HP Laserjet: na afvegen drum (groeneroller) printer kapot?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 15:01
Ik heb hier te maken met een HP 4050TN (oud beesje). Naarmate de printer steeds meer vegen op de printjes maakte heb ik de drum, 'de groene roller', voorzichtig afgeveegd. Daar zat allerlei residu, probleem opgelost dacht ik. Echter na het terugplaatsen van de toner (waar de drum aan gemonteerd zit) is de printer niet meer in staat om afdrukken te maken; er komen blanco blaadjes uit. :F Vervolgens een nieuwe - verse uit plastic - toner in de printer gedaan, eveneens enkel blanco printjes.

Na deze situatie het gehele internet afgestruind zonder resultaat. Ik dacht dat ik de drum had beschadigd, echter doet een verse toner ook niets. Printjes getest zowel direct hardwarematig via de knoppen op de printer 'menuconfiguratie printen', als een printopdracht versturen vanaf een extern apparaat. In geen enkel geval komt er meer een printje uitrollen :-(

Heeft iemand nog adviezen? :? Of moet deze printer naar het recycle-punt? ;w

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6UCbMliagQpqiPYykqtSUXy4/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ruddWB8pxnpPxtlqr1A17Y3g/thumb.jpg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:50
Een nieuwe drum doet wonderen 😉. Dit is een heel kwetsbaar onderdeel en kan oa slecht tegen licht. Met de goedbedoelde schoonmaakactie is hij helaas overleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 15:01
Tonne schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:13:
Een nieuwe drum doet wonderen 😉. Dit is een heel kwetsbaar onderdeel en kan oa slecht tegen licht. Met de goedbedoelde schoonmaakactie is hij helaas overleden.
Yes, maar in een nieuwe toner zit een nieuwe drum. Hoe kan het dat die eveneens niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:50
Novah schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:15:
[...]
Yes, maar in een nieuwe toner zit een nieuwe drum. Hoe kan het dat die eveneens niet werkt?
Sorry daar overheen gelezen. Hmmm dan blijft enkel de fuser over. Maar ik zou eerder een nieuwe printer kopen dan die zelf vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hanswfje
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-10-2022
Een defecte fuser veroorzaakt geen blanco printjes though.

Ik zou in dit geval denken aan je laserunit dan wel je transfer roller. Transfer roller zit direct onder de drum als de tonercartridge geplaatst is. Je kan kijken of die nog goed zit.

Wat betreft je laserunit, volgens mij zit er een lipje bovenop de toner cartridge, deze duwt het beschermingsklepje weg van de laserunit. Als dat lipje niet meer op de tonercartridge zit (afgebroken ofzo), dan kan de laser niet bij de drum komen. Met blanco's als resultaat.
Niet van toepassing op jou model printer. Kan nog steeds je laserunit zijn, echter is het mechanisme wat het beschermingsklepje opzij duwt anders.

Eerste wat in mij opkomt op basis van de informatie die je gedeeld hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door hanswfje op 21-08-2019 15:28 ]