Geschikte 2.1 speakers voor PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-08 04:30
Hallo allen,

Recent zijn mijn 10 jaar oude boxen versleten die altijd aan mijn computer stonden.

Nu heb ik nieuwe besteld, maar het viel me al snel op dat ik de 'treble' draaiknop miste op deze boxen.
Een iets wat dof geluid kon ik niet meer veranderen via een draaiknopje die mijn vorige boxen wel had.

Deze heb ik dus terug gestuurd en weet nu dat ik niet blinde links wat moet bestellen.

Mijn ervaring met tweakers is dat je soms tips krijgt waar je zelf niet een aan gedacht hebt, dus ik wil er toch een topic aan wagen.

Mijn wensen zijn dus 2.1 boxen.
Wil een draaiknop voor volume, bass en treble.
Kosten max €100-120. (liever €70 ofzo).

Wat heb ik zelf al gedaan.
Ik heb dus zelf al wat besteld maar deze beviel mij totaal niet. Deze heb ik weer terug gestuurd en hopelijk bestel ik nu wel goede. Ook lees ik wat recensies.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Ga naar een winkel om er wat te beluisteren, geluidsbeleving is subjectief en ik kan wel zeggen "Oh setje zus en zo klinkt prachtig" maar als jij gewend bent aan meer treble/bass en ik aan een vlakker geluid, of andersom, kom je er nog bekaaid vanaf.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:38
Welke had je besteld en teruggestuurd?

Verder denk ik dat een sub bij dit soort speakers vaker afbreuk doet aan de audio weergave dan dat het iets toevoegt, zeker met dit budget.

Heb je al eens in de pricewatch gekeken? Daar staan diverse goed gereviewde speakers.
categorie: PC speakersets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
https://nl.hardware.info/...eus-geluid-voor-bij-de-pc
heeft een testje.
Zelf heb ik wat meer uitgegeven aan een paar passieve boekenplank luidsprekers en een hifi-versterker.
Powered speakers ruisen bij laag volume, plastic is geen goed kastmateriaal en passieve gaan zeker 25 jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 21:17
Heb hier een setje pricewatch: Harman Kardon SoundSticks III in gebruik. Klinkt prima en goed verkrijgbaar op de tweedehands markt.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-08 04:30
Bedankt allen.

Mijn vorige boxen die ik heb terug gestuurd waren van trust.
Vond het wat dof klinken .

Goede tip om naar een mediamarkt te gaan o.i.d., ik twijfel altijd tussen de internet winkels maar een fysieke winkel is ook een idee :).

Hopelijk kan ik ze vinden met een draaiknop om de treble te regelen. Bleek toch al snel een gemis.
Pagina: 1