Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:41
Ik heb GTA V voor pc en helaas heb ik altijd al problemen ondervonden met Online.

Het connecten naar een willekeurige server duurt ergens tussen de 2 en 8 minuten (met GTA op de voorgrond). Als ik geen foutmeldingen krijg..en eindelijk in een server zit, bestaat de kans ook nog dat dit een lege server is..leuk.
Vervolgens is het wachten op een foutmelding, of ik zie dat iedereen uit de server gaat. Met andere woorden, connection lost. Dit kan na een paar minuten gebeuren, of na een uur.

Wanneer ik met vrienden wil spelen, wordt het zo goed als helemaal onmogelijk.

Ik join een server (waar een vriend in zit) of ik accepteer een uitnodiging. Na minuten wachten komt er vaak een van de volgende meldingen:
  • Player no longer in session
  • Cannot locate server
  • There has been an error joining a session. Returning to GTA V
  • Connection to the session lost due to an unknown network error
  • Nog een aantal die ik vergeten ben
Als ik, bij puur toeval, na ergens tussen 2 en 25 minuten..dan toch in de server terecht kom met vrienden, kan het binnen een minuut weer voorbij zijn. Het kan ook een uurtje goed gaan.
  • Connection Lost. Returning to GTA V
  • Iedereen gaat uit de server behalve ik, oftewel; ik ben de connectie verloren.
  • Nog een aantal die ik vergeten ben
Wat wel lijkt te werken, is een heist of race met vrienden. Dan blijft de verbinding stabiel. Maar zo gauw de heist voorbij is en we weer met z'n 2en, 3en of 4en in een server zitten, kan het binnen 5 minuten weer afgelopen zijn.

Wat heb ik geprobeerd:
-De game opnieuw installeren.
-De game opnieuw installeren met een fresh install van Windows (op dezelfde machine dus)
-Run as administrator
-Opstarten via Story mode en daarna Online
-Verschillende vrienden joinen, dus niet steeds dezelfde
-Poorten forwarden in de router (Link)
-Andere DNS instellen (Link, link en link). Daarnaast ook 8.8.8.8 en 8.8.4.4 geprobeerd.

Overige informatie:
-Ik heb een DVD-versie van GTA V, dus geen Steam. Ik installeer het spel via de Rockstar-installer.
-Als het kopen van GTA V op Steam het probleem zou oplossen, zou ik dit best overwegen. Maar ik denk niet dat het daar aan ligt.
-Ik heb een stabiele (en bekabelde) internetverbinding (van Ziggo)
-GTA V is het enige spel waar ik dit mee heb

Iemand een goede tip?

:D

Alle reacties

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 10:12
Drivers van je LAN adapter bijgewerkt?
als je een ping doet naar 8.8.8.8 voor lange tijd, blijft die onder de 100 ms (al is dat nog hoog).?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:39
Dit is redelijk normaal voor GTA Online. Vooral sinds de laatste update. Waarom? Geen idee, geen oplossing voor gevonden helaas.

• KoffieNT
Wylana schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:20:
Drivers van je LAN adapter bijgewerkt?
als je een ping doet naar 8.8.8.8 voor lange tijd, blijft die onder de 100 ms (al is dat nog hoog).?
Ik heb de driver van mijn Intel I218-V LAN (op een Asus Maximus VII Hero) zojuist bijgewerkt met de laatste driver van de Intel-website.
Ik startte net GTA Online en na 3 minuten zat ik in een server. Ik had even goede hoop, maarrr na 10 minuten:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7zRxfxh/yup.jpg

:F

Ik heb geGoogled op I218-V i.c.m. GTA V maar daar komen geen bruikbare resultaten uit. Wel eentje met de tip om Mobo en Landrivers te updaten (al gedaan dus. Mobo was al de laatste) en daarnaast de laatste GPU-drivers. Dit was ook het geval.

Over het pingen; een lange tijd pingen naar 8.8.8.8 geeft het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/J7hmGK9/ping.jpg

Vrij stabiel zou ik zeggen :)
MR.Harok schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:28:
Dit is redelijk normaal voor GTA Online. Vooral sinds de laatste update. Waarom? Geen idee, geen oplossing voor gevonden helaas.
Ik kan best leven met een occasional connectieprobleem (dat niet bij mij ligt), maar dit is totaal niet speelbaar zo. Ik heb er overigens al sinds het begin van Online last van (jaren dus), niet sinds de laatste update bijvoorbeeld.

