sdk1985 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 18:58:
[...]
Momenteel is het heel erg 'in' om een dure voeding te kopen. Een voeding werkt of hij werkt niet, hij maakt herrie of hij maakt geen herrie, hij blaast je componenten op of hij blaast je componenten niet op, hij is zuinig of hij is onzuinig. Als jij zegt hem 8 jaar probleemloos te gebruiken dan was het blijkbaar geen slecht advies. Ik zou dan eerder het prullenbak advies in twijfel trekken. Op basis van diezelfde aanname een hele winkel diskwalificeren lijkt me ook wat overtrokken

. Voor jan modaal maakt het echt niet uit wat voor voeding je pakt, zo lang er maar geen sprake is van brandgevaar.
Betreft prijzen, tja. Als jij een 'azerty' bent dan heb je een enorm volume en dan verdien je een paar euro per product dat je verkoopt. Al die euro's bij elkaar volgt een mooie winst uit.
Zo'n lokale winkel zoals de TS zoekt heeft die omzet niet. Die koopt zelf zijn spullen voor vergelijkbare prijzen als waar jij je spullen voor koopt via de pricewatch. Toevallig zelf nog in mei onderhandeld met azerty over de koop van twee systemen met een order waarde van 4500 euro ex-btw en daar kon vrij weinig vanaf. Bovenop die prijs moet dus nog een marge bij die in verhouding staat tot het lagere volume én het pand én het persoonlijke advies én de kans dat iets lang op de plank blijft liggen. Dus uit die wens volgt vanzelf een hogere kostprijs.
Oké. Dus blijkbaar vind jij het terecht als een winkel dik 70 euro marge pakt (jij zegt immers, dat ze voor hetzelfde bedrag als een consument inkopen). Jij zal wel weer zeggen dat het een gezonde marge is, maar ik heb die fysieke winkels - waar je blij moet zijn dat je twee type PSU's in het rek ziet, die ook nog eens van discutabele kwaliteit zijn- niet nodig. Sowieso, tenzij @
Artefarct het belangrijk vindt om de lokale markt te steunen, is er geen enkele reden om naar een PC zaak te gaan die tarieven 70 euro boven de internetprijzen hanteren. Je wordt gewoon genaaid waar je bij staat.
Wat betreft de kwaliteit van een ms-tech een quote uit het grote voedingentopic:
"Ga dus altijd voor een voeding van fatsoenlijke kwaliteit! Merken als MS-TECH, Spire, Inter-Tech, Eminent, Ewent, HKC, Linkworld, Rasurbo,
Ultron en Techsolo kun je beter direct mijden. Daar betaal je namelijk erg veel, voor erg weinig. Zijn nog wel een paar van deze fabrikanten welke liever een wanproduct met veel marge verkopen dan een goed product, maar veel van die fabrikanten verkopen gelukkig al niks meer in Nederland."
En tja, dat die van m'n vader het lang heeft uitgehouden is denk ik geluk hebben. Dat iets onevenredig vaak vroegtijdig kapot gaat, wil niet zeggen dat alle exemplaren dat doen.