Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Winkel met persoonlijk advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Artefarct
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-03-2024
Ik wil graag een PC samenstellen, maar niet via het web. Weten jullie een winkel in de buurt van Den Haag waar ik terecht kan. Lekker ouderwets met iemand praten over mijn wensen, ipv lijstjes met componenten invullen waarbij je maar moet afwachten of het allemaal past.

Dank!

Alle reacties

• NightRaven88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-11 08:32
In plek van vragen stellen via het web op een forum kan je natuurlijk ook lekker ouderwets de straten van Den Haag afstruinen en zoeken naar een winkel. :P

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:04
Zijn er een paar; beste is even bellen en een afspraak maken dat je bij persoon X terecht kunt i.p.v. een nummertje trekken; krijg je tenminste een verkoper die de producten kent én de combinatie kan valideren.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-11 21:16

ikt

Gooi "Computer" in Google Maps en bezoek die winkeltjes?

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zou niet zo snel een PC in een willekeurige computerwinkel laten adviseren. Vul even de vragen in die je gekregen hebt, zodat er een lijstje samengesteld kan worden. Dan kun je hem nog altijd bij een lokale computerboer samen laten stellen. Maar het is vaak echt oppassen geblazen. Je krijgt vaak slecht advies. Zo heeft de PC van m'n vader een "750 Watt" MS-Tech. Raar genoeg doet die het al wel 8 jaar zonder problemen. Het is echter echt een heel slecht artikel.

• BKooij
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-08 23:31
Vroeger kon je nog wel eens langs bij een mycom ofzo.
Maar het grootste nadeel van de achteruitgang van de fysieke winkel is dat ze vooral proberen marge te halen en dus waarschijnlijk goedkope onderdelen voor te veel geld willen slijten met weinig kennis van zaken :(

Ik zou zeggen dat er waarschijnlijk twee opties zijn:
* Hopen dat er een tweaker in de buurt is die met je wil zitten, of misschien zelfs een kleine business heeft om voor minder techies een PC bij elkaar te zoeken, te bestellen en in elkaar te zetten.
* zowel Azerty als Megekko hebben een fysieke lokatie (Alternate heeft laatst hun showroom gesloten) dus die kunnen je misschien iets bieden???

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Artefarct schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:53:
Ik wil graag een PC samenstellen, maar niet via het web. Weten jullie een winkel in de buurt van Den Haag waar ik terecht kan. Lekker ouderwets met iemand praten over mijn wensen, ipv lijstjes met componenten invullen waarbij je maar moet afwachten of het allemaal past.

Dank!
PC Winkels in Den Haag

Kijk zelf naar de reviews

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

Dank!
Wat dacht je van GoT? ;)
Open hier een topic over je nieuwe desktop en je krijgt genoeg hulp en advies op basis van wat je nodig hebt ipv wat een winkelier het liefst wil verkopen :)
Kan je daarna nog altijd het door een winkel in elkaar laten zetten, dat zelf doen of een vriendelijke Tweaker in de buurt vragen.

Fixing things to the breaking point...

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-11 17:41
hoi1234 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:01:
Ik zou niet zo snel een PC in een willekeurige computerwinkel laten adviseren. Vul even de vragen in die je gekregen hebt, zodat er een lijstje samengesteld kan worden. Dan kun je hem nog altijd bij een lokale computerboer samen laten stellen. Maar het is vaak echt oppassen geblazen. Je krijgt vaak slecht advies. Zo heeft de PC van m'n vader een "750 Watt" MS-Tech. Raar genoeg doet die het al wel 8 jaar zonder problemen. Het is echter echt een heel slecht artikel.
De vermelding dat de voeding het 8 jaar doet combineert niet echt lekker met de mening dat het een slecht product is. Wat voor winst verwacht jij van een voeding die wel aan jouw kwaliteitseisen voldoet? Waren dit ook de eisen van je vader?

Dank!
Wil je wel zelf bouwen of ook laten assembleren?

