Ik heb GTA V voor pc en helaas heb ik altijd al problemen ondervonden met Online.
Het connecten naar een willekeurige server duurt ergens tussen de 2 en 8 minuten (met GTA op de voorgrond). Als ik geen foutmeldingen krijg..en eindelijk in een server zit, bestaat de kans ook nog dat dit een lege server is..leuk.
Vervolgens is het wachten op een foutmelding, of ik zie dat iedereen uit de server gaat. Met andere woorden, connection lost. Dit kan na een paar minuten gebeuren, of na een uur.
Wanneer ik met vrienden wil spelen, wordt het zo goed als helemaal onmogelijk.
Ik join een server (waar een vriend in zit) of ik accepteer een uitnodiging. Na minuten wachten komt er vaak een van de volgende meldingen:
Wat heb ik geprobeerd:
-De game opnieuw installeren.
-De game opnieuw installeren met een fresh install van Windows (op dezelfde machine dus)
-Run as administrator
-Opstarten via Story mode en daarna Online
-Verschillende vrienden joinen, dus niet steeds dezelfde
-Poorten forwarden in de router (Link)
-Andere DNS instellen (Link, link en link). Daarnaast ook 8.8.8.8 en 8.8.4.4 geprobeerd.
Overige informatie:
-Ik heb een DVD-versie van GTA V, dus geen Steam. Ik installeer het spel via de Rockstar-installer.
-Als het kopen van GTA V op Steam het probleem zou oplossen, zou ik dit best overwegen. Maar ik denk niet dat het daar aan ligt.
-Ik heb een stabiele (en bekabelde) internetverbinding (van Ziggo)
-GTA V is het enige spel waar ik dit mee heb
Iemand een goede tip?
Het connecten naar een willekeurige server duurt ergens tussen de 2 en 8 minuten (met GTA op de voorgrond). Als ik geen foutmeldingen krijg..en eindelijk in een server zit, bestaat de kans ook nog dat dit een lege server is..leuk.
Vervolgens is het wachten op een foutmelding, of ik zie dat iedereen uit de server gaat. Met andere woorden, connection lost. Dit kan na een paar minuten gebeuren, of na een uur.
Wanneer ik met vrienden wil spelen, wordt het zo goed als helemaal onmogelijk.
Ik join een server (waar een vriend in zit) of ik accepteer een uitnodiging. Na minuten wachten komt er vaak een van de volgende meldingen:
- Player no longer in session
- Cannot locate server
- There has been an error joining a session. Returning to GTA V
- Connection to the session lost due to an unknown network error
- Nog een aantal die ik vergeten ben
- Connection Lost. Returning to GTA V
- Iedereen gaat uit de server behalve ik, oftewel; ik ben de connectie verloren.
- Nog een aantal die ik vergeten ben
Wat heb ik geprobeerd:
-De game opnieuw installeren.
-De game opnieuw installeren met een fresh install van Windows (op dezelfde machine dus)
-Run as administrator
-Opstarten via Story mode en daarna Online
-Verschillende vrienden joinen, dus niet steeds dezelfde
-Poorten forwarden in de router (Link)
-Andere DNS instellen (Link, link en link). Daarnaast ook 8.8.8.8 en 8.8.4.4 geprobeerd.
Overige informatie:
-Ik heb een DVD-versie van GTA V, dus geen Steam. Ik installeer het spel via de Rockstar-installer.
-Als het kopen van GTA V op Steam het probleem zou oplossen, zou ik dit best overwegen. Maar ik denk niet dat het daar aan ligt.
-Ik heb een stabiele (en bekabelde) internetverbinding (van Ziggo)
-GTA V is het enige spel waar ik dit mee heb
Iemand een goede tip?
:D