Vraag

• Rtje84
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 25-11 18:39
Dit zal wel een lastige vraag zijn om te kunnen beantwoorden, maar ik ga hem toch stellen.

Is er bij iemand iets bekend over de kwaliteit/kwetsbaarheid van samsung tv's vergeleken met andere merken? En dan met name de QLED schermen.

De reden dat ik dit vraag is dat ik nu een klein tijdje een beetje rond aan het kijken ben voor een nieuwe tv. Ik hou daarbij ook de tweedehands markt in de gaten, en wat mij dus heel erg opvalt is dat er op marktplaats heel veel samsung tv's worden aangeboden die een kapot scherm hebben. Vaak doet zo'n scherm het grotendeels nog, maar zitten er verticale strepen in van een centimeter of 10 breed en de volledige hoogte het scherm. Soms staat er dan bij dat iemand er iets te hard op gedrukt heeft of zoiets.

Dit zijn dus wel heel opvallend vaak samsungs, meestal qled schermen. Tot nu toe heb ik nog geen sony's of lg's voorbij zien komen met zo'n soort defect. Zou dit nou puur toeval zijn, of worden er VEEL meer samsungs verkocht waardoor het aantal met problemen ook gewoon hoger is, of zijn deze schermen gewoon zo kwetsbaar?

Ik ben geinterreseerd in 1 van de betere LCD tv's, en kom vooral uit op Sony en Samsung, maar hierdoor heb ik dus een beetje mijn vraagtekens bij de samsungs, terwijl ik het verder wel heel interresante tv's vind, die ik liever wel als optie zou hebben. Maar ik heb bijvoorbeeld wel een kat die bij een voetbalwedstrijd nog wel eens de bal of een speler denkt te kunnen grijpen.. dit is bij mijn 10 jaar oude lg geen enkel probleem, maar het zou niet leuk zijn als dat bij een nieuwe tv gelijk een kapot scherm zou veroorzaken. :F

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee