Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vervanger Chromebook

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-11 16:52
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is voor mijn schoonmoeder, oppassen dus, die gebruik maakt van eReader en af en toe wat kunnen printen, mailen, the usual office dingen.

Wat is je budget?
€ 400,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ze heeft nu een Chromebook, op aanraden van zoonlief maar die printer is niet / nauwelijks werkbaar te krijgen en ook de eReader is qua software niet handig of niet mee te werken (meningen, geen feiten want zelf niet naar gekeken).
Kortom: Windows moest het worden, want dat werkt in principe altijd wel en "gewend" etc.

Wat ik zelf al gevonden heb:
Zelf even gekeken wat er tot € 400,- te koop is en de keuze is opzich niet reuze maar ik ben er al ZO lang uit wat er tegenwoordig qua processoren is en wat goed is dat ik toch ff check :) Verder leek me 8GB intern geheugen wel minimaal maar dat is misschien tegenwoordig niet per se meer nodig? De keuze binnen budget komt al snel neer bij Intel op een Celeron of een Pentium, maar best is natuurlijk een Ci processor. Nu heeft AMD alternatieven alleen weet ik niet precies hoe die zich verhouden tot een Celeron bijvoorbeeld. Vroeger was AMD altijd iets meer bang voor de bucks, maar is dat nog steeds zo?

De volgende opties had ik gevonden:
- €329,- pricewatch: Lenovo V145-AST 81MT000VMH, lijkt een aardige actie, gezien de andere prijzen die bekend zijn boven de 400 zijn..
- €299,- pricewatch: Lenovo V145-AST 81MT000WMH, ook actie en volgens mij ook niet zo belabberd
- €399,- pricewatch: Acer Aspire 3 A315-21-97QA
- €379,- pricewatch: Medion Akoya E6245S-C-128F8 (Qwerty) ook nog wel interessant vanwege scherm en gewicht. Gewicht is niet het belangrijkste maar 0,4kg is wel aanzienlijk.

Vraag me af of die Lenovo prijzen wel kloppen. Maar iemand die wat zinnigs kan zeggen over Celeron in die prijscategorie? Of zijn die Lenovo's gewoon achtelijk goedkoop ineens?

[ Voor 8% gewijzigd door orange.x op 21-08-2019 15:56 ]

Alle reacties

• NoelMakers1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-11 14:58
Lenovo heeft op het moment redelijk wat aanbiedingen lopen bij een heleboel retailers, zeker een goede keuze als je voor "bang for your buck" aan het kijken bent.

Voor huis tuin en keuken gebruik is een celeron/pentium op zich een degelijke keuze, maar een AMD A9 is toch weer een klein beetje extra (helemaal vergeleken met de Celeron, de A9 is ongeveer gelijk aan een moderne pentium dual core)

Indien de keuze aan mij zou liggen zou ik voor de pricewatch: Lenovo V145-AST 81MT000VMH gaan.

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:12
AMD modellen zijn echt wel een stuk krachtiger en beter dan Celeron

hier heb je zelfs een Ryzen voor 449,-

https://www.electrocorner.nl/hp-15-db0800nd.html?___SID=U

kan je je vingers bij aflikken voor die prijs
met een HD + SSD

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-11 11:44
Waarom niet een netwerkprinter (bijna alle all in ones hebben tegenwoordig wifi) en dan google cloud print gebruiken? Ideaal voor chtomebooks.

• orange.x
PageFault schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 00:48:
Waarom niet een netwerkprinter (bijna alle all in ones hebben tegenwoordig wifi) en dan google cloud print gebruiken? Ideaal voor chtomebooks.
Dat is ook geopperd, maar dan is nog het ‘gemis’ van windows niet opgelost en ze gebruikt graag Calibre voor de eBooks. Nu zijn er denk ik wel alternatieven voor, maar de wil om terug naar Windows te gaan is behoorlijk sterk haha. En aangezien ik straks waarschijnlijk de andere alternatieven op die Chromebook moet gaan supporten bij vragen kies ik ook liever voor Windows 😬. Ondanks dat ik liever een Mac zou zien maar budgettechnisch niet haalbaar.

@boyette dat zou opzich een optie geweest kunnen zijn als het budget wat ruimer was maar als er voor dik €100,- minder zo’n A9 te krijgen is die voor huis tuin en keukengebruik prima is dan is dat snel verdiend. Zelfs die Chromebook is in principe snel genoeg al.

@NoelMakers1 Denk inderdaad dat voor die €30,- meer dat de beste optie is. Iets betere proc zit er in qua snelheid.

[ Voor 21% gewijzigd door orange.x op 22-08-2019 08:07 ]

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:12

• orange.x
Iets kleinere hdd, maar wel 14" ipv 15,6" wat weer in het gewicht te merken is. Nummeriek wordt volgens mij niet zoveel gebruikt ook / heeft die Chromebook denk ik ook niet. En DVD brander... och. loze ruimte :)
Ook een goede optie dus!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
boyette schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 22:01:
AMD modellen zijn echt wel een stuk krachtiger en beter dan Celeron

hier heb je zelfs een Ryzen voor 449,-

https://www.electrocorner.nl/hp-15-db0800nd.html?___SID=U

kan je je vingers bij aflikken voor die prijs
met een HD + SSD
Dit is eigenlijk de enige laptop die ik zou aanraden... Z'n A9 is zowel multithreaded als singlethreaded langzamer dan een i5 3320m. Ik zou tweedehands gaan kijken. Als een defecte achterkant geen probleem is, is V&A aangeboden: Laptop Dell latitude E5550 i5-5300, 8GB, SSD128 zeer geschikt. Misschien moet er nog ene nieuwe accu in, dat kost 60 euro (B-merk) +- 110 (origineel) de opslag is wel magertjes, maar volgens mij past er ook een 2.5inch schijf in en anders heeft @Tweakpro vast nog wel een mSATA SSD liggen. Ik heb deze aan een collega van m'n vader aangeraden. Dus je moet snel zijn :d.

EDIT:
Overigens zie ik nu dat die HP waarschijnlijk een TN-scherm heeft. Ik zou die dus niet blindelings kopen. Het kan een redelijk TN-paneel zijn, maar dat weet je niet.

[ Voor 7% gewijzigd door hoi1234 op 25-08-2019 10:12 ]

• orange.x
In overleg is het toch de Lenovo van 299 geworden. Dit ivm niet bij hoeven te betalen bij verkoop Chromebook, al hoop ik dat hij nog wel iets meer oplevert dan 299 aangezien hij nog geen 2 maanden oud is.

Maar de installatie verliep probleemloos. Is het de snelste? Nee. Maar het doet vooralsnog zijn taken prima en dat is waar het om draait. Kijk, als je een echt snelle wilt dan moet je of 2e hands, of anders toch wel wat meer geld uitgeven.

Bedankt voor de hulp in ieder geval.
Pagina: 1