Laptop keyboard convert to external keyboard

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZixXer
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-04 22:53
Hoi Tweakstars

het beste toetsenboard wat ik ooit ben tegen gekomen was op een HP Pavilion dv7
https://www.fdk-shop.nl/h...s-us-keyboard-zilver.html
nou zou ik dit eigenlijk voor mijn pc of andere laptop als extern keyboard willen gebruiken. is het mogelijk om die te kopen en dan werkend te krijgen voor een andere pc als extern keyboard?

of zijn deze inbouw keyboards alleen als interne keyboards werkend te krijgen?
Ik heb er geen verstand van maar als het een relatief makkelijk iets is, wat draadjes aan een usb kabel vast maken en dan is het plug en play dan wil ik mij er wel aan wagen.

en een behuizing zal ik er zelf omheen gaan knutselen.

Alle tips en tricks zijn erg welkom!

Beste antwoord (via ZixXer op 21-08-2019 14:43)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:21

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Nee, gaat niet zomaar werken. De toetsen zijn gemultiplexed en moeten een soort van keyboard controler in om vervolgens naar een USB of PS2 interface te gaan. Of je de controler uit een oud toestenbord kunt gebruiken is nog een vraag maar als de multiplexting hetzelfde is zou het kunnen. Anders moet je zelf een keyboard interface maken.

[ Voor 7% gewijzigd door memphis op 21-08-2019 14:08 ]

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:21

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Nee, gaat niet zomaar werken. De toetsen zijn gemultiplexed en moeten een soort van keyboard controler in om vervolgens naar een USB of PS2 interface te gaan. Of je de controler uit een oud toestenbord kunt gebruiken is nog een vraag maar als de multiplexting hetzelfde is zou het kunnen. Anders moet je zelf een keyboard interface maken.

[ Voor 7% gewijzigd door memphis op 21-08-2019 14:08 ]

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZixXer
dankje voor het snelle antwoord! en als ik dus zo'n keyboardcontroller heb is het dan best plug en play?
of alles solderen. en hoe kom je er achter of iets dezelfde keyboardinterface heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-09 10:26
offtopic maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit het beste toetsenbord waar je ooit hebt op getypt. Weet je zeker dat dit toetsenbord niet gewoon in je herinnering goed was ipv daadwerkelijk goed?

Ik denk dat er makkelijkere manieren zijn om een toetsenbord te vinden wat je echt lekker vindt typen.

verder geen judgement ofzo haha

Afbeeldingslocatie: https://www.embeddedrelated.com/blogimages/JayaramanKiruthiVasan/MuxKey.jpg

Dit is om een idee te geven hoe multiplexen werkt. Het is dus wel iets ingewikkelder. zodra je de hardware hebt zou het wel vrij makkelijk moeten zijn om te mappen welke toets waar zit uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZixXer
LittleKiller schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:42:
offtopic maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit het beste toetsenbord waar je ooit hebt op getypt. Weet je zeker dat dit toetsenbord niet gewoon in je herinnering goed was ipv daadwerkelijk goed?

Ik denk dat er makkelijkere manieren zijn om een toetsenbord te vinden wat je echt lekker vindt typen.

verder geen judgement ofzo haha

[Afbeelding]

Dit is om een idee te geven hoe multiplexen werkt. Het is dus wel iets ingewikkelder. zodra je de hardware hebt zou het wel vrij makkelijk moeten zijn om te mappen welke toets waar zit uiteraard.
hahaha, het is je vergeven. maar ja echt bij een best wel een long shot beste toetsenboard. goddelijk typen. heb de laptop nog steeds ook al gebruikt moeders die nu

hmm moet ik dus ff wat beter naar gaan kijken