[ Voor 21% gewijzigd door sdk1985 op 21-08-2019 17:51 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Informatique (Berkel en Rodenrijs), Azerty en Megekko hebben fysieke locaties voor advies enzo. Verder zou ik eerst zelf onderzoek doen naar de mogelijkheden binnen je budget en vervolgens kunnen wij je altijd van advies voorzien voordat jeje nieuwe systeem gaat samen stellen.

kijk ook even bij de Best Buy Guides op de homepage voor inspiratie.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02:03
Weten jullie een winkel in de buurt van Den Haag waar ik terecht kan. Lekker ouderwets met iemand praten over mijn wensen, ipv lijstjes met componenten invullen waarbij je maar moet afwachten of het allemaal past.
www.w-it.nl
pc070.nl

• hoi1234
sdk1985 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 17:50:
[...]

De vermelding dat de voeding het 8 jaar doet combineert niet echt lekker met de mening dat het een slecht product is. Wat voor winst verwacht jij van een voeding die wel aan jouw kwaliteitseisen voldoet? Waren dit ook de eisen van je vader?

[...]

Wil je wel zelf bouwen of ook laten assembleren?
Het is algemeen bekend dat MS-tech beter direct in de vuilnisbak gekieperd kan worden. Daarom vind ik het ook bijzonder dat die voeding het al zo lang zo goed doet.
Ik kan me niet voorstellen dat het een goed advies was, om deze voeding te nemen.
PC070 is dus sowieso niet te vertrouwen. Ze hebben een PSU-replacement. Dat houdt in dat je een 400- of 450 watt voeding krijgt. Ze gebruiken een afbeelding van één of andere gare voeding die nog geen eens een zwarte coating heeft (duidt vaak op besparing). Daarnaast specificeren ze de voeding niet. Dus ze mogen alles wat maar een 400- of 450 watt sticker heeft, verkopen.
https://www.pc070.nl/Webw...er-Supply-Vervanging.html

Ze hebben een cpu-fan replacement van 50 euro met als afbeelding een Intel stock cooler. Nou voor die prijs wil ik toch echt een dikke luchtkoeler krijgen, i.p.v. een Intel stock-koeler die je voor een tientje kunt kopen. En ze zijn onbeschoft duur. Als ze een moederbord replacement doen t.w.v. 119 euro, kun je me niet wijsmaken dat ze er gewoon een moederbord van 45 euro inbouwen. Ook hun componenten zijn veel te duur. 120GB SSD kost daar 90 euro. Bij een normale winkel hoort deze 22 te kosten o.i.d.

[ Voor 45% gewijzigd door hoi1234 op 21-08-2019 18:18 ]

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-11 17:41
hoi1234 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 18:06:
[...]

Het is algemeen bekend dat MS-tech beter direct in de vuilnisbak gekieperd kan worden. Daarom vind ik het ook bijzonder dat die voeding het al zo lang zo goed doet.
Ik kan me niet voorstellen dat het een goed advies was, om deze voeding te nemen.

[...]
Momenteel is het heel erg 'in' om een dure voeding te kopen. Een voeding werkt of hij werkt niet, hij maakt herrie of hij maakt geen herrie, hij blaast je componenten op of hij blaast je componenten niet op, hij is zuinig of hij is onzuinig. Als jij zegt hem 8 jaar probleemloos te gebruiken dan was het blijkbaar geen slecht advies. Ik zou dan eerder het prullenbak advies in twijfel trekken. Op basis van diezelfde aanname een hele winkel diskwalificeren lijkt me ook wat overtrokken ;). Voor jan modaal maakt het echt niet uit wat voor voeding je pakt, zo lang er maar geen sprake is van brandgevaar.

Betreft prijzen, tja. Als jij een 'azerty' bent dan heb je een enorm volume en dan verdien je een paar euro per product dat je verkoopt. Al die euro's bij elkaar volgt een mooie winst uit.

Zo'n lokale winkel zoals de TS zoekt heeft die omzet niet. Die koopt zelf zijn spullen voor vergelijkbare prijzen als waar jij je spullen voor koopt via de pricewatch. Toevallig zelf nog in mei onderhandeld met azerty over de koop van twee systemen met een order waarde van 4500 euro ex-btw en daar kon vrij weinig vanaf. Bovenop die prijs moet dus nog een marge bij die in verhouding staat tot het lagere volume én het pand én het persoonlijke advies én de kans dat iets lang op de plank blijft liggen. Dus uit die wens volgt vanzelf een hogere kostprijs.