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 10:12
Hou de ping eens op de achtergrond draaien en ga dan spelen.

Wanneer je weer de timeout krijgt in GTA, kijk dan of je ping ook timeouts heeft.
Als die ook timeouts geeft, dan weet je dat het aan je systeem ligt.
Als die geen timeouts geeft, dan ligt het aan het spel/configuratie naar de servers van GTA

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• KoffieNT
Done. Na 3 minuten joinde ik een server en na een minuut of 15:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hD6xgf6/yep.jpg

Bij de rode pijl was ongeveer de 'everyone left the server'.
Geen onderbrekingen, spikes of wat dan ook 'helaas'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egrutter
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-03 18:05
Heb sinds twee week dit zelfde probleem. Is er al iemand die een oplossing heeft gevonden? Tot dusver ben ik nog niet verder gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
Ik heb zojuist even op aanraden van een vriend wat nieuws geprobeerd. Namelijk de internetverbinding via m'n telefoon laten lopen.
Ik heb mijn LAN-adapter gedisabled en mijn telefoon via usb aangesloten en usb-tethering aangezet.
Nadat GTA V (Online) opstartte kreeg ik de vraag van Windows Firewall of ik GTA V door wilde laten gaan. Ik heb uiteraard op Allow geklikt. Ik denk dat ie dat vroeg omdat ik nu via een ander netwerk speel.

Nu is dit (vanzelfsprekend) niet de meest fantastische verbinding (zie screenshot hieronder), maarrrr...ik heb gedurende ongeveer een uur spelen geen enkel connectieprobleem gehad (in een volle server)..

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/DGX8TX0/telping.jpg

Na het spelen via deze verbinding heb ik de telefoon losgekoppeld en mijn LAN-adapter weer aangezet. Ik heb daarna in instellingen van Windows Firewall gekeken en op zowel Private als Internet GTA V toegang gegeven. Misschien was dit weer gedisabled nadat ik mijn telefoon los had gekoppeld.

Daarna heb ik GTA V Online via de normale verbinding opgestart en...tot nu toe geen problemen (30min in-game). Dit is wel in een server met maar ongeveer 10 spelers.

Toeval?
Windows Firewall?
Heeft de verbinding er toch iets mee te maken?

Ik weet het niet. Ik zal nog een update doen als ik meer heb gespeeld (in volle servers).

@egrutter Zou je eens in de instellingen van Windows Firewall kunnen kijken of GTA V daar ge-allowed wordt?

[ Voor 3% gewijzigd door KoffieNT op 08-09-2019 19:05 ]

• egrutter
Heb het eens gekeken naar de firewall. Ik weet zeker dat ik in het verleden GTA al eens toegevoegd heb, echter stond deze er nu niet meer tussen. Helaas heeft het geen verschil gemaakt. Nog geen geluk, geen verbinding met GTA V online.

Zal morgen ook even kijken met mijn mobiel aan de laptop of het verschil uit maakt. Laat het nog weten.

• egrutter
Heb ook met mijn mobiel eens geprobeerd, en dan functioneert GTA wel. Het ligt dus aan de connectie in huis.
Na het een en ander proberen, vrienden die ook de laptop hier in huis hebben aangesloten, en nu werkt GTA ook niet.

Na onderzoek blijkt dat de router niet meer functioneert zoals hij zou moeten. Zelfs na het openzetten van de poorten werkt de verbinding niet zoals het zou moeten zijn. Nu na aanschaf van een nieuwe router functioneert alles weer naar behoren en blijkt nu dat de internet snelheid hoger is dan met de oude router.

Wellicht niet een oplossing waar anderen wat aan hebben, maar de top tip is wel met je mobiel connectie maken en kijken of het dan wel werkt.
Bedankt voor het meedenken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berendgaming
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-09-2021
Wie kan mij helpen als ik gta online wil doen zegt de playstation your sony entertainment network account is not permitted to access features ik heb playstation plus gekocht en hij zegt het nog steeds kan het komen doordat ik eeb kinderaccount heb? Grt Berend
Pagina: 1