of SIP NAT opties in de weg, maar die zijn niet altijd te configureren op consumenten routers.
Ik zou eerst even rechtstreeks op de modem testen, is het dan opgelost dan zou ik een andere router aanschaffen. Deze gaat ook al weer 7 jaar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
@rally , @lier , @wagenveld , dank voor jullie reacties.
Hier was ik inderdaad al bang voor, ander router testen is ook het eerste wat ik dacht. Heb er helaas geen een liggen. Ik denk dat ik dan ga kijken naar Ubiquiti Unifi router, dan integreert dat mooi met de AP's.

En een test rechtstreeks op het modem is uiteraard ook een mooie test, echter is mij huis zo afhankelijk geworden van internet dat ik dit goed moet plannen ;-)
Pagina: 1