Ik heb hier te maken met een HP 4050TN (oud beesje). Naarmate de printer steeds meer vegen op de printjes maakte heb ik de drum, 'de groene roller', voorzichtig afgeveegd. Daar zat allerlei residu, probleem opgelost dacht ik. Echter na het terugplaatsen van de toner (waar de drum aan gemonteerd zit) is de printer niet meer in staat om afdrukken te maken; er komen blanco blaadjes uit.
Vervolgens een nieuwe - verse uit plastic - toner in de printer gedaan, eveneens enkel blanco printjes.
Na deze situatie het gehele internet afgestruind zonder resultaat. Ik dacht dat ik de drum had beschadigd, echter doet een verse toner ook niets. Printjes getest zowel direct hardwarematig via de knoppen op de printer 'menuconfiguratie printen', als een printopdracht versturen vanaf een extern apparaat. In geen enkel geval komt er meer een printje uitrollen
Heeft iemand nog adviezen?
Of moet deze printer naar het recycle-punt?

Na deze situatie het gehele internet afgestruind zonder resultaat. Ik dacht dat ik de drum had beschadigd, echter doet een verse toner ook niets. Printjes getest zowel direct hardwarematig via de knoppen op de printer 'menuconfiguratie printen', als een printopdracht versturen vanaf een extern apparaat. In geen enkel geval komt er meer een printje uitrollen
Heeft iemand nog adviezen?