[ Voor 27% gewijzigd door sdk1985 op 21-08-2019 19:02 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• hoi1234
sdk1985 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 18:58:
[...]

Momenteel is het heel erg 'in' om een dure voeding te kopen. Een voeding werkt of hij werkt niet, hij maakt herrie of hij maakt geen herrie, hij blaast je componenten op of hij blaast je componenten niet op, hij is zuinig of hij is onzuinig. Als jij zegt hem 8 jaar probleemloos te gebruiken dan was het blijkbaar geen slecht advies. Ik zou dan eerder het prullenbak advies in twijfel trekken. Op basis van diezelfde aanname een hele winkel diskwalificeren lijkt me ook wat overtrokken ;). Voor jan modaal maakt het echt niet uit wat voor voeding je pakt, zo lang er maar geen sprake is van brandgevaar.

Betreft prijzen, tja. Als jij een 'azerty' bent dan heb je een enorm volume en dan verdien je een paar euro per product dat je verkoopt. Al die euro's bij elkaar volgt een mooie winst uit.

Zo'n lokale winkel zoals de TS zoekt heeft die omzet niet. Die koopt zelf zijn spullen voor vergelijkbare prijzen als waar jij je spullen voor koopt via de pricewatch. Toevallig zelf nog in mei onderhandeld met azerty over de koop van twee systemen met een order waarde van 4500 euro ex-btw en daar kon vrij weinig vanaf. Bovenop die prijs moet dus nog een marge bij die in verhouding staat tot het lagere volume én het pand én het persoonlijke advies én de kans dat iets lang op de plank blijft liggen. Dus uit die wens volgt vanzelf een hogere kostprijs.
Oké. Dus blijkbaar vind jij het terecht als een winkel dik 70 euro marge pakt (jij zegt immers, dat ze voor hetzelfde bedrag als een consument inkopen). Jij zal wel weer zeggen dat het een gezonde marge is, maar ik heb die fysieke winkels - waar je blij moet zijn dat je twee type PSU's in het rek ziet, die ook nog eens van discutabele kwaliteit zijn- niet nodig. Sowieso, tenzij @Artefarct het belangrijk vindt om de lokale markt te steunen, is er geen enkele reden om naar een PC zaak te gaan die tarieven 70 euro boven de internetprijzen hanteren. Je wordt gewoon genaaid waar je bij staat.

Wat betreft de kwaliteit van een ms-tech een quote uit het grote voedingentopic:

"Ga dus altijd voor een voeding van fatsoenlijke kwaliteit! Merken als MS-TECH, Spire, Inter-Tech, Eminent, Ewent, HKC, Linkworld, Rasurbo,
Ultron en Techsolo kun je beter direct mijden. Daar betaal je namelijk erg veel, voor erg weinig. Zijn nog wel een paar van deze fabrikanten welke liever een wanproduct met veel marge verkopen dan een goed product, maar veel van die fabrikanten verkopen gelukkig al niks meer in Nederland."

En tja, dat die van m'n vader het lang heeft uitgehouden is denk ik geluk hebben. Dat iets onevenredig vaak vroegtijdig kapot gaat, wil niet zeggen dat alle exemplaren dat doen.

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Vidra schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 17:58:
Informatique (Berkel en Rodenrijs), Azerty en Megekko hebben fysieke locaties voor advies enzo. Verder zou ik eerst zelf onderzoek doen naar de mogelijkheden binnen je budget en vervolgens kunnen wij je altijd van advies voorzien voordat jeje nieuwe systeem gaat samen stellen.

kijk ook even bij de Best Buy Guides op de homepage voor inspiratie.
Dit ja, Berkel en Rodenrijs is nabij Den Haag. Verder zou ik het ook niet meer weten wat kwalitatief goed is en in de buurt, de meesten zijn tegenwoordig weg.

Het helpt als je naar een winkel gaat als je al een beetje research gedaan hebt en een idee wat je ongeveer wilt.
Pagina: 1